Skocz do zawartości

kto wymieniał płyn od wspomagania?


ccosi

Rekomendowane odpowiedzi

> jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły

> ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn

> miał kiedyś złoty kolor .

no ja mialem czerwony w butelce bo ten w to jusz siem ciemnokrwisty zrobij i gesty jak smietana

yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli tak to jaki miał kolor ? w aso powiedzieli mi że to jest zwykły

> ATF (płyn do aut. skrzyni biegów ) a u mnie w Bravo z 97 płyn

> miał kiedyś złoty kolor .

oczywiscie czerwony ...jest on jednoczesnie do wspomagania kiery jak i do skrzyn

jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie czerwony ...jest on jednoczesnie do wspomagania kiery jak

> i do skrzyn

> jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON

> III

czy można go wymienić samemu ,jeśli tak to ile się go tam mieści ,czy jest jakiś korek spustowy ,czy zwyczajnie ściąga się wąż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy można go wymienić samemu ,

można

> jeśli tak to ile się go tam mieści ,czy

> jest jakiś korek spustowy ,czy zwyczajnie ściąga się wąż

strzykawka w dłoń i wyciągasz od góry przez zbiorniczek cały płyn, zalewasz nowym, kierownica kilka razy od lewej do prawej i znowu wyciagasz płyn, zalewasz nowym i to samo

operację powtarzasz, aż płyn będzie czerwony

osobiście nie polecam tej metody - imo zawsze zostają resztki starego płynu w układzie

mozna też płyn spuścić od dołu - ale potrzebny kanał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna też płyn spuścić od dołu - ale potrzebny kanał

w ktorym miejsu dokladnie go sie spuszcza? gdzies przy pompie wspomagania? no i... czy sie nie zapowietrzy?

bo ten sposob, ktory podales (strzygawka) jakos nie bardzo mnie przekonuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma być czerwony

czesc jestem tu nowy ale wymienialem plyn w swojej bravie i robilem tak jak powiedzial mi gosc co sie tym zajmuje ;musisz podniesc przód auta lekko do góry odkrecic jeden przewód od pompy wspomagania i krecic kierownica w jedna i dróga strone do oporu pare razy i powinno wystarczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czesc jestem tu nowy ale wymienialem plyn w swojej bravie i robilem

> tak jak powiedzial mi gosc co sie tym zajmuje ;musisz podniesc

> przód auta lekko do góry odkrecic jeden przewód od pompy

> wspomagania i krecic kierownica w jedna i dróga strone do

> oporu pare razy i powinno wystarczyc

na odpalonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ktorym miejsu dokladnie go sie spuszcza? gdzies przy pompie

> wspomagania? no i... czy sie nie zapowietrzy?

> bo ten sposob, ktory podales (strzygawka) jakos nie bardzo mnie

> przekonuje...

sposob jest wystarczajaco dobry ...i polecem ...

sam tak robiłem ....

ale nie zdziwcie sie jak po wymianie płynu kiera bedzie ciezej chodzic .....

ale po czasie wszystko wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sposob jest wystarczajaco dobry ...i polecem ...

> sam tak robiłem ....

mi tak robił fachowiec w warsztacie (bo podobno nie mógł czegoś tam od dołu odkręcić) - na płukanie poszła jedna cała flaszeczka płynu, a efekt był taki, że za kilka dni jak zajrzałem do zbiorniczka, to płyn był znowu ciemny no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi tak robił fachowiec w warsztacie (bo podobno nie mógł czegoś tam

> od dołu odkręcić) - na płukanie poszła jedna cała flaszeczka

> płynu, a efekt był taki, że za kilka dni jak zajrzałem do

> zbiorniczka, to płyn był znowu ciemny

No to co to za "fachowiec"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo tak zawsze bedzie .....

> nie liczy sie kolor tylko własciwosci ....

ale "zciemnienie" płynu w kilka dni po wymianie ewidentnie wskazuje na to, że w układzie zostały resztki starego płynu - a przy wymianie chyba nie o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale "zciemnienie" płynu w kilka dni po wymianie ewidentnie wskazuje

> na to, że w układzie zostały resztki starego płynu - a przy

> wymianie chyba nie o to chodzi

no to sproboj wymienic dosłownie cały płyn .....

a moze uda ci sie spuscic olej tez całkowicie .....

zawsze cos pozostanie ...... taki tego urok

co nie znaczy ze ma to negatywny wpływ na działanie podzespołow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to sproboj wymienic dosłownie cały płyn .....

> a moze uda ci sie spuscic olej tez całkowicie .....

> zawsze cos pozostanie ...... taki tego urok

jasne, że do kropelki się spuścić płynu nie da

ale nie zgodzę się z tobą, że nie da się płynu usunąć na tyle, żeby nowy płyn się widocznie od starego nie zabarwił

po uszkodzeniu pompy wspomagania i "spuszczeniu" płynu od dołu na parkingu zlosnik.gifzlosnik.gif po ponownym zalaniu płyn już się nie odbarwił i jest cały czas czerwony

> co nie znaczy ze ma to negatywny wpływ na działanie podzespołow

skoro zostało go w układzie tyle, że płyn wyraźnie zmienił barwę to jednak ma jakiś wpływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jaki ????

skoro płyn się starzeje i zalecana jest co określony czas/przebieg jego wymiana to znaczy, że ma to wpływ na pracę układu

u mnie jak miałem płyn "ciemny" objawiało się to częstym "buczeniem" pompy - efekt zniknął po wymianie płynu na nowy

jasne, że resztki starego płynu wymieszane z nowym to nie jest jakaś katastrofa, ale skoro można wymienić tak, żeby zostało go jak najmniej, to nie wiem czemu tego nie robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jasne, że resztki starego płynu wymieszane z nowym to nie jest jakaś

> katastrofa, ale skoro można wymienić tak, żeby zostało go jak

> najmniej, to nie wiem czemu tego nie robić

przeciez ja nie mówie ze mozna wymienic połowe płynu i dolac nowy

wymieniajac strzykawka ..... moze sie zdarzyc ze pozostana resztki starego co uwazam ze nie bedzie miało wpływu .....

a tym bardziej ze producent zaleca wymiane jak pamietam co 120 kkm

pees: ja wymieniajac strzykawka wymieniłem tak ze jest czewwwronyyyy

i po co ta nasz rozmowa ??? hehe.gifwink.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki sobie tylko zapragniesz ...... byle w specyfikacji miał .DEXRON

> III

A czy aby Dexron II nie wystarczy? Wszak taki jest Mobil ATF 220.

Korzystając z okazji: właśnie wymieniłem płyn z powodu nieszczelności układu. Zastosowałem to co było pod ręką, żeby dojechać do warsztatu - HIPOL ATF II D (też czerwony zlosnik2.gif).

Przyczyną wycieku był aluminiowy przewód pełniący przy okazji rolę chłodnicy płynu. Czy szanowni qledzy ciekawi są jego ceny?

Mnie to kosztowało 247 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy aby Dexron II nie wystarczy? Wszak taki jest Mobil ATF 220.

> Korzystając z okazji: właśnie wymieniłem płyn z powodu nieszczelności

> układu. Zastosowałem to co było pod ręką, żeby dojechać do

> warsztatu - HIPOL ATF II D (też czerwony ).

> Przyczyną wycieku był aluminiowy przewód pełniący przy okazji rolę

> chłodnicy płynu. Czy szanowni qledzy ciekawi są jego ceny?

> Mnie to kosztowało 247 PLN.

jakos tak jest napisane w specyfikacji ....

a płyn hamulcowy DOT 3 I DOT 4 tez sie niczym nie rozni ????

i mozna je mieszac .....???

albo marketing albo tak ma byc ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, niestety z częściami do Bravy. Jak sobie przypomnę wymianę silniczka od tylnej wycieraczki to nóż mi sie w kieszeni otwiera. bokser.gif

Cena w hurtowni - 200 PLN, a cena dla klienta 460 PLN. Wiem na pewno bo udało mi się kupić w warsztacie po cenie zakupu.

Co do tej nieszczęsnej rurki - nie znalazłem żadnego numeru katalogowego, tak więc trudno mi poszukać czy istnieją tańsze zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to jest, niestety z częściami do Bravy. Jak sobie przypomnę

> wymianę silniczka od tylnej wycieraczki to nóż mi sie w kieszeni

> otwiera.

> Cena w hurtowni - 200 PLN, a cena dla klienta 460 PLN. Wiem na pewno

> bo udało mi się kupić w warsztacie po cenie zakupu.

> Co do tej nieszczęsnej rurki - nie znalazłem żadnego numeru

> katalogowego, tak więc trudno mi poszukać czy istnieją tańsze

> zamienniki. NIESTETY TAKIE RZECZY NIE SĄ PRODUKOWANE W ZAMIENNIKU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.