Skocz do zawartości

Silnik na LPG nie gaśnie przez kilka sekund po wyłaczeniu za


cieyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej astrze

F X16XEL z instalką II gen - BINGO S4, mikser w dolocie przed przepustnicą *30mmm, parownik Zavoli

pojawił się problem:

otóż po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu silnik przez kilka sekund (może maksymalnie 3) jeszcze pracuje - oczywiście nie tak jak na jałowym biegu - tylko jeszcze sobie tam podskakuje na resztkach LPG, czy li zatrzęsie się cały, mało z budy nie wyskoczy i dead .... cisza, praca skończona.

O co kaman ? Wie ktoś ?

czekam na podpowiedzi....

Aha - jeżeli chodzi o szczelność dolotu i instalki to już sprawdziłem - wszędzie ok.

No i oczywiście na Pb tego nie ma.

Co dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... F X16XEL z instalką II gen - BINGO S4, ...

> otóż po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu silnik przez kilka sekund (może maksymalnie 3) jeszcze pracuje ...

> No i oczywiście na Pb tego nie ma..

A jak jest sterowany układ zapłonowy - świece są sterowane z komputera, czy jest aparat i kopułka do którego podłączony jest jeden z przewodów instalacji lpg?

Może tutaj jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisałem

Otóż po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu silnik przez kilka sekund (może maksymalnie 3) jeszcze pracuje - oczywiście nie tak jak na jałowym biegu - tylko jeszcze sobie tam podskakuje na resztkach LPG, czy li zatrzęsie się cały, mało z budy nie wyskoczy i dead .... cisza, praca skończona.

Czyli zdycha samoczynnie - obroty spadają.

Zapłon jest taki - czujnik obrotu wału korbowego - przekazuje impulsy na moduł i on na cewkę na świece każde - więc jak ginie zapłon to i iskra powinna zginąć....

Myślę że to może elektrozawór któryś nie domyka może....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No napisałem

No nie napisałeś, dlatego zapytałem, ale mniejsza o większość ... smile.gif

> Otóż po zatrzymaniu się i wyłączeniu zapłonu silnik przez kilka sekund (może maksymalnie 3) jeszcze pracuje - oczywiście nie tak jak na jałowym biegu - tylko jeszcze sobie tam podskakujena resztkach LPG, czy li zatrzęsie się cały, mało z budy nie wyskoczy i dead .... cisza, praca skończona.

> Czyli zdycha samoczynnie - obroty spadają.

No właśnie jakby iskry nie miał, to zdechł by od razu - tak jak na benzynie. Samo podanie lpg do cylindrów nie skutkuje utrzymaniem obrotów, a już o samozapłon to ja silnika benzynowego raczej bym nie podejrzewał smile.gif

> Zapłon jest taki - czujnik obrotu wału korbowego - przekazuje impulsy na moduł i on na cewkę na świece każde - więc jak ginie zapłon to i iskra powinna zginąć....

Jak jest wpięty kabelek w cewkę?

Może jest jakieś przebicie i zamiast z komputera benzyny cewka dostaje sygnał z komputer lpg ...

> Myślę że to może elektrozawór któryś nie domyka może....

Według mnie to jest raczej sprawa drugorzędna i łatwa do sprawdzenia:

1. na pracującym silniku podłącz woltomierz do cewki elektrozaworu lpg i sprawdź czy po zgaszeniu silnika napięcie znika

2. na zgaszonym silniku odepnij przewód lpg za elektrozaworem i podaj na chwilę napięcie na cewkę - sprawdzisz czy elektrozawór się zamyka zaraz po zaniku napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie napisałeś, dlatego zapytałem, ale mniejsza o większość ...

> No właśnie jakby iskry nie miał, to zdechł by od razu - tak jak na benzynie. Samo podanie lpg do

> cylindrów nie skutkuje utrzymaniem obrotów, a już o samozapłon to ja silnika benzynowego

> raczej bym nie podejrzewał

> Jak jest wpięty kabelek w cewkę?

> Może jest jakieś przebicie i zamiast z komputera benzyny cewka dostaje sygnał z komputer lpg ...

> Według mnie to jest raczej sprawa drugorzędna i łatwa do sprawdzenia:

> 1. na pracującym silniku podłącz woltomierz do cewki elektrozaworu lpg i sprawdź czy po zgaszeniu

> silnika napięcie znika

> 2. na zgaszonym silniku odepnij przewód lpg za elektrozaworem i podaj na chwilę napięcie na cewkę -

> sprawdzisz czy elektrozawór się zamyka zaraz po zaniku napięcia.

Hmmm ....

No faktycznie może jest podawane napięcie na cewkę zapłonową jeszcze bo + po zapłonie który idzie do centralki LPG jest wzięty z plusa po zapłonie na cewkę. Tu może sie jakiś kondensator wygasza i przez chwilę jeszcze podaje 12 V na cewkę i iskra chwilkę pobędzie cfaniaczek.gif

Przelutuję plusa i zbadam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm ....

> No faktycznie może jest podawane napięcie na cewkę zapłonową jeszcze bo + po zapłonie który idzie

> do centralki LPG jest wzięty z plusa po zapłonie na cewkę. Tu może sie jakiś kondensator

> wygasza i przez chwilę jeszcze podaje 12 V na cewkę i iskra chwilkę pobędzie

> Przelutuję plusa i zbadam

Miałem w Primerze podpięty + pod cewkę. Gasł od razu, ale ponieważ na cewce napięcie było jeszcze przez jakiś czas, przy kolejnym odpalaniu na ciepłym silniku, trzeba było długo kręcić.

To ewidentny błąd montażu. Po podpięciu się plusem np. pod + wtryskiwacza benzyny* problem powinien się rozwiązać.

* o ile wtrysk benz jest sterowany masą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w grę wchodzi spalanie żarowe. Powód - zbyt gorące świece. Odcięcie wtryskiwaczy benzyny = natychmiastowy brak paliwa i nieobecność tego zjawiska. Z gazem w II gen. jest inaczej, bo po wyłączeniu elektrozaworu trochę gazu pozostaje w kolektorze, i to jego spalanie daje ten efekt. To taka moja teoria. chipsy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.