badyl1982 Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Pacjent Laguna II 1.8 16V + LPG Po całonocnym postoju występują problemy z odpalaniem. Rozrusznik kreci, ale silnik nie może załapać. Po kilku sekundach kręcenia w końcu odpala. Na ciepłym nie ma żadnych problemów. Zimny po 8 godzinach spędzonych w pracy tez odpala bez problemu, ale po około 12 godzinach już pojawiają się problemy. Samochód jest garażowany, także odpada problem wilgoci (garaż suchy w bryle budynku). Profilaktycznie wymienione świece, podmieniane cewki na wszystkich 4 cylindrach oraz czyszczony czujnik położenia wału niestety bez efektu. Jakieś propozycje z Waszej strony co może być przyczyną i co jeszcze sprawdzić?? Myślę jeszcze czy wina nie leży w kole zmiennych faz. Olej odpływa po czasie i kolo ustawia się w niewłaściwej pozycji. Grzechotania przy odpalaniu nie stwierdzono. Koło wymienione 8500 km. Zaznaczam, ze nie znam dokładnie budowy tego kola, dlatego proszę o wyrozumiałość i wyprowadzenie z błędu jeśli to zły kierunek rozumowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 > Pacjent Laguna II 1.8 16V + LPG Ile lat i jaki przelot ma cała instalacja lpg i jaki wiek i przelot parownika jest? to tak zanim zaczniesz szukać gdzieś indziej, piszę jako właściciel 3 pojazdów z lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Instalacja ma 6 lat, najechane na niej 140kkm. Auto kopiłem z przebiegiem 218kkm teraz ma 242kkm, ja nic w instalacji nie robiłem. Poprzedni właściciel podobno pol roku przed sprzedażą był na przeglądzie instalacji, ale co było zrobione to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 > Instalacja ma 6 lat, najechane na niej 140kkm. Auto kopiłem z przebiegiem 218kkm teraz ma 242kkm, > ja nic w instalacji nie robiłem. Poprzedni właściciel podobno pol roku przed sprzedażą był na > przeglądzie instalacji, ale co było zrobione to nie wiem. podjedź zatem do gazownika swojego i wymień parownik i ewentualnie elektrozawór przy parowniku, bo zaczyna puszczać i takie kłopoty na 95% przerabiałem w swojej Pandzie od zeszłego roku, na wiosnę ogarnąłem i lata pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Zakręć gaz na butli, wyjeździj resztkę gazu z przewodów i następnego dnia zobaczy czy odpali. Jeżeli tak, to wina leży po stronie instalacji gazowej. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w Megankach lubi "psuć się" czujnik położenia wału. Musisz zmierzyć mu oporność (na necie znajdziesz ile powinna wynosić). Ewentualnie czujnik temperatury silnika też potrafi sprawić problemy z odpalaniem. W Megane żony długo walczyłem z podobnym problemem, ale u mnie dochodziły jeszcze inne objawy. Ostatecznie pomogła wymiana pompy paliwa i usunięcie druciarstwa zrobionego przez poprzedniego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Z tym gazem to jest jakaś opcja tym bardziej, ze to już druga opinia:) Ale czy może być tak, ze wina leży po stronie kompa gazowego? Wysyła błędne sygnały i od tego wariuje komp benzynowy? Wtedy wyjeżdżenie gazu nic nie da raczej. Generalnie jestem po wizycie u speców od renówek, posprawdzali typowe sprawy w takich przypadkach, miedzy innymi czujnik położenia walu i nie jest to jego wina. Auto muszę odstawić do nich na dłużej i będą patrzeć co to tam siedzi. Maja podejrzenie co do pompy paliwa, ale nie starczyło im dziś czasu na sprawdzenie tego dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 To ci ją wymienią za 500 a ty byś 100 zapłacił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > To ci ją wymienią za 500 a ty byś 100 zapłacił. Niekoniecznie, maja zdiagnozować jeszcze nikt im nie każe wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Z tym gazem to jest jakaś opcja tym bardziej, ze to już druga opinia:) Ale czy może być tak, ze > wina leży po stronie kompa gazowego? Wysyła błędne sygnały i od tego wariuje komp benzynowy? > Wtedy wyjeżdżenie gazu nic nie da raczej. Ten gaz jesteś w stanie sprawdzić sam. Poza tym podpiąć auto pod kompa, zresetować ustawienia, wyłączyć gaz i zobaczyć. > Generalnie jestem po wizycie u speców od renówek, posprawdzali typowe sprawy w takich przypadkach, > miedzy innymi czujnik położenia walu i nie jest to jego wina. Auto muszę odstawić do nich na > dłużej i będą patrzeć co to tam siedzi. Maja podejrzenie co do pompy paliwa, ale nie starczyło > im dziś czasu na sprawdzenie tego dokładnie. Sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. U mnie akurat był specyficzny przypadek, bo dużo druciarni było. Normalnie na pompę bym w takim przypadku nie stawiał (zwłaszcza jeśli później na benzynie pracuje normalnie - u mnie tak nie było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.