Skocz do zawartości

Zacisk przedni


lessero

Rekomendowane odpowiedzi

Samodzielna wymiana opon to zło 270751858-jezyk.gif

Stukało, stukało na "kocich łbach" i w końcu trzeba będzie się tym zająć.

Mianowicie - lata sobie zacisk, prawy przedni. I stuka.

Na mocowaniu jarzma raczej luzów nie ma.

Lata na prowadniczkach zacisku.

Co kupić, gdzie kupić ?

A i jeszcze mam głuche gumowe stuki przy kręceniu kierownicą na postoju... facepalm%5B1%5D.gif Pamiętam, że te odgłosy były przy poprzednim badaniu tech., ale diagnosta na nic nie zwrócił uwagi.

Badanie za 1,5 m-ca to se popatrzę i posłucham.

Wiem, wiem, tam może stukać wszystko - gumy łączników, krzyżak, gumy staba pod kabiną, maglownica.

O właśnie - jak się objawia padająca maglownica. Stuka coś na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - tu nie chodzi zestaw naprawczy.

Zacisk lata na prowadnicach.

Ale też nie sprawdzałem, czy jest gumka tłumiąca na prowadnicy - nie rozbierałem, bo nie mam zapasu smaru do zacisków.

Z robota mi się nie pali - bo teraz mokro i ciemno.

Ale jak latem będę tarcze zmieniał, to od razu zacisk bym nowy wrzucił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w środku w prowadnicach a dokładnie na tym bolcu znajduje się gumka i czy czasem ona nie jest

> już za bardzo wytarta

U mnie luz pomimo wymiany i nasmarowaniu prowadnic łącznie z wymianą gumki. Sytuację nieco poprawia wymiana tarcz i klocków, zmniejsza się wtedy powierzchnia robocza prowadnic i luz jest nieco mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O odgrzebałem coś...

> http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284371561

> Także z wolna zaczynam szukać jarzma...

TTTM, nowy zacisk też jest na krótko.

było o tym pisane już ze 7 lat temu i podałem jak to rozwiązać, nie wymiany gumek, prowadniczek, trzpieni, itp. Sprawa jest banalnie prosta i już we fabryce zastosowana bo widocznie na poziomie konstrukcji i jazd testowych wyszło.

Oryginalny klocek przedni jak ktoś sobie przypomina (jeszcze) miał czołową powierzchnię (to co przylega do jarzma) pociągnięte czymś gumo-podobnym z właściwościami klejącymi, powodowało to usztywnienie całego zacisku i nic nie stukało.

rozwiązanie jest banalne, wystarczy na czoło klocka tu gdzie odcisnął się zacisk przykleić taśmie dwustronnie klejąca i zmontować całość do kupy, stukanie zniknie.

PRZYPOMINAM: TAŚMĘ KLEIMY NA METAL !!! czoło klocka to co obejmuje zacisk.

to tak na wszelki wypadek bo się różni trafiają co to czytają, np z dwoma lewymi łapkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.