dizzastar Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Witam, czy ma ktos pomysl - wymienilem ww filtr, silnik odpalil od razu, wypalil paliwo z ukladu i zgasl. Teraz nie moge go odpalic, nie slychac pompy paliwa. Ma ktos pomysl? Paliwa w przewodzie za filtrem paliwa nie widac, wydaje sie ze krecenie rozrusznikiem nie ma sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Pewnie zapowietrzony ! Quote: Zalej filtr paliwa ropa, a jesli tego nie zrobiles to przepompuj przez filtr troche paliwa zwyczajnie podlaczajac dosc dluga rurke i ssąc, ewentualnie montujac do rurki duza strzykawe. Pozniej wlacz kluczyk na poz II a potem na 0 i tak kilka razy, zeby pompa paliwa zaciagnela to co jest w filtrze. Odpalisz bez problemu za 2, 3 razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Z którego roku masz to Volvo? Jeśli 2004-2005 to nie masz pompy paliwa w baku i bez pompki ręcznej będzie bardzo ciężko go odpowietrzyć. Zassanie do filtra niewiele da, bo zaworka zwrotnego też nie ma, więc to co zassiesz to za chwilę spływa z powrotem do baku. Najlepiej zalać filtr a potem walczyć z zassaniem na powrocie do baku. Odpali jak przezroczysty wężyk między filtrem paliwa a pompą CR będzie wypełniony ropą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 OK, no to tak - po pierwsze człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera. Moje V50 to model 2008 i faktycznie NIE MA pompy paliwa. Jeśli ktoś decyduje się na wymianę FP we własnym zakresie to musi się liczyć z trudnościami. Powodem jest problem z odpowietrzeniem układu. Wspomniane strzykawki, gruszki, zasysanie ustami NIC nie zda. W porozumieniu ze znajomym mechanikiem z Domu Volvo do wlewu paliwa (do baku) podaliśmy sprężone powietrze, co pozwoliło przepchnąć paliwo z baku za filtr. Następnie z przewodu powrotnego zasysarką elektryczną odciągaliśmy mieszankę powietrza i ropy, ale i to nie załatwiło problemu, bo silnik nie zapalił. Sprawdzoną metodą jest podanie preparatu typu samostart do dolotu Silnik zapali i pociągnie paliwo do układu wtrysku. Reasumując: - wymieniając FP zakorkować rozpięte przewody; - zalać obudowę FP do max; - odpowietrzyć FP górnym zaworkiem; - ale i tak - MIEĆ POD RĘKĄ SAMOSTART Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Ja odpowietrzanem "gruszka" dalo sie. Na razie nie mam czego opdowietrzac...eh.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Ja odpowietrzanem "gruszka" dalo sie. > Na razie nie mam czego opdowietrzac...eh.. Moze da sie taka pompe dolozyc? do baku oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Za sam pływak w baku (troche plastiku i drucik) zawołali w Volvo 1300zł, więc pewnie taka pompa w baku warta z 13000zł Po co Ci ta pompa? Trzeba uważać, żeby nie wyjeździć paliwa do zera, a na wymianę filtra paliwa raz na 30-60kkm pojechać do ASO lub serwisów zajmujących się Fordem/Volvo. Z takimi ręcznymi pompkami robią to z zamkniętymi oczami i odpalają za pierwszym razem. Zapłaciłem chyba z 40zł za wymianę w Vcentrum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.