Skocz do zawartości

Fiat 1.2 szczelność pierścieni


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie jak ocenić przed wyjęciem szczelność pierścieni smile.gif

Zalać benzyną tłok - ok ale jak szybko może lub powinna benzynka uciec? Czy ok 1h na 100ml to dużo czy nie? Kiedyś sprawdzałem szczelność i dwa garki przepuszczały płyn średnio dwa razy szbciej od pozostałych ale to nadal jest "na oko". JAkieś doświadczenia? Jak długo powinna benzyna utrzymać poziom?

A może inne metody zanim będę musiał rozkleić miskę i je wybebeszyć żeby pomierzyć?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbę olejową robiłeś?

Widzisz - problem w tym, że prawdopodobnie po padzie termostatu i tak ciśnienia poprawnie nie zmierzę bo chyba uszczelka padłą, dlatego chce sprawdzić i zrobić komplet jak już będę go rozbierał. W czwartek podłączę ciśnieniomierz i sprzwdzę ale liczę, że raczej lipa wyjdzie... Dlatego szukam innej metody smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta z benzyną nie jest najlepsza

> przecież benzyna szybko odparowuje w niskich temperaturach

> jeśli już to ropa lub olej silnikowy - oczywiście na otawrtym sercu

Co to za metody sprawdzania pierścieni? smile.gif

Jak określisz stopień zużycia pierścienia tłokowego na podstawie zalania cylindra ropą?

Pierścień, tłok, cylinder stanowią elementy układanki i określanie stanu jednego z nich nie ma sensu bez oceny stanu technicznego pozostałych. Taka połowiczna naprawa polegająca na wymianie pierścieni może okazać się pakowaniem w kłopoty i niepotrzebne wydatki jeżeli nie zostaną dokonane pomiary tłoków i cylindrów. Pierścień sprawdza się mierząc luz na jego zamku i luz w kanałku tłoka. Ale aby dokonać tych pomiarów trzeba wyjąc tłok z cylindra i zdemontować pierścienie z tłoka. Wykonanie próby olejowej może pomóc w określeniu przyczyny spadku ciśnienia sprężania ale nie określa stopnia zużycia pierścieni tłokowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to za metody sprawdzania pierścieni?

> Jak określisz stopień zużycia pierścienia tłokowego na podstawie zalania cylindra ropą?

> Pierścień, tłok, cylinder stanowią elementy układanki i określanie stanu jednego z nich nie ma

> sensu bez oceny stanu technicznego pozostałych. Taka połowiczna naprawa polegająca na wymianie

> pierścieni może okazać się pakowaniem w kłopoty i niepotrzebne wydatki jeżeli nie zostaną

> dokonane pomiary tłoków i cylindrów. Pierścień sprawdza się mierząc luz na jego zamku i luz w

> kanałku tłoka. Ale aby dokonać tych pomiarów trzeba wyjąc tłok z cylindra i zdemontować

> pierścienie z tłoka. Wykonanie próby olejowej może pomóc w określeniu przyczyny spadku

> ciśnienia sprężania ale nie określa stopnia zużycia pierścieni tłokowych.

Ta - to wiemy, ale jak napisałem chciałbym wstępnie ocenić szczelność. Myślałem właśnie o nafcie, której odrobine jeszcze mam. Luzy wiem jak pomierzyć i to zrobię jak będzie potrzeba, tylko właśnie muszę ocenić potrzebę zanim zdejme może niepotrzebnie dopiero co razem z podwoziem zaimpregnowaną miskę olejową.

Zakładam, że cylindry są równe i tu nie ma się czego doczepić bo czemu miałyby nie być wink.gif Więc nieszczelność możę być na zaworach albo pierścieniach. Uszczelniaczy wymieniałem, więc pozostają tylko same zawory z gniazdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze - kompresja zmierzona - dwa garki skrajne 12, dwa środkowe gorzej. JEden z nich dobija do 12u ale po dłuższym czasie, drugi 11 po dłuższym również odrobinie kręceniu a po zalaniu 5ml oleju ciśnienie od razu podskoczyło do 13 i to bez dłuższego przekręcania co wskazuje na pierścienie w tym garnku...

Świeczki z lekko białym nalotem co przy gazie jest normalne, jedna bardziej biała (płyn?).

To tyle teraz chyba pozostało pomierzyć rzeczywiście pierścionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze - kompresja zmierzona - dwa garki skrajne 12, dwa środkowe gorzej. JEden z nich dobija do

> 12u ale po dłuższym czasie, drugi 11 po dłuższym również odrobinie kręceniu a po zalaniu 5ml

> oleju ciśnienie od razu podskoczyło do 13 i to bez dłuższego przekręcania co wskazuje na

> pierścienie w tym garnku...

> Świeczki z lekko białym nalotem co przy gazie jest normalne, jedna bardziej biała (płyn?).

> To tyle teraz chyba pozostało pomierzyć rzeczywiście pierścionki.

W dwóch środkowych cylindrach wszystkie pierścienie miały za duży luz. W jednym skrajnym tylko olejowy - wymieniłem all, kolejnego poza jednym pierścieniem nawet więcej nie sprawdziłem, wolałem już wyminić wszystkie. Olejowy miał w tym jednym garnku 0.1 ponad normę, te dwa najgorsze od 0.05-0.15 na pierścień.

Pozostało mi już wszystko poskładać. Oczywiście za wesoło by było gdyby wszystko poszło super. Mam tylko jedną tuleję pozycjonującą głowicę - mam nadzieje, żę trafiłem dokładnie tam gdzie trzeba.

Jeszcze rozrząd i znowu koło alernatora muszę zdjąć :| Gdzieś czytałem o znakach na kole zamachowym - u mnie ich nie ma smile.gif

Jutro kończę dziadka...

Ciekawi mnie jaki efekt uzyskam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.