Skocz do zawartości

Obrotomierz przestaje działać i silnik nierówno pracuje.


listek_75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam sytuacje, że jest zazwyczaj wszystko ok. Nagle obrotomierz przestaje działać, zapala się kontrolka od chłodnicy i druga samochód z kluczem. Komputer nie pokazuje też spalania. Na wolnych obrotach silnik faluje. Dając gazu w miarę ok da się jechać, ale chyba samochód jest w trybie serwsowym więc jest mniejsza moc. Postoi jakiś czas i wszystko wraca do normy. Podłączony był do komputera i pokazało:

- pompa wtryskowa: brak sygnału wejściowego prędkości obrotowej silnika z modułu sterującego,

- sygnał obwodu wejściowego prędkości obrotowej silnika jest niewiarygodny z sygnałem pompy wtryskowej,

- napięcie systemu: wejście niskie,

- obwód kontrolki ostrzegawczej świec żarowych: przerwa w obwodzie (PS).

Kilka dni temu też nagle padł akumulator ( bez objawów padł w ciągu sekundy), wymieniony na nowy.

Mechanik w poniedziałek ma dźwonić do pompiarza. Na razie wykasował wszystkie błędy. Lecz czytając co nieco objawy pasują do zepsutego czujnika położenia wału korbowego. Ale czy komputer by tego nie pokazał? Poradzcie czy kupić w ciemno ten czujnik (koszt ok. 130zł) i zaryzykować czy to nie ma sensu. Przeraża mnie jak wymontuje pompę, to koszty już z regeneracją wyjdą pewnie olbrzymie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> objawy pasują do zepsutego czujnika położenia wału korbowego.

Dobrze kombinujesz.

> Ale czy komputer by tego nie pokazał?

No właśnie pokazał. Teraz wystarczy tylko zerknąć w parametry bieżące i zobaczyć, czy widać w nich obroty wału.

> Poradzcie czy kupić w ciemno ten czujnik

Najpierw sprawdziłbym wtyczkę i obejrzał sam czujnik i koło z którym współpracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze kombinujesz.

> No właśnie pokazał. Teraz wystarczy tylko zerknąć w parametry bieżące i zobaczyć, czy widać w nich

> obroty wału.

> Najpierw sprawdziłbym wtyczkę i obejrzał sam czujnik i koło z którym współpracuje.

Dzisiaj jeździłem i jest ok. Ja nie znam się na tym, a mechanik widzę, że będzie chciał wymontowć pompę i wysłać ja do pompiarza. Mnie na dzień dzisiejszy na to nie stać. Ale może jest coś na rzeczy, bo błędy były wykasowane tydzień temu( te co Wam opisałem) i teraz u tego mechanika coś znowu wyszło z pompą. Ale jestem chyba zdesperowany i kupię ten czunik, bo coś mi tu nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj jeździłem i jest ok. Ja nie znam się na tym, a mechanik widzę, że będzie chciał wymontowć

> pompę i wysłać ja do pompiarza. Mnie na dzień dzisiejszy na to nie stać. Ale może jest coś na

> rzeczy, bo błędy były wykasowane tydzień temu( te co Wam opisałem) i teraz u tego mechanika

> coś znowu wyszło z pompą. Ale jestem chyba zdesperowany i kupię ten czunik, bo coś mi tu nie

> pasuje.

Piszę w nowym poście bo nie mogłem edytować starego. Czujnik wymieniony. Od trzech dni jeżdżę dość sporo i na razie problemu nie ma. Mam nadzieje, że nie będzie. Za kilka dni podjadę na komputer i sprawdzę, czy są jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.