whitepawer Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Witam. Mam problem z instalacją w fabii 1.4 16v (kod silnika BUD, wersja z mocą 86kM) Instalacja to składak -sterownik stag 4 plus -reduktor- nie mam pojęcia, jak będzie potrzeba to znajdę homologację instalacji -wtryski były wymieniane na (chyba) jakiś model AC (?!)-jak będzie trzeba to znajdę Po dłuższym postoju (najczęściej po nocy) auto po uruchomieniu i po osiągnięciu 30stC przełącza się na lpg po czym, po kilku km, sterownik przechodzi w dziwny stan, na panelu znów w tryb gotowości, po podłączeniu się do kompa na ikonie panelu centralki w programu wyświetla prace na lpg, ale czasy wtrysków gazowy... są zamknięte i ani ruszą. Jak się na zgasi silnik (wcześniej czekając aż kontrolka na panelu lpg zgaśnie) i odpali popracuje trochę i czasem jeszcze na postoju czasem podczas ruszania znów przejdzie w stan "gotowości". Jak się zagrzeje to działa bez większych problemów. Z moich obserwacji. Parownik Ciśnienie parownika ~1,44bara, nie ma spadków większych niż jakieś ~0,2. Miałem teorię że może zbyt duże ciśnienie przy cut offie powoduje, ze wtryski nie potrafią się otworzyć, bo potrafi wzrosnąć nawet do 2barów, ale po włączeniu opcji upuszczania sytuacja bez zmian (po za ciśnieniem, które jest niższe). Wydaje mi się że mimo iż parownik ma przebieg rzędu 40kkm to jest w dobrym stanie. wtryskiwacze Chyba są ok, czasy pojedynczych wtrysków gazowych są bardzo zbliżone (bez żadnych korekt), poza tym mają przebieg rzędu ~15kkm. Wczoraj nawet postanowiłem przeprowadzić autokalibracje, która odbyła się pomyślnie, ale to nic nie pomogło. sterownik nie wypluwa żadnych błędów, podczas tych zjawisk. parametry przez niego wyświetlane pokazują że jest chyba ok (ciśnienie parownika,praca sond,temperatura parownika) czasy wtrysków benzynowych na NoPB pokrywają się z czasami pracy na LPG różnica to około 0,5 ms, ) Zastanawiam się czy wiązka instalacji nie jest gdzieś dupnięta. Czasem po wertepie zaczyna działać poprawnie, lub przestaje. Na przełomie lutego-marca, stroiłem ją, poczym do ~wrześniea jeżdział bez problemowo. Postanowiłem wymienić filtr lotny gazu i to się zbiegło z tym problemem. Filtr jest o identycznych symbolach ale ma dopis poliester. Próbowałem wrocić do starego, ale objawy te same. Sam już nie wiem co robić. Może jakieś podpowiedzi? Nie daję zrzutów, bo nie wiem co na nich mam pokazać.. w sensie gdzie szukać problemu... Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to zrobię zrzut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Czas wtrysków NoPb nie ma sie pokrywać z czasami wtrysku gazu. Czas gazu musi być większy o ok. 20%. Jak stoi mnożnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Czas wtrysków NoPb nie ma sie pokrywać z czasami wtrysku gazu. Czas gazu musi być większy o ok. > 20%. > Jak stoi mnożnik? czasy wtrysków lpg są większe właśnie o około 20%, jak benzynowe pokazują 8 to lpg 10, chodziło mi o czasy wtrysków benzynowych w stanie na benzynie oraz czasy wtrysków benzynowych na lpg. Czytałem że należy sprawdzić czy w pracy na lpg nie przyspieszone są wartości otwarcia wtrysków benzynowych, w stosunku do pracy (czy raczej emulacji) ich na benzynie. Czy to ma faktycznie znaczenie? nie wiem u mnie nie zaobserwowałem aby one jakoś znaczono się zmieniały. Np jedziemy równomiernie i przełączamy lpg, NoPB i porównujemy czasy otwarcia wtrysków benzynowych. EDYTA Oczywiscie wtryski benzynowe emulowane sa na lpg, a nie odwrtonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Daj zrzut ekranu , bedzie wszystko widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Daj zrzut ekranu , bedzie wszystko widać mam jeden przedstawiający tą bolączkę, nie jest idealnie, bo to mapa z wczoraj po kasacji oraz kalibracji, tu odchyłki są na poziomie 10%, na starej mieściły się <5%, ale poprzednią zgrywałem około tygodnia, tą chyba 20 minut, później trasa do pracy 2x15km. Przeważnie wygląda to tak samo, rano nie chce jechać na lpg, popołudniu działa bez szemrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Tak jak myślałem , mnożnik za niski .Daj mniejsze dysze i jeśli można zmniejsz skok tłoczka na wtryskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Tak jak myślałem , mnożnik za niski .Daj mniejsze dysze i jeśli można zmniejsz skok tłoczka na > wtryskach. ok tylko to rozwiąże problem? na tych wtryskach zrobione było 15kkm przez ostatni rok i jeździł ok EDYTA Zamiast ruszać wtryski, może zmniejszyć ciśnienie na parowniku i tedy wymuszony będzie większy mnożnik? Tylko muszę zejść do garażu, gazownik dał oryginalne pudełko jak wymieniał je i sprawdzić model, wtedy chyba trzeba sprawdzić w karcie technicznej wtrysków jakie przedziały ciśnienia obsługują? dobrze myslę? zgodnie z tabelką z instrukcji staga dysze dla jednego bara to 1,9-2,2 (za cholerę nie wiem jakie mam) ja mam ~40% większe ciśnienie więc mnożnik powinien się podnieść, ale czy to naprawi problem? Bo nie ma żadnego komunikatu/błędu, auto z dnia na dzień zaczęło sprawiać problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 I nie dawaj zrzutu z bolączki tylko z tego jak Ci chodzi normalnie na jałowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > I nie dawaj zrzutu z bolączki tylko z tego jak Ci chodzi normalnie na jałowych nie miałem innego, bo zrobiłem tylko ten jeden, na jałowym wygląda to raczej dobrze jak tylko działa na lpg. Jutro zrobię poprawny jak możesz odnieść się do poprzedniego posta bo go edytowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > nie miałem innego, bo zrobiłem tylko ten jeden, na jałowym wygląda to raczej dobrze jak tylko > działa na lpg. Jutro zrobię poprawny > jak możesz odnieść się do poprzedniego posta bo go edytowałem Możesz zmniejszyc ciśnienie. Zrób auto kalibracje i zobacz jak wyjdzie mnożnik. Rób tak żeby wyszedł w okolicach 1.2 , później pojeździj trochę żeby zebrać mapy benzyny i gazu , i zostaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > Możesz zmniejszyc ciśnienie. Zrób auto kalibracje i zobacz jak wyjdzie mnożnik. Rób tak żeby > wyszedł w okolicach 1.2 , później pojeździj trochę żeby zebrać mapy benzyny i gazu , i zostaw. czyli stawiasz na to że winowajcą zamieszania będą wtryskiwacze? Ze stopki widzę że montujesz instalację, czy to normalne że tak się zachowuje instalacja lpg? niby jest w pracy lpg, ale zamyka wtryski gazowe, uruchamiając benzynowe? Nawet nie pika że coś nie pasuje, nie ma komunikatów, ani błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 gdzie masz zamontowany reduktor i wtrysiwacze? moze ma to wpływ z pogoda panujaca na zewnatrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.