-
Liczba zawartości
5 003 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
marcinur's Achievements
mistrz kierownicy (14/20)
375
Reputacja
-
Tyle czasu jakiś półgłówek Cię wyprzedzał??
-
Dokładnie tak.
-
Ja bym jednak szedł w stelaż krzyżowy.
-
A mi się tam podobało. Wjeżdżając do kraju zeskanowalem kartę na pierwszej bramce. Później już system sam skanował kiedy wjeżdżam i zjeżdzam z autostrady i automatycznie pobierał kasę. Dla mnie było mega wygodnie. Część autostrad miała tradycyjny pobór opłat w okienku i z tym też nie było problemu.
-
900 projekt, 2000 adaptacja. Parterówka 130m2+garaż dwustanowiskowy.
-
Oczywiście magazynów nie ma długo na rynku więc ciężko oszacować. Ale takie priusy np jeżdzą już prwie 25 lat i poważnej degradacji ogniw nie ma.
-
Z żywotnością nie ma większych problemów. Gorzej z ceną. Moim zdaniem dobrym kierunkiem jest recykling baterii z aut elektrycznych. Taka bateria z 50% pojemnością w aucie to już śmietnik, ale jako magazyn już niekoniecznie.
-
Rozsądny magazyn kosztuje 20-30 tysięcy. Nawet jak dadzą z 5000 dopłaty to i tak będzie to średnio opłacalne.
-
Jeśli chodzi o panele to akurat Ja Solar jest bardziej markową firmą niż Hyundai.
-
Myślisz, że jak założysz panele, to przestaną dzwonić?
-
Autokonsumpcję uwzględniłeś?
-
Lato ma tę przewagę, że dni są dłuższe. Ale z drugiej strony wysoka temperatura powoduje spadek wydajności. W tamtym roku u mnie najlepszy był kwiecień.
-
Fakt. Lepiej przewymiarować panele. Jest taniej i wydajniej. A jak chcesz rozbudować instalację to za 1700 zł kupujesz falownik który obsłuży 3,7 kWp.
-
Przyjdą cieplejsze miesiące i górka będzie jeszcze niższa
-
Nie do końca się zgodzę. Przewymiarowanie paneli względem falownika powoduje, że pracuje oz z większą sprawnością. Fronius np wręcz to zaleca w swoich wytycznych. Dodatkowo inwerter wcześniej wstaje i później się wyłącza.