Grzesiox Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Witam Jak w temacie jak ocenić przed wyjęciem szczelność pierścieni Zalać benzyną tłok - ok ale jak szybko może lub powinna benzynka uciec? Czy ok 1h na 100ml to dużo czy nie? Kiedyś sprawdzałem szczelność i dwa garki przepuszczały płyn średnio dwa razy szbciej od pozostałych ale to nadal jest "na oko". JAkieś doświadczenia? Jak długo powinna benzyna utrzymać poziom? A może inne metody zanim będę musiał rozkleić miskę i je wybebeszyć żeby pomierzyć? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Próbę olejową robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Próbę olejową robiłeś? Widzisz - problem w tym, że prawdopodobnie po padzie termostatu i tak ciśnienia poprawnie nie zmierzę bo chyba uszczelka padłą, dlatego chce sprawdzić i zrobić komplet jak już będę go rozbierał. W czwartek podłączę ciśnieniomierz i sprzwdzę ale liczę, że raczej lipa wyjdzie... Dlatego szukam innej metody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Dlatego szukam innej metody ta z benzyną nie jest najlepsza przecież benzyna szybko odparowuje w niskich temperaturach jeśli już to ropa lub olej silnikowy - oczywiście na otawrtym sercu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > ta z benzyną nie jest najlepsza > przecież benzyna szybko odparowuje w niskich temperaturach > jeśli już to ropa lub olej silnikowy - oczywiście na otawrtym sercu Co to za metody sprawdzania pierścieni? Jak określisz stopień zużycia pierścienia tłokowego na podstawie zalania cylindra ropą? Pierścień, tłok, cylinder stanowią elementy układanki i określanie stanu jednego z nich nie ma sensu bez oceny stanu technicznego pozostałych. Taka połowiczna naprawa polegająca na wymianie pierścieni może okazać się pakowaniem w kłopoty i niepotrzebne wydatki jeżeli nie zostaną dokonane pomiary tłoków i cylindrów. Pierścień sprawdza się mierząc luz na jego zamku i luz w kanałku tłoka. Ale aby dokonać tych pomiarów trzeba wyjąc tłok z cylindra i zdemontować pierścienie z tłoka. Wykonanie próby olejowej może pomóc w określeniu przyczyny spadku ciśnienia sprężania ale nie określa stopnia zużycia pierścieni tłokowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Co to za metody sprawdzania pierścieni? > Jak określisz stopień zużycia pierścienia tłokowego na podstawie zalania cylindra ropą? > Pierścień, tłok, cylinder stanowią elementy układanki i określanie stanu jednego z nich nie ma > sensu bez oceny stanu technicznego pozostałych. Taka połowiczna naprawa polegająca na wymianie > pierścieni może okazać się pakowaniem w kłopoty i niepotrzebne wydatki jeżeli nie zostaną > dokonane pomiary tłoków i cylindrów. Pierścień sprawdza się mierząc luz na jego zamku i luz w > kanałku tłoka. Ale aby dokonać tych pomiarów trzeba wyjąc tłok z cylindra i zdemontować > pierścienie z tłoka. Wykonanie próby olejowej może pomóc w określeniu przyczyny spadku > ciśnienia sprężania ale nie określa stopnia zużycia pierścieni tłokowych. Ta - to wiemy, ale jak napisałem chciałbym wstępnie ocenić szczelność. Myślałem właśnie o nafcie, której odrobine jeszcze mam. Luzy wiem jak pomierzyć i to zrobię jak będzie potrzeba, tylko właśnie muszę ocenić potrzebę zanim zdejme może niepotrzebnie dopiero co razem z podwoziem zaimpregnowaną miskę olejową. Zakładam, że cylindry są równe i tu nie ma się czego doczepić bo czemu miałyby nie być Więc nieszczelność możę być na zaworach albo pierścieniach. Uszczelniaczy wymieniałem, więc pozostają tylko same zawory z gniazdami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 No dobrze - kompresja zmierzona - dwa garki skrajne 12, dwa środkowe gorzej. JEden z nich dobija do 12u ale po dłuższym czasie, drugi 11 po dłuższym również odrobinie kręceniu a po zalaniu 5ml oleju ciśnienie od razu podskoczyło do 13 i to bez dłuższego przekręcania co wskazuje na pierścienie w tym garnku... Świeczki z lekko białym nalotem co przy gazie jest normalne, jedna bardziej biała (płyn?). To tyle teraz chyba pozostało pomierzyć rzeczywiście pierścionki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > No dobrze - kompresja zmierzona - dwa garki skrajne 12, dwa środkowe gorzej. JEden z nich dobija do > 12u ale po dłuższym czasie, drugi 11 po dłuższym również odrobinie kręceniu a po zalaniu 5ml > oleju ciśnienie od razu podskoczyło do 13 i to bez dłuższego przekręcania co wskazuje na > pierścienie w tym garnku... > Świeczki z lekko białym nalotem co przy gazie jest normalne, jedna bardziej biała (płyn?). > To tyle teraz chyba pozostało pomierzyć rzeczywiście pierścionki. W dwóch środkowych cylindrach wszystkie pierścienie miały za duży luz. W jednym skrajnym tylko olejowy - wymieniłem all, kolejnego poza jednym pierścieniem nawet więcej nie sprawdziłem, wolałem już wyminić wszystkie. Olejowy miał w tym jednym garnku 0.1 ponad normę, te dwa najgorsze od 0.05-0.15 na pierścień. Pozostało mi już wszystko poskładać. Oczywiście za wesoło by było gdyby wszystko poszło super. Mam tylko jedną tuleję pozycjonującą głowicę - mam nadzieje, żę trafiłem dokładnie tam gdzie trzeba. Jeszcze rozrząd i znowu koło alernatora muszę zdjąć :| Gdzieś czytałem o znakach na kole zamachowym - u mnie ich nie ma Jutro kończę dziadka... Ciekawi mnie jaki efekt uzyskam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Śmiga Teraz tylko docieranie. Słyszałem że 500km do 3000obr, kolejne 500km do 4000obr i znowu do 5k. Zobaczymy co się będziue działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.