Skocz do zawartości

[H] błąd P0234, P0105...


zibis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z błędami.w samochodzie zapala się autko z kluczykiem, traci moc, obroty na 3000. po podłączeniu do kompa wywala błąd:

P0234 nadmierne doładowanie silnika

P0105 obwód czujnika map/baro wadliwe działanie

i teraz nie wiem, czy szukać już nowego czujnika ( na allegro nie mogę znaleść a mam boscha 0 281 002 487) czy może najpierw spróbować go przeczyścić... z góry dzięki za wszelkie sugestie...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Mam problem z błędami.w samochodzie zapala się autko z kluczykiem, traci moc, obroty na

> 3000. po podłączeniu do kompa wywala błąd:

> P0234 nadmierne doładowanie silnika

> P0105 obwód czujnika map/baro wadliwe działanie

> i teraz nie wiem, czy szukać już nowego czujnika ( na allegro nie mogę znaleść a mam boscha 0 281

> 002 487) czy może najpierw spróbować go przeczyścić... z góry dzięki za wszelkie sugestie...

> pozdrawiam

jeśli to boos sensor to czyszczenie nic nie da, miałem identyczną sytuacje, wymiana na nowy i po problemie, stary czyscilem kilka razy i auto jezdzilo coraz gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli to boos sensor to czyszczenie nic nie da, miałem identyczną sytuacje, wymiana na nowy i po

> problemie, stary czyscilem kilka razy i auto jezdzilo coraz gorzej...

szczerze się przyznam, że na początku nie wiedziałem co to boos sensor... 270751858-jezyk.gif ale wójek google pomógł...

jeśli chodzi o jego awarię to zobaczymy (tak można przypuszczać po wskazaniach komputera i tak samo mówił mi mechanik, który czyścił egr)

a tak pytanie poboczne jak często trzeba czyścić kolektor? człowiek, który czyścił egr mówił, że przed wymianą czujnika najpierw trzeba wyczyścić kolektor, bo może to nie wina czujnika tylko syfu w kolektorze.

egr podobno nie był wcale mocno zabrudzony...

jeśli chodzi o czyszczenie nic nie szkodzi mi przeczyścić (za to nic nie zapłacę), nie uśmiecha mi się wydać prawie 300 ale cóż jak będzie trza to się kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze się przyznam, że na początku nie wiedziałem co to boos sensor... ale wójek google

> pomógł...

> jeśli chodzi o jego awarię to zobaczymy (tak można przypuszczać po wskazaniach komputera i tak samo

> mówił mi mechanik, który czyścił egr)

> a tak pytanie poboczne jak często trzeba czyścić kolektor? człowiek, który czyścił egr mówił, że

> przed wymianą czujnika najpierw trzeba wyczyścić kolektor, bo może to nie wina czujnika tylko

> syfu w kolektorze.

> egr podobno nie był wcale mocno zabrudzony...

> jeśli chodzi o czyszczenie nic nie szkodzi mi przeczyścić (za to nic nie zapłacę), nie uśmiecha mi

> się wydać prawie 300 ale cóż jak będzie trza to się kupi.

200zl Nowka tyle dalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wcześniej jestem po czyszczeniu EGR, dzisiaj dodatkowo dobrałem się do tego czujnika i po wymontowaniu ku mojemu zdziwieniu nie był wcale zabrudzony, jednakże po wykasowaniu błędów w sobotę i jeździe do dnia dzisiejszego zamiast samochodu z kluczykiem pali się check. błąd wyskakuje już tylko jeden a mianowicie P0105 z tym samym opisem. wydaje się rzecz jasna czujnik do wymiany... dzisiaj już zamówiłem nówkę nieśmiganą jutro lub pojutrze wymienię i miejmy nadzieję, że problem będzie rozwiązany...

tylko w celu upewnienia się...

71087dbe74f39537med.jpg

a znajduje się w tym miejscu

85759fd02d160e19med.jpg

tj. z tyłu silnika patrząc od przodu po lewej stronie

acha i jeszcze jedno dla uszczegółowienia silnika to z17dth 101 kM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak pisałem wcześniej jestem po czyszczeniu EGR, dzisiaj dodatkowo dobrałem się do tego

> czujnika i po wymontowaniu ku mojemu zdziwieniu nie był wcale zabrudzony, jednakże po

> wykasowaniu błędów w sobotę i jeździe do dnia dzisiejszego zamiast samochodu z kluczykiem pali

> się check. błąd wyskakuje już tylko jeden a mianowicie P0105 z tym samym opisem. wydaje się

> rzecz jasna czujnik do wymiany... dzisiaj już zamówiłem nówkę nieśmiganą jutro lub pojutrze

> wymienię i miejmy nadzieję, że problem będzie rozwiązany...

> tylko w celu upewnienia się...

> a znajduje się w tym miejscu

> tj. z tyłu silnika patrząc od przodu po lewej stronie

> acha i jeszcze jedno dla uszczegółowienia silnika to z17dth 101 kM

Bomar w Żorach a silnik 19dth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.