Skocz do zawartości

V50 nie odpala po wymianie filtra paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie zapowietrzony ! ok.gif

Quote:

Zalej filtr paliwa ropa, a jesli tego nie zrobiles to przepompuj przez filtr troche paliwa zwyczajnie podlaczajac dosc dluga rurke i ssąc, ewentualnie montujac do rurki duza strzykawe.

Pozniej wlacz kluczyk na poz II a potem na 0 i tak kilka razy, zeby pompa paliwa zaciagnela to co jest w filtrze. Odpalisz bez problemu za 2, 3 razem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku masz to Volvo? Jeśli 2004-2005 to nie masz pompy paliwa w baku i bez pompki ręcznej będzie bardzo ciężko go odpowietrzyć. Zassanie do filtra niewiele da, bo zaworka zwrotnego też nie ma, więc to co zassiesz to za chwilę spływa z powrotem do baku. Najlepiej zalać filtr a potem walczyć z zassaniem na powrocie do baku. Odpali jak przezroczysty wężyk między filtrem paliwa a pompą CR będzie wypełniony ropą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, no to tak - po pierwsze człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera.

Moje V50 to model 2008 i faktycznie NIE MA pompy paliwa.

Jeśli ktoś decyduje się na wymianę FP we własnym zakresie to musi się liczyć z trudnościami. Powodem jest problem z odpowietrzeniem układu. Wspomniane strzykawki, gruszki, zasysanie ustami NIC nie zda. W porozumieniu ze znajomym mechanikiem z Domu Volvo do wlewu paliwa (do baku) podaliśmy sprężone powietrze, co pozwoliło przepchnąć paliwo z baku za filtr. Następnie z przewodu powrotnego zasysarką elektryczną odciągaliśmy mieszankę powietrza i ropy, ale i to nie załatwiło problemu, bo silnik nie zapalił.

Sprawdzoną metodą jest podanie preparatu typu samostart do dolotu Silnik zapali i pociągnie paliwo do układu wtrysku.

Reasumując:

- wymieniając FP zakorkować rozpięte przewody;

- zalać obudowę FP do max;

- odpowietrzyć FP górnym zaworkiem;

- ale i tak - MIEĆ POD RĘKĄ SAMOSTART ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za sam pływak w baku (troche plastiku i drucik) zawołali w Volvo 1300zł, więc pewnie taka pompa w baku warta z 13000zł hehe.gif

Po co Ci ta pompa? Trzeba uważać, żeby nie wyjeździć paliwa do zera, a na wymianę filtra paliwa raz na 30-60kkm pojechać do ASO lub serwisów zajmujących się Fordem/Volvo. Z takimi ręcznymi pompkami robią to z zamkniętymi oczami i odpalają za pierwszym razem. Zapłaciłem chyba z 40zł za wymianę w Vcentrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.