Skocz do zawartości

Turbina?


marcinur

Rekomendowane odpowiedzi

Moja historia wygląda tak:

Miesiąc temu podczas jazdy w trasie przy obrotach sięgających 3000 nagle coś zaterkotało pod maską, pojawił się biały dym z wydechu i silnik zgasł. Po kilku minutach nie było problemów z odpaleniem i silnik pracował normalnie. Podczas jazdy testowej z rodzinnym mechanikiem problem się powtórzył. Wydawało nam się, że padła turbosprężarka - podejrzewaliśmy, że przy wysokich obrotach zaczyna trzeć o obudowę (terkotanie) i puszcza olej (biały dym).

Po regeneracji jakiś czas był spokój (a może właściwie unikałem wysokich obrotów). No i problem w identyczny sposób pojawił się kilka dni temu podczas wyprzedzania w trasie....

Po ponownym odpaleniu wszystko niby jest ok. Zrobiłem z 300 km ale nie przekraczałem 2500 obrotów - auto jeździ normalnie.

Mam obawy czy za pierwszym razem winna była sprężarka... Ale jeśli nie turbo to co? Pompa wtryskowa? Pompa wody? Nie mam innych pomysłów....

Ford focus 1.6 TDCI 90KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki zamiar. Błąd żaden nie wyskoczył ale od tego chcę zacząć.

Zacząłeś od turbiny.

Gdyby łopatki tarły o obudowę, to byłby na niej i na wirniku ślad.

Poza tym nie było by to terkotanie, tylko odgłos rozpadającej się wiertarki.

I raczej nie szedł by w tym momencie olej z turbiny.

A do tego olej z turbiny nie przekłada się na biały dym, tylko niebieski.

Biały dym jest albo od wody (płyn) albo od niespalonego ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacząłeś od turbiny.

> Gdyby łopatki tarły o obudowę, to byłby na niej i na wirniku ślad.

Niby gość, który regenerował turbinę mówił, że łopatki są lekko przytarte - ale wielkiego przekonania w jego głosie nie zauważyłem....

> Poza tym nie było by to terkotanie, tylko odgłos rozpadającej się wiertarki.

> I raczej nie szedł by w tym momencie olej z turbiny.

> A do tego olej z turbiny nie przekłada się na biały dym, tylko niebieski.

No wiesz - za każdym razem byłem w wielkim stresie więc postrzeganie kolorów mogłem mieć lekko wypaczone... choć mimo wszystko stawiam na biały a nie na niebieski dym....

> Biały dym jest albo od wody (płyn) albo od niespalonego ON.

a terkotanie skąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a terkotanie skąd?

Wtryski.

Tam jest ciśnienie 1600 bar.

Gdy wtrysk zaczyna źle pracować, to przewód ciśnieniowy może nieźle terkotać.

Poza tym zaburzony wtrysk może powodować, że cały silnik nierówno pracuje i terkocze jakiś lekko obluzowany element lub obudowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtryski.

> Tam jest ciśnienie 1600 bar.

> Gdy wtrysk zaczyna źle pracować, to przewód ciśnieniowy może nieźle terkotać.

Czyli może pompa pada?

> Poza tym zaburzony wtrysk może powodować, że cały silnik nierówno pracuje i terkocze jakiś lekko

> obluzowany element lub obudowa.

Odgłos jest podobny do tego jakby włożył kawałek plastiku w szprychy roweru.... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli może pompa pada?

> Odgłos jest podobny do tego jakby włożył kawałek plastiku w szprychy roweru....

Nie dam ci ostatecznej diagnozy, ale sprawdź układ zasilania paliwem - od pompy do wtrysków.

Udaj się na diagnostykę do jakiegoś dobrego zakładu, który tym się zajmuje.

BTW -jak można jeździć ciągle na obrotach < 2500 ?

Przecież ten silnik nabiera smaku właśnie powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dam ci ostatecznej diagnozy, ale sprawdź układ zasilania paliwem - od pompy do wtrysków.

> Udaj się na diagnostykę do jakiegoś dobrego zakładu, który tym się zajmuje.

tylko gdzie ja taki znajdę ? niewiem.gif

> BTW -jak można jeździć ciągle na obrotach < 2500 ?

> Przecież ten silnik nabiera smaku właśnie powyżej.

Teraz to muszę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum forda dostałem taką odpowiedź:

Quote:

Przerabiałem problem z identycznymi objawami.

U mnie gaśnięcie z wysokich obrotów spowodowane było zawieszaniem się zaworu regulującego ciśnienie na listwie. Zawór ten jest zlokalizowany na pompie CR i kosztuje około 600zł.

Terkoczą wtryski momencie gaśnięcia silnika.

Biały dym spowodowany jest puszczeniem oleju na turbinę - nagła utrata smarowania na mocno rozkręconej turbinie, u mnie nawet był ślad oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, na szczęście nie uległa uszkodzeniu.


Co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum forda dostałem taką odpowiedź:

> Quote:

> Przerabiałem problem z identycznymi objawami.

> U mnie gaśnięcie z wysokich obrotów spowodowane było zawieszaniem się zaworu regulującego ciśnienie

> na listwie. Zawór ten jest zlokalizowany na pompie CR i kosztuje około 600zł.

> Terkoczą wtryski momencie gaśnięcia silnika.

> Biały dym spowodowany jest puszczeniem oleju na turbinę - nagła utrata smarowania na mocno

> rozkręconej turbinie, u mnie nawet był ślad oleju na zewnętrznej obudowie turbiny, na

> szczęście nie uległa uszkodzeniu.

> Co Ty na to?

Ten zawór - to możliwe.

Co do białego dymu - to raczej jednak niespalony ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.