Skocz do zawartości

Elastyczny łącznik wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Tak jak kiedyś pisałem mam do wymiany elastyczny łacznik rury wydechowej ( ePER ), taki jak tu:

DATA_35%5C1010214.jpg

Problem w tym, że sam łącznik nie występuja jako osobna część (a przynajmniej nie udało mi się tego znaleźć).

Z dostępnością całej rury wydechowej też kiepsko.

Pytanie:

- czy ktoś zna wymiary tego łącznika ?

- czy rura wydechowa jest taka sama jak w Vectrze C/signum/Saab 9-3 ?

Wydaje się, że najprostszym rozwiązamien zamiast (wy)spawać sam łącznik byłaby wymiana całej rury, takiej jak ta: Rura kolektorowa , tylko że sprzedajacy nie wie czy pasuje do Cromki

Wg tej strony powinno pasować, ale... confused.gif

Ktoś się orientuuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem samo złącze elastyczne ale nie pamiętam dobrze wymiarów ale chyba 250mm długa a średnica chyba fi 60 ale wystarczy wjechać na podnośnik i zmierzyć. Dobrałem bez problemu z uniwersalnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniałem samo złącze elastyczne ale nie pamiętam dobrze wymiarów ale chyba 250mm długa a

> średnica chyba fi 60 ale wystarczy wjechać na podnośnik i zmierzyć. Dobrałem bez problemu z

> uniwersalnych

U mnie wymieniali na 250 mm. Po tygodniu pojechałem znowu, bo wydech dygotał strasznie przy ruszaniu. Coś tam pomierzyli na nowo i wstawili 255. Fakt, że przy demontażu cieli tłumik kątówką - więc potrzebna długość pewnie zależała od użytej technologi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie wymieniali na 250 mm. Po tygodniu pojechałem znowu, bo wydech dygotał strasznie przy

> ruszaniu. Coś tam pomierzyli na nowo i wstawili 255. Fakt, że przy demontażu cieli tłumik

> kątówką - więc potrzebna długość pewnie zależała od użytej technologi...

No i właśnie dlatego wymieniłem w ASO. Bolało ale sztukowanie nie daje gwarancji sukcesu w każdym przypadku. To przytną za krótko, tam za długo. Jak ktoś ma kogoś kto się na tym zna i robi to z sercem to można przypasować uniwersalny. Ja nie miałem frown.gif W ASO szczerze powiedzieli, że mogą sztukować ale może być różnie. Ori kosztowało coś z 1200 pln za całość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Witajcie

> Tak jak kiedyś pisałem mam do wymiany elastyczny łacznik rury wydechowej ( ePER ), taki jak tu:

> Problem w tym, że sam łącznik nie występuja jako osobna część (a przynajmniej nie udało mi się tego

> znaleźć).

> Z dostępnością całej rury wydechowej też kiepsko.

> Pytanie:

> - czy ktoś zna wymiary tego łącznika ?

> - czy rura wydechowa jest taka sama jak w Vectrze C/signum/Saab 9-3 ?

> Wydaje się, że najprostszym rozwiązamien zamiast (wy)spawać sam łącznik byłaby wymiana całej rury,

> takiej jak ta: Rura kolektorowa , tylko że sprzedajacy nie wie czy pasuje do Cromki

> Wg tej strony powinno pasować, ale...

> Ktoś się orientuuje ?

Witam,

przerabiałem ten temat u siebie jakieś dwa lata temu , dużo szukałem i doszedłem po zagranicznych katalogach producentów,że powinna pasować o Vectry C. Zakupiłem na alledrogo bodajże Polmostrowa i jeżdże do dzisiaj:-) bez problemów.Przy montażu jedynie od strony katalizatora trzeba ten trójkątny kołnierz na rurze kolektorowej w jednym miejscu minimalnie podpiłować bo bo jest tam jakkis uchwyt przy katalizatorze który troszke przeszkadza(ale to tak wspominam-to rzaden problem). Rura pasuje bez problemu i świetnie sie sprawuje.Należy zaopatrzyć się w dwie nowe uszczelki trójkątne(tez w Vectry) oraz cztery nakrętki miedziane od strony DPF. Nakretki od katalizatora puściły jakby były wczoraj zamontowane (dosłownie)-wogóle nie zapieczone. Problematyczne może się okazać natomiast odkręcenie nakrętek od strony DPF. U mnie trzy puściły(oczywiście pryskałem czym się dało) a jedna się ukręciła-są tam szpilki w kołnierzu DPF-a. Pozostałą część szpilki uciąłem i rozwierciłem i przy skręcaniu użyłem śruby z nakrętką - to jedyny problem jaki napotkałem.Warto wcześniej wejść na kanał i przyjrzeć się nakrętką od strony DPF i dostępie do nich -przyda się przedłużka i klucz nasadowy w szczególności do jednej śruby ale tragedii jakiejś nie ma -po prostu o tym wspominam. Ja jeszcze przy montażu dodatkowo posmarowałem uszczelki i kołnierze pasta uszczelniającą do montażu tłumików tak na wszelki wypadek żeby nie było jakiś przedmuchów .I z wyczuciem przy skręcaniu kołnierzy szczególnie przy DPFie - szpilki są jednak w tym miejscu dosyć sfatygowane temperaturą.Mam nadzieje,że komuś się mój post przyda. A jeszcze jedno -przy montażu szpilki psiknąłem smarem aluminiowym(może być ceramiczny) Loctite -być może kiedys jeszcze będzie potrzeba to rozkręcać ;-) . Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.