pistrz Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Witajcie Tak jak kiedyś pisałem mam do wymiany elastyczny łacznik rury wydechowej ( ePER ), taki jak tu: Problem w tym, że sam łącznik nie występuja jako osobna część (a przynajmniej nie udało mi się tego znaleźć). Z dostępnością całej rury wydechowej też kiepsko. Pytanie: - czy ktoś zna wymiary tego łącznika ? - czy rura wydechowa jest taka sama jak w Vectrze C/signum/Saab 9-3 ? Wydaje się, że najprostszym rozwiązamien zamiast (wy)spawać sam łącznik byłaby wymiana całej rury, takiej jak ta: Rura kolektorowa , tylko że sprzedajacy nie wie czy pasuje do Cromki Wg tej strony powinno pasować, ale... Ktoś się orientuuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 51847498 <-- zgadza się numer OE , takie rurki robią mało znane firmy = ASO zaprasza ,albo jakiś tłumikarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Ja wymieniałem samo złącze elastyczne ale nie pamiętam dobrze wymiarów ale chyba 250mm długa a średnica chyba fi 60 ale wystarczy wjechać na podnośnik i zmierzyć. Dobrałem bez problemu z uniwersalnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pistrz Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > wystarczy wjechać na podnośnik i zmierzyć Gdybym tylko miał taką możliwość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Ja wymieniałem samo złącze elastyczne ale nie pamiętam dobrze wymiarów ale chyba 250mm długa a > średnica chyba fi 60 ale wystarczy wjechać na podnośnik i zmierzyć. Dobrałem bez problemu z > uniwersalnych U mnie wymieniali na 250 mm. Po tygodniu pojechałem znowu, bo wydech dygotał strasznie przy ruszaniu. Coś tam pomierzyli na nowo i wstawili 255. Fakt, że przy demontażu cieli tłumik kątówką - więc potrzebna długość pewnie zależała od użytej technologi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > U mnie wymieniali na 250 mm. Po tygodniu pojechałem znowu, bo wydech dygotał strasznie przy > ruszaniu. Coś tam pomierzyli na nowo i wstawili 255. Fakt, że przy demontażu cieli tłumik > kątówką - więc potrzebna długość pewnie zależała od użytej technologi... No i właśnie dlatego wymieniłem w ASO. Bolało ale sztukowanie nie daje gwarancji sukcesu w każdym przypadku. To przytną za krótko, tam za długo. Jak ktoś ma kogoś kto się na tym zna i robi to z sercem to można przypasować uniwersalny. Ja nie miałem W ASO szczerze powiedzieli, że mogą sztukować ale może być różnie. Ori kosztowało coś z 1200 pln za całość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekno Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > Witajcie > Tak jak kiedyś pisałem mam do wymiany elastyczny łacznik rury wydechowej ( ePER ), taki jak tu: > Problem w tym, że sam łącznik nie występuja jako osobna część (a przynajmniej nie udało mi się tego > znaleźć). > Z dostępnością całej rury wydechowej też kiepsko. > Pytanie: > - czy ktoś zna wymiary tego łącznika ? > - czy rura wydechowa jest taka sama jak w Vectrze C/signum/Saab 9-3 ? > Wydaje się, że najprostszym rozwiązamien zamiast (wy)spawać sam łącznik byłaby wymiana całej rury, > takiej jak ta: Rura kolektorowa , tylko że sprzedajacy nie wie czy pasuje do Cromki > Wg tej strony powinno pasować, ale... > Ktoś się orientuuje ? Witam, przerabiałem ten temat u siebie jakieś dwa lata temu , dużo szukałem i doszedłem po zagranicznych katalogach producentów,że powinna pasować o Vectry C. Zakupiłem na alledrogo bodajże Polmostrowa i jeżdże do dzisiaj:-) bez problemów.Przy montażu jedynie od strony katalizatora trzeba ten trójkątny kołnierz na rurze kolektorowej w jednym miejscu minimalnie podpiłować bo bo jest tam jakkis uchwyt przy katalizatorze który troszke przeszkadza(ale to tak wspominam-to rzaden problem). Rura pasuje bez problemu i świetnie sie sprawuje.Należy zaopatrzyć się w dwie nowe uszczelki trójkątne(tez w Vectry) oraz cztery nakrętki miedziane od strony DPF. Nakretki od katalizatora puściły jakby były wczoraj zamontowane (dosłownie)-wogóle nie zapieczone. Problematyczne może się okazać natomiast odkręcenie nakrętek od strony DPF. U mnie trzy puściły(oczywiście pryskałem czym się dało) a jedna się ukręciła-są tam szpilki w kołnierzu DPF-a. Pozostałą część szpilki uciąłem i rozwierciłem i przy skręcaniu użyłem śruby z nakrętką - to jedyny problem jaki napotkałem.Warto wcześniej wejść na kanał i przyjrzeć się nakrętką od strony DPF i dostępie do nich -przyda się przedłużka i klucz nasadowy w szczególności do jednej śruby ale tragedii jakiejś nie ma -po prostu o tym wspominam. Ja jeszcze przy montażu dodatkowo posmarowałem uszczelki i kołnierze pasta uszczelniającą do montażu tłumików tak na wszelki wypadek żeby nie było jakiś przedmuchów .I z wyczuciem przy skręcaniu kołnierzy szczególnie przy DPFie - szpilki są jednak w tym miejscu dosyć sfatygowane temperaturą.Mam nadzieje,że komuś się mój post przyda. A jeszcze jedno -przy montażu szpilki psiknąłem smarem aluminiowym(może być ceramiczny) Loctite -być może kiedys jeszcze będzie potrzeba to rozkręcać ;-) . Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Wymieniałem. Kosztowało to sto pare złotych. Fachowcy pomierzyli, zamówili standard i... jest dobrze już ponad rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.