ccosi Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn miał kiedyś złoty kolor . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły > ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn > miał kiedyś złoty kolor . Ja mam w kolorze czerwonym, taki jaki Fiat zaleca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chunkpunk Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły > ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn > miał kiedyś złoty kolor . no ja mialem czerwony w butelce bo ten w to jusz siem ciemnokrwisty zrobij i gesty jak smietana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? ma być czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? Czerwony w aso powiedzieli mi że to jest zwykły > ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) dokladnie tak np Mobil ATF 220 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły > ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn > miał kiedyś złoty kolor . oczywiscie czerwony ...jest on jednoczesnie do wspomagania kiery jak i do skrzyn jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kapro Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > oczywiscie czerwony ...jest on jednoczesnie do wspomagania kiery jak > i do skrzyn > jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON > III czy można go wymienić samemu ,jeśli tak to ile się go tam mieści ,czy jest jakiś korek spustowy ,czy zwyczajnie ściąga się wąż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > czy można go wymienić samemu , można > jeśli tak to ile się go tam mieści ,czy > jest jakiś korek spustowy ,czy zwyczajnie ściąga się wąż strzykawka w dłoń i wyciągasz od góry przez zbiorniczek cały płyn, zalewasz nowym, kierownica kilka razy od lewej do prawej i znowu wyciagasz płyn, zalewasz nowym i to samo operację powtarzasz, aż płyn będzie czerwony osobiście nie polecam tej metody - imo zawsze zostają resztki starego płynu w układzie mozna też płyn spuścić od dołu - ale potrzebny kanał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > mozna też płyn spuścić od dołu - ale potrzebny kanał w ktorym miejsu dokladnie go sie spuszcza? gdzies przy pompie wspomagania? no i... czy sie nie zapowietrzy? bo ten sposob, ktory podales (strzygawka) jakos nie bardzo mnie przekonuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > ma być czerwony czesc jestem tu nowy ale wymienialem plyn w swojej bravie i robilem tak jak powiedzial mi gosc co sie tym zajmuje ;musisz podniesc przód auta lekko do góry odkrecic jeden przewód od pompy wspomagania i krecic kierownica w jedna i dróga strone do oporu pare razy i powinno wystarczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > czesc jestem tu nowy ale wymienialem plyn w swojej bravie i robilem > tak jak powiedzial mi gosc co sie tym zajmuje ;musisz podniesc > przód auta lekko do góry odkrecic jeden przewód od pompy > wspomagania i krecic kierownica w jedna i dróga strone do > oporu pare razy i powinno wystarczyc na odpalonym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudiusz Kulka Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 > jeśli tak to jaki miał kolor ? Serwony ma byc, tak jak moowia wszyscy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > w ktorym miejsu dokladnie go sie spuszcza? gdzies przy pompie > wspomagania? no i... czy sie nie zapowietrzy? > bo ten sposob, ktory podales (strzygawka) jakos nie bardzo mnie > przekonuje... sposob jest wystarczajaco dobry ...i polecem ... sam tak robiłem .... ale nie zdziwcie sie jak po wymianie płynu kiera bedzie ciezej chodzic ..... ale po czasie wszystko wraca do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > czy można go wymienić samemu ,jeśli tak to ile się go tam mieści ,czy > jest jakiś korek spustowy ,czy zwyczajnie ściąga się wąż Na śmietniku jest na ten temat krótki referacik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > sposob jest wystarczajaco dobry ...i polecem ... > sam tak robiłem .... mi tak robił fachowiec w warsztacie (bo podobno nie mógł czegoś tam od dołu odkręcić) - na płukanie poszła jedna cała flaszeczka płynu, a efekt był taki, że za kilka dni jak zajrzałem do zbiorniczka, to płyn był znowu ciemny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > w ktorym miejsu dokladnie go sie spuszcza? gdzies przy pompie > wspomagania? no i... czy sie nie zapowietrzy? w 2.0 na pewno nie przy pompie - ale nie wiem dokładnie w którym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > na odpalonym silniku? na zgaszonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sorgo2 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Przed wymiana moj byl czarny, a po wymianie jest czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > mi tak robił fachowiec w warsztacie (bo podobno nie mógł czegoś tam > od dołu odkręcić) - na płukanie poszła jedna cała flaszeczka > płynu, a efekt był taki, że za kilka dni jak zajrzałem do > zbiorniczka, to płyn był znowu ciemny No to co to za "fachowiec"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > No to co to za "fachowiec"? bo tak zawsze bedzie ..... nie liczy sie kolor tylko własciwosci .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > bo tak zawsze bedzie ..... > nie liczy sie kolor tylko własciwosci .... ale "zciemnienie" płynu w kilka dni po wymianie ewidentnie wskazuje na to, że w układzie zostały resztki starego płynu - a przy wymianie chyba nie o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > ale "zciemnienie" płynu w kilka dni po wymianie ewidentnie wskazuje > na to, że w układzie zostały resztki starego płynu - a przy > wymianie chyba nie o to chodzi no to sproboj wymienic dosłownie cały płyn ..... a moze uda ci sie spuscic olej tez całkowicie ..... zawsze cos pozostanie ...... taki tego urok co nie znaczy ze ma to negatywny wpływ na działanie podzespołow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > no to sproboj wymienic dosłownie cały płyn ..... > a moze uda ci sie spuscic olej tez całkowicie ..... > zawsze cos pozostanie ...... taki tego urok jasne, że do kropelki się spuścić płynu nie da ale nie zgodzę się z tobą, że nie da się płynu usunąć na tyle, żeby nowy płyn się widocznie od starego nie zabarwił po uszkodzeniu pompy wspomagania i "spuszczeniu" płynu od dołu na parkingu po ponownym zalaniu płyn już się nie odbarwił i jest cały czas czerwony > co nie znaczy ze ma to negatywny wpływ na działanie podzespołow skoro zostało go w układzie tyle, że płyn wyraźnie zmienił barwę to jednak ma jakiś wpływ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > skoro zostało go w układzie tyle, że płyn wyraźnie zmienił barwę to > jednak ma jakiś wpływ ciekawe jaki ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > ciekawe jaki ???? skoro płyn się starzeje i zalecana jest co określony czas/przebieg jego wymiana to znaczy, że ma to wpływ na pracę układu u mnie jak miałem płyn "ciemny" objawiało się to częstym "buczeniem" pompy - efekt zniknął po wymianie płynu na nowy jasne, że resztki starego płynu wymieszane z nowym to nie jest jakaś katastrofa, ale skoro można wymienić tak, żeby zostało go jak najmniej, to nie wiem czemu tego nie robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > jasne, że resztki starego płynu wymieszane z nowym to nie jest jakaś > katastrofa, ale skoro można wymienić tak, żeby zostało go jak > najmniej, to nie wiem czemu tego nie robić przeciez ja nie mówie ze mozna wymienic połowe płynu i dolac nowy wymieniajac strzykawka ..... moze sie zdarzyc ze pozostana resztki starego co uwazam ze nie bedzie miało wpływu ..... a tym bardziej ze producent zaleca wymiane jak pamietam co 120 kkm pees: ja wymieniajac strzykawka wymieniłem tak ze jest czewwwronyyyy i po co ta nasz rozmowa ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > i po co ta nasz rozmowa ??? a w pracy nam się nudzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > a w pracy nam się nudzi i powiem ci ze masz racje ...... albo inaczej .... odpoczywam po 2 dniach auditu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 to w koncu chlopaki jak wymieniac... wylac to od dolu, czy strzygawka? moim zdaneim leiej wylac od dolu (zostanie mniej syfu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > to w koncu chlopaki jak wymieniac... wylac to od dolu, czy > strzygawka? imo lepiej od dołu ale jak nie masz gdzie to strzykawka w łapę i do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Plyn do automatycznych skrzyn biegow. Kolor czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > imo lepiej od dołu > ale jak nie masz gdzie to strzykawka w łapę i do dzieła dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo_Brava Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON > III A czy aby Dexron II nie wystarczy? Wszak taki jest Mobil ATF 220. Korzystając z okazji: właśnie wymieniłem płyn z powodu nieszczelności układu. Zastosowałem to co było pod ręką, żeby dojechać do warsztatu - HIPOL ATF II D (też czerwony ). Przyczyną wycieku był aluminiowy przewód pełniący przy okazji rolę chłodnicy płynu. Czy szanowni qledzy ciekawi są jego ceny? Mnie to kosztowało 247 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Mnie to kosztowało 247 PLN. ze srebra, czy co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chunkpunk Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 a ja ma hipola i jakos nic siem nie stanelo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > A czy aby Dexron II nie wystarczy? Wszak taki jest Mobil ATF 220. > Korzystając z okazji: właśnie wymieniłem płyn z powodu nieszczelności > układu. Zastosowałem to co było pod ręką, żeby dojechać do > warsztatu - HIPOL ATF II D (też czerwony ). > Przyczyną wycieku był aluminiowy przewód pełniący przy okazji rolę > chłodnicy płynu. Czy szanowni qledzy ciekawi są jego ceny? > Mnie to kosztowało 247 PLN. jakos tak jest napisane w specyfikacji .... a płyn hamulcowy DOT 3 I DOT 4 tez sie niczym nie rozni ???? i mozna je mieszac .....??? albo marketing albo tak ma byc ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Przyczyną wycieku był aluminiowy przewód pełniący przy okazji rolę > chłodnicy płynu. A przyczyna wycieku - pęknięcie tego aluminium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo_Brava Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 Tak to jest, niestety z częściami do Bravy. Jak sobie przypomnę wymianę silniczka od tylnej wycieraczki to nóż mi sie w kieszeni otwiera. Cena w hurtowni - 200 PLN, a cena dla klienta 460 PLN. Wiem na pewno bo udało mi się kupić w warsztacie po cenie zakupu. Co do tej nieszczęsnej rurki - nie znalazłem żadnego numeru katalogowego, tak więc trudno mi poszukać czy istnieją tańsze zamienniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo_Brava Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > A przyczyna wycieku - pęknięcie tego aluminium? Dokładnie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccosi Napisano 25 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Tak to jest, niestety z częściami do Bravy. Jak sobie przypomnę > wymianę silniczka od tylnej wycieraczki to nóż mi sie w kieszeni > otwiera. > Cena w hurtowni - 200 PLN, a cena dla klienta 460 PLN. Wiem na pewno > bo udało mi się kupić w warsztacie po cenie zakupu. > Co do tej nieszczęsnej rurki - nie znalazłem żadnego numeru > katalogowego, tak więc trudno mi poszukać czy istnieją tańsze > zamienniki. NIESTETY TAKIE RZECZY NIE SĄ PRODUKOWANE W ZAMIENNIKU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Dokładnie to. Jeżeli to cholerstwo nie ma zamienników i jest stosunkowo drogie to nie powinno pękać.Chyba że są to przypadki jednostkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japrzy Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Jeżeli to cholerstwo nie ma zamienników i jest stosunkowo drogie to > nie powinno pękać. Bardzo podoba mi się Twój tok rozumowania.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Bardzo podoba mi się Twój tok rozumowania.... Ba, tak logika nakazuje myśleć ale rzeczywistość jest niestety bezlitosna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 28 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 > Ba, tak logika nakazuje myśleć ale rzeczywistość jest niestety > bezlitosna niestety... a nawet powiem wiecej... najczscij wlasnie strzelaja te drogie, nietypowe elementy... czyzby jawne dzialanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.