Skocz do zawartości

Nauka jazdy z cyfrowym tacho...


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy tacho powinno byc przypisane do firmy karta przedsiebiorstwa?

> czy instruktor podczas szkolenia kursanta powinien miec swoja karte w 1. slocie? i tacho ustawione

> na OUT?

Jak sprzedajesz auto to wkładasz swoją kartę, ściągasz sobie swoje dane do końca i jak wyciągasz to tacho zapyta czy odblokować. Klikasz na tak i potem nowy właściciel wkłada swoją kartę i po sprawie. W razie gdyby tacho nie było odblokowane to trzeba pojechać na serwis tacho i to zmienią.

Ad. 2 nie wiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprzedajesz auto to wkładasz swoją kartę, ściągasz sobie swoje dane do końca i jak wyciągasz to

> tacho zapyta czy odblokować. Klikasz na tak i potem nowy właściciel wkłada swoją kartę i po

> sprawie. W razie gdyby tacho nie było odblokowane to trzeba pojechać na serwis tacho i to

> zmienią.

> Ad. 2 nie wiem

jak sprzedaje to tak, ale czy szkola nauki jazdy musi miec swoja karte? a co jesli pojazd jest wlasnoscia prywatna - przeciez nie wyrobi sie karty przedsiebiorstwa na osobe prywatna...

a jak rozwiazac jesli pojazd jest pojazd mialby byc wykorzystywany przez 2 firmy w ciagu dnia - jedna to firma przewozowa - druga szkola nauki jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sprzedaje to tak, ale czy szkola nauki jazdy musi miec swoja karte? a co jesli pojazd jest

> wlasnoscia prywatna - przeciez nie wyrobi sie karty przedsiebiorstwa na osobe prywatna...

> a jak rozwiazac jesli pojazd jest pojazd mialby byc wykorzystywany przez 2 firmy w ciagu dnia -

> jedna to firma przewozowa - druga szkola nauki jazdy?

Tym bardzie ciekawa kwestia bo co w przypadku kiedy ściągasz dane z pojazdu i okaże się, że drugi użytkownik coś przeskrobał? Tak na 100% legal to trzeba by chyba przepisywać to tacho dwa razy dziennie yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym bardzie ciekawa kwestia bo co w przypadku kiedy ściągasz dane z pojazdu i okaże się, że drugi

> użytkownik coś przeskrobał? Tak na 100% legal to trzeba by chyba przepisywać to tacho dwa razy

> dziennie

i zczytywac nie co 3 miesiace tylko co dziennie, a to min 1h na odczyt danych....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy tacho powinno byc przypisane do firmy karta przedsiebiorstwa?

nie ma obowiązku blokowania tacho kartą przedsiębiorstwa, nie obowiązku posiadania karty przedsiębiorstwa.

> czy instruktor podczas szkolenia kursanta powinien miec swoja karte w 1. slocie? i tacho ustawione

> na OUT?

szkoły nauki jazdy nie obowiązują przepisy AETR , nie ma potrzeby korzystania z tacho. w slocie 1 ma być karta tego kto kieruje. Kursant powinien jeździć na OUT lub bez OUT, przecież nie musi mieć karty, swojej udostępnić też nikomu nie możesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sprzedaje to tak, ale czy szkola nauki jazdy musi miec swoja karte? a co jesli pojazd jest

> wlasnoscia prywatna - przeciez nie wyrobi sie karty przedsiebiorstwa na osobe prywatna...

nie ma obwiązku posiadania karty przedsiębiorstwa

> a jak rozwiazac jesli pojazd jest pojazd mialby byc wykorzystywany przez 2 firmy w ciagu dnia -

> jedna to firma przewozowa - druga szkola nauki jazdy?

zależy też czy to są 2 różne firmy ,czy 1 firma ale kilka działalności. auto nauki jazdy ma wpis w DR , dodatkowy pedał hamulca. podczas kontroli w trakcie przewozu można wykazać ,że pojazd w czasie jazdy bez karty lub na OUT był wykorzystywany przez szkołę ( prowadzi się dzienniki jazdy). jeśli 1 firma pożycza auto od 2 firmy to powinna być jakaś umowa uzyczenia , dzierżawy, trzeba auto do licencji zgłosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym bardzie ciekawa kwestia bo co w przypadku kiedy ściągasz dane z pojazdu i okaże się, że drugi

> użytkownik coś przeskrobał? Tak na 100% legal to trzeba by chyba przepisywać to tacho dwa razy

> dziennie

niekoniecznie , przecież z wydruku wyjdzie kto kierował i tym samym w czyjej dyspozycji było auto. fakt, obowiązek prowadzenia ewidencji należy do właściciela / posiadacza, użyczając pojazd należy spisać umowę dzierżawy. jako diler ciężarówek mamy tzw auto demo - klient testując auto dostaje umowę od kiedy do kiedy ma auto w posiadaniu , zgłasza auto do licencji. były przypadki kontroli ITD , BAG i nie było żadnych kłopotów , my (diler) prowadzimy ewidencję pojazdu ( odczyty tacho , km , itd) . bywało,że klient nabił kilometry bez tacho ale mamy na to umowę kto w tym czasie dysponował autem.

wg mnie - szkoła nauki jazdy bez karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma obowiązku blokowania tacho kartą przedsiębiorstwa, nie obowiązku posiadania karty

> przedsiębiorstwa.

> szkoły nauki jazdy nie obowiązują przepisy AETR , nie ma potrzeby korzystania z tacho. w slocie 1

> ma być karta tego kto kieruje. Kursant powinien jeździć na OUT lub bez OUT, przecież nie musi

> mieć karty, swojej udostępnić też nikomu nie możesz .

rozmawialem z gosciem z PKS Sieradz - i powiedziel ze byl na szkoleniu gdzie byl ktos z ITD i powiedzial tam, ze instruktor podczas nauki kursanta ma wsadzic swoja karte do 1 slotu i ustawic OUT bo nawet metra nie mozna bez karty przejechac....

no ze kursant na OUT to tak ale tacho i tak sie awanturuje ze jazda bez karty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma obwiązku posiadania karty przedsiębiorstwa

> zależy też czy to są 2 różne firmy ,czy 1 firma ale kilka działalności. auto nauki jazdy ma wpis w

> DR , dodatkowy pedał hamulca. podczas kontroli w trakcie przewozu można wykazać ,że pojazd w

> czasie jazdy bez karty lub na OUT był wykorzystywany przez szkołę ( prowadzi się dzienniki

> jazdy). jeśli 1 firma pożycza auto od 2 firmy to powinna być jakaś umowa uzyczenia ,

> dzierżawy, trzeba auto do licencji zgłosić.

no tak umowa, licencja - to jasne

a dziennik to jak ma wygladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos z ITD i > powiedzial tam, ze instruktor podczas nauki kursanta ma wsadzic swoja karte do 1 slotu i

> ustawic OUT

mało logiczne bo :instruktorowi zapisuje się czas jazdy,pracy i z góry jest przegrany w stosunku do tacho analogowego, tam nie musi wkładac tarczki ani instruktor ani kursant.

instruktor nie musi miec karty jeśli nie wykonuje transportu.

bo nawet metra nie mozna bez karty przejechac....

niby tak. mnie też zawsze na szkoleniach mówiono , że karta ma być nawet w w przewozach "wylączonych z ustawy"( zauważyłeś kiedyś jak przestrzegam tego cool.gif) . przepisy nigdy nie były spójne i zawsze jast jakies ale. Uważam , że jeśli do analoga nie trzeba wkładac tarczki to do cyfry też nie. jeśli do cyfry trzeba wkładac kartę to do analoga też trzeba wkładac tarczkę.

> no ze kursant na OUT to tak ale tacho i tak sie awanturuje ze jazda bez karty...

spróbuj wybrać OUT , potem wpisz kraj rozpoczęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak umowa, licencja - to jasne

> a dziennik to jak ma wygladac?

z tego co widziałem u znajomych instruktorów to każdy prowadzi jakiś dziennik jazd z kursantami , jakos trzeba godziny rozliczać.jakas specjalna ksiazka przechowywana na wypadek kontroli szkoły nauki jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.