Skocz do zawartości

Brak wolnych obrotów Brava 1.4 12V z LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie,

To mój pierwszy post na BBM więc proszę o wyrozumiałość.

Wczoraj stałem sie posiadaczem Bravy z silnikiem 1.4 12V z 97r.

Auto ma służyć głownie na dojazd do pracy. Ogólnie jest OK ale nie ma wolnych obrotów na Pb.

Odpalam na Pb i muszę trzymać pedał lekko wciśnięty bo inaczej zdechnie.

Jak już przełączy się na gaz to jako tako pracuje. Na wolnych oczywiście. Jak już się rozgrzeje to na gazie śmiga aż miło, natomiast nie sprawdziłem czy na ciepłym ma wolne obroty na Pb.

Pierwszy pomysł to wypucowanie krokowca.

Czy mogę go sobie bezkarnie zdemontować i poczyścić? Trzeba się jakoś specjalnie za niego zabierać (mam na myśli jakieś późniejsze ustawienia z komputera) czy obejdzie się bez tego?

Pomóżta braci ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam w krokowcu wyczyścisz jak on hermetycznie zamknięty?

Lepiej go odłącz i sprawdź czy jest różnica, oczywiście wywali błąd silnika, po ponownym uruchomieniu zgaśnie.

Warto by było sprawdzić też czy odpięcie TPS zmienia coś w pracy silnika, oraz czujnik temperatury cieczy czy pokazuje właściwe wartości.

Możesz też spróbować odłączyć aku na 10-15 min, część nastawów silnika się wyzeruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co tam w krokowcu wyczyścisz jak on hermetycznie zamknięty?

serio nie ma zadnego ruchomego grzyba? Czyli działa albo nie I trzeba to wziąć na klate?

> Lepiej go odłącz i sprawdź czy jest różnica, oczywiście wywali błąd silnika, po ponownym

> uruchomieniu zgaśnie.

Marchwkę wywala mi w trakcie jazdy na lpg co jakiś czas - zapala się na kilka sekund po czym gaśnie. Przełęczenie na Pb powoduje zgaśnięcie marchewy więc chyba dobrze?

> Warto by było sprawdzić też czy odpięcie TPS zmienia coś w pracy silnika, oraz czujnik temperatury

TPS czyli czego? przepustnicy?

> cieczy czy pokazuje właściwe wartości.

sądzę, że pokazuje realnie. rozgrzewa się w miarę szybko a potem utrzymuje warotości gdzieś na połowie skali. Nawt wentylator na chłodnicy wlącza się jak postoi dłuej na wolnych obrotach.

> Możesz też spróbować odłączyć aku na 10-15 min, część nastawów silnika się wyzeruje.

Generalnie obudowa wtrysku jest cała mokra i troche ufajdana syfem wszelakim.

Jutro chciałbym co nieco zrobić przy padace - pomyślełem, ze rozbiorę i wyczyszczę ustrojstwo, może mu się poprawi.

BTW wywczytałem, że do BBM mozna podłączyć się przeowdem kkl jak do vaga. Mam taki kabelek w domu. Jaki program to obsluguje i czy w moim 1.4 bedzie dało się w ogóle połączyć i pogadać?

Sorki za laickie pytania, Kiedyś też będę mądry w temacie hehe.gifok.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serio nie ma zadnego ruchomego grzyba? [...]

Jest grzyb, ale z własnego doświadczenia wiem, że jego czyszczenie nic nie daje.

> Marchwkę wywala[...]

Nie dobrze, marchewka nie powinna się zapalać ani na gazie ani na benzynie - prawidłowo w tym silniku sondę steruje się zwarciem do masy co nie powoduje wyświetlania sygnału świetlnego na desce rozdzielczej.

Tu dobrze by było się wpiąć w komputer bo może właśnie to co wywala marchewkę jest przyczyną tego że nie ma wolnych obrotów.

> TPS czyli czego? przepustnicy?

Tak jest.

> sądzę, że pokazuje realnie.

Ok ale to co widzisz na desce rozdzielczej jest z czujnika wkręconego w głowicę silnika - czujnik jednoprzewodowy zlokalizowany nad termostatem kilka cm. Pracą silnika steruje czujnik dwuprzewodowy wkręcony w obudowę termostatu. Pracą wentylatora steruje natomiast czujnik w chłodnicy.

> Generalnie obudowa wtrysku jest cała mokra [...]

Przez lata niezaglądania na pewno się uzbierało wszelakiego rodzaju mazi - tu ważna informacja - sprawdź czy odma olejowa między pokrywą zespołu przepustnicy, a pokrywą zaworów ma "prześwit"

> BTW wywczytałem, że do BBM mozna podłączyć się przeowdem kkl jak do vaga. Mam taki kabelek w domu.

> Jaki program to obsluguje i czy w moim 1.4 bedzie dało się w ogóle połączyć i pogadać?

Kabel jak najbardziej właściwy, do tego przejściówka albo wpięcie się w odpowiednie piny, Fiat Ecu Scan/Multi Ecu Scan - program płatny do połączenia z 1.4 - ale dla chcącego nic trudnego.

> Sorki za laickie pytania, Kiedyś też będę mądry w temacie

Spokojnie każdy się uczy nowego samochodu. Ale 1.4 12volt jest bardzo wyjątkowy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest grzyb, ale z własnego doświadczenia wiem, że jego czyszczenie nic nie daje.

czyli powinienem się rozejrzeć za nowym?

> Nie dobrze, marchewka nie powinna się zapalać ani na gazie ani na benzynie - prawidłowo w tym

> silniku sondę steruje się zwarciem do masy co nie powoduje wyświetlania sygnału świetlnego na

> desce rozdzielczej.

> Tu dobrze by było się wpiąć w komputer bo może właśnie to co wywala marchewkę jest przyczyną tego

> że nie ma wolnych obrotów.

hmmm...poradzę sobie z tym sam? nie bawiłem się jeszcze fiatem, fordy plus inne elmowce jakoś ogarniam,

zauważyłem, że marchewa nie pali się na pb. Na pb nie ma tylko wolnych obrotów na zimnym silniku. Na cieplym pracuje równo i płynnie.

Marchewka zapala się pry jeździe na lpg, dodanie gazu powoduje zgaśnięcie lampki.

> Ok ale to co widzisz na desce rozdzielczej jest z czujnika wkręconego w głowicę silnika - czujnik

> jednoprzewodowy zlokalizowany nad termostatem kilka cm. Pracą silnika steruje czujnik

> dwuprzewodowy wkręcony w obudowę termostatu. Pracą wentylatora steruje natomiast czujnik w

> chłodnicy.

czyli ocb z tymi czujnikami?

> Przez lata niezaglądania na pewno się uzbierało wszelakiego rodzaju mazi - tu ważna informacja -

> sprawdź czy odma olejowa między pokrywą zespołu przepustnicy, a pokrywą zaworów ma "prześwit"

spróbuję zlatwić temat w sobotę.

> Kabel jak najbardziej właściwy, do tego przejściówka albo wpięcie się w odpowiednie piny, Fiat Ecu

> Scan/Multi Ecu Scan - program płatny do połączenia z 1.4 - ale dla chcącego nic trudnego.

> Spokojnie każdy się uczy nowego samochodu. Ale 1.4 12volt jest bardzo wyjątkowy

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli powinienem się rozejrzeć za nowym?

Przynajmniej na podstawkę by pasowało. Gdzieś w garażu powinienem mieć jeszcze krokowca z zespołem przepustnicy i niesprawnym wtryskiem w razie "W" co do ceny się myślę, że dogadamy grinser006.gif

> hmmm...poradzę sobie z tym sam?

> zauważyłem, że marchewa nie pali się na pb. Na pb nie ma tylko wolnych obrotów na zimnym silniku.

> Na cieplym pracuje równo i płynnie.

> Marchewka zapala się pry jeździe na lpg, dodanie gazu powoduje zgaśnięcie lampki.

Tu to raczej tylko komputer zostaje zaczytać co to za błąd bo temat mi śmierdzi czujnikiem temperatury w termostacie i lambdą.

> czyli ocb z tymi czujnikami?

To że wartość cieczy jaką widzi ECU odczytasz tylko komputerem ewentualnie multimetrem ustawionym na opór smile.gif

Na początek poczyść cały zespół przepustnicy i obadaj czy nie jest lepiej, porozpinaj wtyczki sprawdź czy nie ma śniedzi - bo ta potrafi płatać figle.

Później pobaw się komputerem zaczytaj błędy i wklej parametry pracy na benzynie - wartości oscylacji lambda, jaką temperaturę cieczy i powietrza widzi ECU gdy jest zimny, kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym silnika zimnego i ciepłego.

A tak na marginesie świece i przewody w jakiej kondycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozebrałem całą przepustnicę i wyczyściłem wszystko elegancko. Poskładałem i efektu nie ma.

Jest jak było czyli wolnych obrotów na zimnym brak.

Nie sprawdzałem jeszcze tematu z odłączaniem wtyczek - może we wtorek będę miał chwilę to spróbuję.

> Przynajmniej na podstawkę by pasowało. Gdzieś w garażu powinienem mieć jeszcze krokowca z zespołem

> przepustnicy i niesprawnym wtryskiem w razie "W" co do ceny się myślę, że dogadamy

dobra, skoro wiemy co powyżej to co sugerujesz teraz? Wymieniać podstawę przepustnicy? Czy krokowca czy co?

> Tu to raczej tylko komputer zostaje zaczytać co to za błąd bo temat mi śmierdzi czujnikiem

> temperatury w termostacie i lambdą.

> To że wartość cieczy jaką widzi ECU odczytasz tylko komputerem ewentualnie multimetrem ustawionym

> na opór

rozwiń proszę myśl, szczególnie z tym multimetrem bo póki co przejściówki do kabelka vaga nie posiadam

> Na początek poczyść cały zespół przepustnicy i obadaj czy nie jest lepiej, porozpinaj wtyczki

> sprawdź czy nie ma śniedzi - bo ta potrafi płatać figle.

jak wyżej - brak reakcji na moje działania sick.gif

> Później pobaw się komputerem zaczytaj błędy i wklej parametry pracy na benzynie - wartości

> oscylacji lambda, jaką temperaturę cieczy i powietrza widzi ECU gdy jest zimny, kąt otwarcia

> przepustnicy na biegu jałowym silnika zimnego i ciepłego.

yhy...

> A tak na marginesie świece i przewody w jakiej kondycji?

Przewody miękkie, giętkie i niebieskie - wyglądają na całkiem dobre, świeczki wczoraj założone nówki sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.