Skocz do zawartości

Zamiennik skrzynki bezpieczników na aku - opinie


RobertV664

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynka bezpieczników na akumulatorze w moim Toledo powoli kończy żywot, Tu i ówdzie połamana, styki w kiepskim stanie grzeją się (czyszczenie i smarowanie na krótko pomaga). Na znanym portalu aukcyjnym dostępne są zamienniki w cenie 30-40zł. Czy warto się nimi interesować ? Czy lepiej szukać oryginału-używki ? Nowy oryginał kosztuje 200-250 zeta więc póki co tej opcji nie biorę pod uwagę grinser006.gif

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynka bezpieczników na akumulatorze w moim Toledo powoli kończy żywot, Tu i ówdzie połamana,

> styki w kiepskim stanie grzeją się (czyszczenie i smarowanie na krótko pomaga). Na znanym

> portalu aukcyjnym dostępne są zamienniki w cenie 30-40zł. Czy warto się nimi interesować ? Czy

> lepiej szukać oryginału-używki ? Nowy oryginał kosztuje 200-250 zeta więc póki co tej opcji

> nie biorę pod uwagę

> KLIK

o istnieniu zamiennikow nie wiedzialem dlatego wzialem 3 gniazda bezpiecznikow z przewodami, polutowalem obchodzac seryjne gniazda i jezdzi tak juz hohoh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o istnieniu zamiennikow nie wiedzialem dlatego wzialem 3 gniazda bezpiecznikow z przewodami,

> polutowalem obchodzac seryjne gniazda i jezdzi tak juz hohoh

I chyba też tak zrobię. Bo jak patrze na ilość miedzi w tym kablu z czerwoną izolacją w podlinkowanej ofercie to od razu przypominają mi się marketowe kable rozruchowe.

Złożę sobie zestaw z takich klocków gniazdo bezpiecznika taśmowego x 4. Oprawki do bezpieczników płytkowych mam . Do tego jakaś obudowa i kilka złączek i trochę kabla. Wytrzyma napewno dłużej niż to auto będzie jeździło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisze jaki jest finał wink.gif

Zakupiłem oryginalną skrzynkę bezpieczników w bdb stanie za dobre pieniądze. Do tego 1m przewodu 1x16mm2 spawalniczego i końcówki kablowe oczkowe miedziane 16/6 i 16/8. Końcówki zaprasowałem na końcach kabla, który zastąpił ten czarny idący do skrzynki na aku bezpośrednio z alternatora. Wymieniłem go ponieważ strasznie się nagrzewała końcówka tego kabla przy wejściu do skrzynki bezpiecznikowej (ta fabrycznie zaprasowana na kablu). Po kilku minutach pracy silnika z włączoną dużą ilością odbiorników energii nie można było tej końcówki dotknąć. Teraz po wymianie całego odcinka od alternatora do skrzynki nowa zaprasowana końcówka jest lekko ciepła. Chwilowo nie miałem dostępu do kamery termowizyjnej bo pokazałbym jaka jest różnica przed i po.

Koszta w sumie nie duże (kabel 1metr 12zł, końcówki 2x2zł, skrzynki bezp. nie liczę bo i tak była do wymiany) a radość przeogromna.

287123874-1.jpg

287123874-2.jpg

287123874-3.jpg

post-19699-14352521455171_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.