Skocz do zawartości

gaśnie po wymianie parownika


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim,

autko to Corsa B 1.2 45KM na jednopunkcie. Po wymianie parownika na zregenerowany po przekroczeniu 60km/h i wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu na luz autko gaśnie.

Wymontowany parownik to jakiś Tomasetto, zamontowany to tomasetto AT-07 z filtrem. Instalacja co prawda posiada kompa Elpigaz Hevelius, ale nawet nie ma attuatora więc tak naprawdę pracuje jako I gen.

kiedyś czytałem o jakiś kompensacjach, ale tu chyba nic takiego nie było bo jedyne co odłączałem od parownika to:

1. węże układu chłodzenia x2

2. przewód miedziany zasilający parownik w gaz

3. przewód odchodzący do miksera

Dlaczego na poprzednim parowniku mogłem wysprzęglić nawet przy 100km/h, a tu teraz gaśnie - jakby co dopływ powietrza podłączony fabrycznie co zawsze mnie dziwiło, że nie gaśnie, a teraz tu takie numery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Po wymianie parownika na zregenerowany po przekroczeniu 60km/h i wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu na luz autko gaśnie...

A czy po wymianie reduktora był on wyregulowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... kiedyś czytałem o jakiś kompensacjach, ale tu chyba nic takiego nie było bo jedyne co odłączałem od

> parownika to:

> 1. węże układu chłodzenia x2

> 2. przewód miedziany zasilający parownik w gaz

> 3. przewód odchodzący do miksera ...

Skoro tylko to, to znaczy, że nie było.

Z tego co widzę, to w tym parowniku kompensację jest dość trudno założyć. Trzeba by zdjąć tą wielką pokrywę przykręconą na 6 śrub, zaślepić dwa małe otworki z odgiętej blach i dorobić trzeci żeby założyć na niego wężyk gumowy. Drugi koniec wężyka trzeba połączyć z dolotem. Miejsce połączenia z dolotem jest dyskusyjne - jedni uważają, że zaraz na początku, drudzy, że przed filtrem powietrza, a trzeci, że za nim ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> filtrem powietrza, a trzeci, że za nim ...

tutaj napewno bzdura.

jak damy za filtrem to podciśnienie po otwarciu przepustnicy przez kompensacje bedie wyrównywało się z podciśnieniem otwierającym membrany.jednym słowem podciśnienia będą się równoważyły ( będą dochodziły po obu stronach membrany) i skutek taki że reduktor nie daje więcej gazu po otwarciu przepustnicy i silnik się "zdusza".

jedynie słuszna kompensacja to przed filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro tylko to, to znaczy, że nie było.

> Z tego co widzę, to w tym parowniku kompensację jest dość trudno założyć. Trzeba by zdjąć tą wielką

> pokrywę przykręconą na 6 śrub, zaślepić dwa małe otworki z odgiętej blach i dorobić trzeci

> żeby założyć na niego wężyk gumowy. Drugi koniec wężyka trzeba połączyć z dolotem. Miejsce

> połączenia z dolotem jest dyskusyjne - jedni uważają, że zaraz na początku, drudzy, że przed

> filtrem powietrza, a trzeci, że za nim ...

czyli cała ta kompensacja, to tak naprawdę zaspawanie tych dwóch odgiętych blaszek i wspawanie jakiegoś króćca do podłączenia węzyka podciśnienia?

Jeżeli dobrze rozumiem to teraz głupie pytanie - jak tak zrobę to gaz nie będzie leciał też do filtra?

I czemu na parowniku są właśnie te dziurki (odgięta blaszka)/

Dolot już przerobiłem ale nigdzie dziś nie jechałem więc nie wiem czy coś pomogło

P.S. a z tą regulacją to dobrze że czekam czy powinieniem czym prędzej sie udać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli cała ta kompensacja, to tak naprawdę zaspawanie tych dwóch odgiętych blaszek i wspawaniejakiegoś króćca do podłączenia węzyka podciśnienia?

Ja bym to robił bez spawania:

1. podgiąłbym blaszki i podkleił cienką blaszkę na silikon od strony membrany

2. zrobiłbym otwór, nagwintował go i wkręcił krociec od wtryskiwaczy z przeciw nakrętką od strony membrany, uszczelnił bym to też silikonem

> Jeżeli dobrze rozumiem to teraz głupie pytanie - jak tak zrobę to gaz nie będzie leciał też do filtra?

Jakby tam był gaz, to przecież wylatywałby tymi otworkami z podgiętych blaszek.

> I czemu na parowniku są właśnie te dziurki (odgięta blaszka) ...

Kompensacja w stosunku do ciśnienia atmosferycznego ...

> P.S. a z tą regulacją to dobrze że czekam czy powinieniem czym prędzej sie udać

Poczekaj, jak miałem instalację 1 generacji, to czekałem nawet 2000 km ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby tam był gaz, to przecież wylatywałby tymi otworkami z podgiętych blaszek.

no fakt - ten upał źle wpływa na myślenie hehe.gif

> Poczekaj, jak miałem instalację 1 generacji, to czekałem nawet 2000 km ...

no, to jednak dobrze sobie to wymyśliłem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.