Skocz do zawartości

X14XE '96 Nie odpala po wyciagnieciu wtyczki odpaliło


vayizmir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem z moją astra, kiedyś po odpaleniu na parkingu sama z siebie po chwili zgasła i nie chciała już więcej odpalić. Zmostkowałem piny w gnieździe przekaznika pompy paliwa, pompa chodziła na krótko nadal nie odpalała. Żadnych błędów nie wyrzuca. Wkurzyłem się i zacząłem analizować elementy pod maską. Na włączonym zapłonie zauważyłem, że z okolicy przepustnicy dochodzi co jakiś czas cykanie. Zacząłem odpinać wtyczki, każdą po kolei aż cykanie ustało. Odpiąłem 4pinową wtyczkę wchodzącą od spodu w gniazdo z tyłu przepustnicy. Kolory kabli we wtyczce to zielony, zielono-biały, niebieski, niebiesko-zielony. Po odłączeniu wtyczki samochód odpalił bez problemu ale wszedł na około 2,2k obrotów. Zgasiłem go po chwili po czym podłączyłem z powrotem w/w wtyczkę, tym razem cykania nie było słychać, samochód odpalił od kopa, utrzymał się odrazu w przedziale idealnych obrotów, jednak na jeździe testowej wyczułem jakby nie miał wogóle mocy i nie chciał się zbierać.

Moje pytanie do was od czego jest ten czujnik? Czy to aby nie TPS? Dlaczego takie coś się zdarzyło, czemu ECM nie wyrzuca błędów i czemu silnik zachowuje się jakby nie miał mocy.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tps ma 3 kabelki. To był silniczek krokowy od wolnych obrotów. Pewnie zaśniedziała wtyczka i nie mógł się otworzyć, albo masz gdzieś problem z masą.

Jeśli chodzi o brak mocy to za mało danych. Na początek możesz podpiąć się pod sondę lambda i sprawdzić jaka jest mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem się OP-COMem, Astra ma błąd P0200, którego nie da się usunąć i występuje podczas pracy silnika. Zrobiłem 3 zrzuty bloków pomiarowych, byłbym wdzięczny gdyby ktoś na nie zerknął. Dodam, że nie posiadam LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczysc masy na silniku, sa kolo alternatora, byc moze to jest to.

A z tych danych widze ze nie zamyka sie EGR, do zdjecia i oczyszczenia.

Zadane i rzeczywiste powinny byc takie same a u Ciebie jest 1 a potem 2 %.

Te cykanie co slyszlesz to silniczek krokowy, tez mozna wyjac i oczyscic, jak sa manuale.

Przy czyszczeniu sprawdzic otwor w przepustnicy z komory krokowego do gardzieli lubi sie zapychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę, silnik krokowy cały dolot mam idealnie przeczyszczony. Czyszczony był kilkia dni temu. EGR jest zaślepiony od pół roku. Masy posprawdzam dzisiaj. Czy mogę jechać bez większych obaw w trasę ok 400km? Przy okazji nie wiem czy widziałeś załącznik gdzie były 3 pliki, czy nowy który wrzuciłem z live data z jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej porządnie silnik i zrób taki zrzut jeszcze raz (bez obciążeń, typu klima, dmuchawa, światła).

30s na wolnych obrotach, 30s na 2000obr/min, 5s na wolnych obrotach i 2-3 depnięcia do dechy.

Jeśli włączy się wentylator na chłodnicy zanotuj w którym dokładnie momencie się włączył i wyłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione dwa teściki po rozgrzaniu astry po mieście, około 10km przejechane normalna temperatura rozgrzanego silnika. Ani przy jednym ani przy drugim wentylator się nie włączył. Bez żadnych obciążeń, przy drugim teściku troszkę się zagapiłem i to 2000obr/min ustawiłem dopiero po jakiejś chwili. Czekam i liczę na owocną interpretację, pozdrawiam wink.gif

287156169-livecheck.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W logach nie widać nic co by wskazywało na opisywaną usterkę.

Jeśli taka sytuacja się powtórzy, dodaj lekko gazu przy odpalaniu.

Jak to nie pomoże, to wykręć świece i zobacz, czy są mokre, czy suche.

Błąd może wskazywać na wtryskiwacze, ale bez pomiarów prądu oscyloskopem, nie dowiesz się w jakiej są kondycji. I nawet na jednym sprawnym powinien chociaż kaszlnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Wadliwy okazał się czujnik temperatury wkręcany obok termostatu podający temperaturę płynu chłodzącego do ECU. Nie mylić z termowłącznikiem wentylaotra! 46zł oryginalny czujnik z BOSCHa i astra chodzi idealnie, ale to idealnie jak z salonu, a ja jestem szczęśliwy jak nigdy, pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.