Skocz do zawartości

citroen C4


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ma ktoś tego nowego C4? Interesują mnie jakieś opinie o nim. Najlepiej z silnikiem 1.6 benzyna. Warto to kupić, nie warto? Jakieś wrażenia z użytkowania? Co na plus/minus w porównaniu z innym współczesnymi kompaktami? A może mamy tu jakiegoś sprzedawcę? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ma ktoś tego nowego C4? Interesują mnie jakieś opinie o nim. Najlepiej z silnikiem 1.6

> benzyna. Warto to kupić, nie warto? Jakieś wrażenia z użytkowania? Co na plus/minus w

> porównaniu z innym współczesnymi kompaktami? A może mamy tu jakiegoś sprzedawcę?

Ktore 1.6 Cie interesuje? VTI czy THP?

Ten drugi mial niestety jakies problemy na poczatku, nie wiem czy juz to poprawili.

Przymierzalem sie do tego auta w salonie i niestety sympatycznie robi sie dopiero w najwyzszych wersjach wyposazenia.

Ogolnie mi sie podoba, ale jak na Citroena to troche malo finezyjny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i narazie nie narzekam. 1.6 VTI Tu co nieco napisałem Od czasu tamtej wiadomości nic się nie popsuło. Jeździ i mało pali, ale jeżeli będziesz jeździł głównie w mieście, to może nie być to prawdziwe stwierdzenie. Szukając samochodu nie zamierzałem kupować Citroena. Ale po przymiarce w kilku markach, kupiłem właśnie C4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktore 1.6 Cie interesuje? VTI czy THP?

1.6 VTi 120KM. THP w ogóle występuje w C4? Czy tylko w DS4? Ogólnie ma to być samochód dla ojca. Zostało już kilka na placu boju m.in C4.

> Ten drugi mial niestety jakies problemy na poczatku, nie wiem czy juz to poprawili.

> Przymierzalem sie do tego auta w salonie i niestety sympatycznie robi sie dopiero w najwyzszych

> wersjach wyposazenia.

nie jest źle. Wnętrze na tle konkurencji jest całkiem przyjemne, schludne, nieprzekombinowane, fotele wygodne. Nie wiem jaką wersję oglądałem, ale na pewno nie najwyższą.

> Ogolnie mi sie podoba, ale jak na Citroena to troche malo finezyjny

Zależy co rozumieć przez finezję. Ma to być samochód dla emeryta. Trochę na trasy, trochę do jazdy wokół komina. Za dużo finezji nie jest wskazane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam i narazie nie narzekam. 1.6 VTI Tu co nieco napisałem Od czasu tamtej wiadomości nic się nie

> popsuło. Jeździ i mało pali, ale jeżeli będziesz jeździł głównie w mieście, to może nie być to

> prawdziwe stwierdzenie. Szukając samochodu nie zamierzałem kupować Citroena. Ale po przymiarce

> w kilku markach, kupiłem właśnie C4.

a możesz napisać ile jest obrotów na najwyższym biegu przy 100/120/140km/h? I jak oceniasz hałas (szumy powietrza, ogłos silnika) przy tych prędkościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 100 jest to ok 3000 obr/ min(obrotomierz psia jego mać to linijka w której 1000 obr podzielonych jest na 4 odcinki), komfortowo cicho, zaczynają się lekkie szumy w okolicach lusterka albo górnej krawędzi szyby. Nie przeszkadzają mi. 120 to już dyskomfort dla nieprzyzwyczajonego ucha( ja już się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza zbytnio). Przy 140 jest głośno, ale to wszystko jest względne, bo można spokojnie rozmawiać i nie trzeba przekrzykiwać silnika i szumów. Jakie są obroty przy wyższych prędkościach nie pamiętam. Do setki silnika prawie nie słychać, oczywiście przy spokojnej jeździe i niezbyt gwałtownym przyspieszaniu, potem hałas rośnie z prędkością.

Hałas będzie zależał od zastosowanego wygłuszenia. U mnie jest mata wygłuszająca od środka na ściance grodziowej wewnątrz kabiny i wykładzina po jej drugiej stronie w komorze silnika. Nie jestem pewien, ale w drzwiach chyba też mam wykładzinę wygłuszającą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 100 jest to ok 3000 obr/ min(obrotomierz psia jego mać to linijka w której 1000 obr

> podzielonych jest na 4 odcinki), komfortowo cicho, zaczynają się lekkie szumy w okolicach

> lusterka albo górnej krawędzi szyby. Nie przeszkadzają mi. 120 to już dyskomfort dla

> nieprzyzwyczajonego ucha( ja już się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza zbytnio). Przy 140 jest

> głośno, ale to wszystko jest względne, bo można spokojnie rozmawiać i nie trzeba przekrzykiwać

> silnika i szumów. Jakie są obroty przy wyższych prędkościach nie pamiętam. Do setki silnika

> prawie nie słychać, oczywiście przy spokojnej jeździe i niezbyt gwałtownym przyspieszaniu,

> potem hałas rośnie z prędkością.

> Hałas będzie zależał od zastosowanego wygłuszenia. U mnie jest mata wygłuszająca od środka na

> ściance grodziowej wewnątrz kabiny i wykładzina po jej drugiej stronie w komorze silnika. Nie

> jestem pewien, ale w drzwiach chyba też mam wykładzinę wygłuszającą.

Rozumiem, ze w tej wersji skrzynia jest 5-biegowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Gdyby ten samochód miał 6 biegów, to pewnie już byłby zamówiony. Ojciec sporo jeździ jeszcze w trasy, często po autostradach i w obecnym aucie najbardziej wkurzają go wysokie obroty i wycie silnika przy większych prędkościach. Oczywiście tak jak piszesz, sama wartość rpm jeszcze nic nie przesądza, bo liczy się też wygłuszenie. No nic, trzeba dobrze pojeździć przed ewentualnym zakupem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie było, że tylko zachwalam to napiszę, że elektronika i elektryka w citroenach potrafi być złośliwa. Jak pisałem, dotychczas bez problemów, ale doczytałem, że źródłem problemów może być przekaźnik wentylatora chłodnicy. Zajrzałem do niego i był na najlepszej drodze do uszkodzenia. Nóżka bezpiecznika termicznego traciła kontakt, a płynący przez złącze prąd rozgrzewał ją tak, że zmieniła barwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.