marcinur Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Moja historia wygląda tak: Miesiąc temu podczas jazdy w trasie przy obrotach sięgających 3000 nagle coś zaterkotało pod maską, pojawił się biały dym z wydechu i silnik zgasł. Po kilku minutach nie było problemów z odpaleniem i silnik pracował normalnie. Podczas jazdy testowej z rodzinnym mechanikiem problem się powtórzył. Wydawało nam się, że padła turbosprężarka - podejrzewaliśmy, że przy wysokich obrotach zaczyna trzeć o obudowę (terkotanie) i puszcza olej (biały dym). Po regeneracji jakiś czas był spokój (a może właściwie unikałem wysokich obrotów). No i problem w identyczny sposób pojawił się kilka dni temu podczas wyprzedzania w trasie.... Po ponownym odpaleniu wszystko niby jest ok. Zrobiłem z 300 km ale nie przekraczałem 2500 obrotów - auto jeździ normalnie. Mam obawy czy za pierwszym razem winna była sprężarka... Ale jeśli nie turbo to co? Pompa wtryskowa? Pompa wody? Nie mam innych pomysłów.... Ford focus 1.6 TDCI 90KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Obstawiam wtryskiwacze. podłączałeś kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Obstawiam wtryskiwacze. > podłączałeś kompa? Mam taki zamiar. Błąd żaden nie wyskoczył ale od tego chcę zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Mam taki zamiar. Błąd żaden nie wyskoczył ale od tego chcę zacząć. Zacząłeś od turbiny. Gdyby łopatki tarły o obudowę, to byłby na niej i na wirniku ślad. Poza tym nie było by to terkotanie, tylko odgłos rozpadającej się wiertarki. I raczej nie szedł by w tym momencie olej z turbiny. A do tego olej z turbiny nie przekłada się na biały dym, tylko niebieski. Biały dym jest albo od wody (płyn) albo od niespalonego ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Zacząłeś od turbiny. > Gdyby łopatki tarły o obudowę, to byłby na niej i na wirniku ślad. Niby gość, który regenerował turbinę mówił, że łopatki są lekko przytarte - ale wielkiego przekonania w jego głosie nie zauważyłem.... > Poza tym nie było by to terkotanie, tylko odgłos rozpadającej się wiertarki. > I raczej nie szedł by w tym momencie olej z turbiny. > A do tego olej z turbiny nie przekłada się na biały dym, tylko niebieski. No wiesz - za każdym razem byłem w wielkim stresie więc postrzeganie kolorów mogłem mieć lekko wypaczone... choć mimo wszystko stawiam na biały a nie na niebieski dym.... > Biały dym jest albo od wody (płyn) albo od niespalonego ON. a terkotanie skąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > a terkotanie skąd? Wtryski. Tam jest ciśnienie 1600 bar. Gdy wtrysk zaczyna źle pracować, to przewód ciśnieniowy może nieźle terkotać. Poza tym zaburzony wtrysk może powodować, że cały silnik nierówno pracuje i terkocze jakiś lekko obluzowany element lub obudowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Wtryski. > Tam jest ciśnienie 1600 bar. > Gdy wtrysk zaczyna źle pracować, to przewód ciśnieniowy może nieźle terkotać. Czyli może pompa pada? > Poza tym zaburzony wtrysk może powodować, że cały silnik nierówno pracuje i terkocze jakiś lekko > obluzowany element lub obudowa. Odgłos jest podobny do tego jakby włożył kawałek plastiku w szprychy roweru.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Czyli może pompa pada? > Odgłos jest podobny do tego jakby włożył kawałek plastiku w szprychy roweru.... Nie dam ci ostatecznej diagnozy, ale sprawdź układ zasilania paliwem - od pompy do wtrysków. Udaj się na diagnostykę do jakiegoś dobrego zakładu, który tym się zajmuje. BTW -jak można jeździć ciągle na obrotach < 2500 ? Przecież ten silnik nabiera smaku właśnie powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Nie dam ci ostatecznej diagnozy, ale sprawdź układ zasilania paliwem - od pompy do wtrysków. > Udaj się na diagnostykę do jakiegoś dobrego zakładu, który tym się zajmuje. tylko gdzie ja taki znajdę ? > BTW -jak można jeździć ciągle na obrotach < 2500 ? > Przecież ten silnik nabiera smaku właśnie powyżej. Teraz to muszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Na forum forda dostałem taką odpowiedź: Quote: Przerabiałem problem z identycznymi objawami. U mnie gaśnięcie z wysokich obrotów spowodowane było zawieszaniem się zaworu regulującego ciśnienie na listwie. Zawór ten jest zlokalizowany na pompie CR i kosztuje około 600zł. Terkoczą wtryski momencie gaśnięcia silnika. Biały dym spowodowany jest puszczeniem oleju na turbinę - nagła utrata smarowania na mocno rozkręconej turbinie, u mnie nawet był ślad oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, na szczęście nie uległa uszkodzeniu. Co Ty na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Na forum forda dostałem taką odpowiedź: > Quote: > Przerabiałem problem z identycznymi objawami. > U mnie gaśnięcie z wysokich obrotów spowodowane było zawieszaniem się zaworu regulującego ciśnienie > na listwie. Zawór ten jest zlokalizowany na pompie CR i kosztuje około 600zł. > Terkoczą wtryski momencie gaśnięcia silnika. > Biały dym spowodowany jest puszczeniem oleju na turbinę - nagła utrata smarowania na mocno > rozkręconej turbinie, u mnie nawet był ślad oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, na > szczęście nie uległa uszkodzeniu. > Co Ty na to? Ten zawór - to możliwe. Co do białego dymu - to raczej jednak niespalony ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Ten zawór - to możliwe. > Co do białego dymu - to raczej jednak niespalony ON. Zobaczymy co wykaże podłączenie do kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 a ja bym zaczal od problemu tych silnikow, wyjecie wtryskow, wymiana podkladek, uszczelniaczy, tulejek ustalajacych.. a potem sprawdzal drogie rzeczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > a ja bym zaczal od problemu tych silnikow, wyjecie wtryskow, wymiana podkladek, uszczelniaczy, > tulejek ustalajacych.. Mógłbyś podrzucić numery tych części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > podłączałeś kompa? niestety nie wykryło żadnych błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 znam z citroen'a 198299 x4 1609848280 x4 198173 x1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > znam z citroen'a > 198299 x4 > 1609848280 x4 > 198173 x1 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 > Obstawiam wtryskiwacze. Miałeś rację - padł jeden wtryskiwacz. Został wymieniony i problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.