Skocz do zawartości

Sonda Lambda Civic Bseria


LuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po tym jak uporałem się z brakiem ssania u mnie w Hondzie mam takie pytanko od czego to może być. Chodzi o to że jak odpale auto wszystko jest pieknie fajnie ma te ok 1600 obrotów po nocce, obroty maleją w stosunku do nagrzania się silnika. Jest jeden moment o który chciałbym spytać, mianowicie chodzi o to kiedy to kontrolka temperatury zaczyna się dzwigać i gdy wcisne sprzegło dojezdzajac np do skrzyzowania obrot spadną na jakieś 500 po czym znowu wracają na 1000. Jest to dosłownie tylko przez chwilę i tylko w momencie nagrzewania się. Gdy silnik jest nagrzany jest wszystko ok. Dodam jeszcze ze przewaznie podczas gdy obroty spadną to potrafią przyfalować. Z tego co wiem, sonda pracuje na ciepłym silniku, czyżby zbierała jakieś błedne informacje? Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslimy ze to nie sonda. Na wolne obroty ma wplyw: wyczyszczenie przepustnicy i wszystkich kanalow dookola, zaworu biegu jalowego (blednie nazwywanego silnikiem krokowym), ilosc plynu w ukladzie chlodzacym/odpowietrzenie ukladu (tak! jest cos takiego jak FITV czyli zawor termiczny biegu jalowego). Poza tym po czyszczeniu przepustnicy nalezy wyregulowac obroty srubka (kanal obejsciowy biegu jalowego, przepustnicy NIE RUSZAMY!) oraz pozwolic silnikowi zaadaptowac sie do nowych warunkow pracy. No i oczywiste sprawy jak szczelnosc calego ukladu.

tak jest przynajmniej w H-serii ale B jest raczej podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslimy ze to nie sonda. Na wolne obroty ma wplyw: wyczyszczenie przepustnicy i wszystkich kanalow

> dookola, zaworu biegu jalowego (blednie nazwywanego silnikiem krokowym), ilosc plynu w

> ukladzie chlodzacym/odpowietrzenie ukladu (tak! jest cos takiego jak FITV czyli zawor

> termiczny biegu jalowego). Poza tym po czyszczeniu przepustnicy nalezy wyregulowac obroty

> srubka (kanal obejsciowy biegu jalowego, przepustnicy NIE RUSZAMY!) oraz pozwolic silnikowi

> zaadaptowac sie do nowych warunkow pracy. No i oczywiste sprawy jak szczelnosc calego ukladu.

Dodalbym do tego jeszcze jedno - zawory wyregulowane jak trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica czyszczona krokowiec nowka oraz fitv (glowny sprawca braku ssania) rowniez wyregulowany i wyczyszczony. Zawory rownez regulowane w wakacje. Pozostaje kwestia ukladu chlodzenia, nie odpowietrzalem go powiem szczerze bo czytalem ze on sie sam odpowietrza. alastair mozesz wskazac o której srubce mówisz?

Zapomniałem dodać że autko jak ciepłe to musze troche pokrecic zeby zapaliło. Zimne - od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie odpowietrzalem go powiem szczerze bo czytalem ze on sie sam odpowietrza.

jesli manual tak mowi to moze i tak jest. W Hserii jest odpowietrznik na obudowie termostatu. A obwod podgrzewania przepustnicy i FITV odpowietrza sie mocno niechetnie, kiedys go rozpialem i wlewalem plyn bo sporo go brakowalo. I dopiero po tym przestaly mi falowac obroty jak szalone podczas nagrzewania

> alastair mozesz wskazac o której srubce mówisz?

w Hserii jest specjalna srubka na obudowie przepustnicy - reguluje ona przeplyw w kanale obejsciowym. w Bserii nie wiem, lepiej do manuala zajrzyj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze też przy termostacie mam ten odpowietrznik ale z tego co siegam pamiecią był zawalony. Alastair nie miałes problemów z odkreceniem tego? co do krokowca lub FITVa za każdym razme gdy jeodkrecałem pełne były płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wychodzi na to ze też przy termostacie mam ten odpowietrznik ale z tego co siegam pamiecią był

> zawalony. Alastair nie miałes problemów z odkreceniem tego? co do krokowca lub FITVa za każdym

> razme gdy jeodkrecałem pełne były płynu.

odpowietrznik odkrecalem raz i jakos poszlo. Jesli fitv byl pelen plynu to faktycznie nie tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wasnmie, tak jak mówiłem wcześniej. Jakiś czas temu miałem straszliwy problem na zimnym silniku, całkowity brak ssania. Po nocce miał obroty ok 1100 i przy przegazowaniu spadały na 500 i spowrotem na 1100. Wyjazd spod bloku to była loteria czy nie zdechnie. Poczysciłem fitv kupiłem nowego krokowca i jest super. Tylko na tym dogrzewaniu troche obroty spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze bede szedł w zaparte i sadze że krokowiec jest ok wszystko. Kupiłem cały zaplombowany, gość twierdzi że sprowadził rozbitego civica z przebiegiem ok 50 tys. Naprawdę dobrze wyglada. A zobacz alastair, co myślisz o tym. Kiedyś dałem jej bardzo mocno do odcinki i zaswiecił się check, normalnie sie nie zaswiecał nigdy (no oprocz odpalania). Może problem lezy gdzieś tutaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze bede szedł w zaparte i sadze że krokowiec jest ok wszystko. Kupiłem cały zaplombowany, gość

> twierdzi że sprowadził rozbitego civica z przebiegiem ok 50 tys. Naprawdę dobrze wyglada.

co ma srubka na przepustnicy do krokowca, tfu wrrroc IACV ? uklad jest tak pomyslany ze po zagrzaniu silnika przpustnica jest zamknieta a okreslona ilosc powietrza idzie kanalem obejsciowym. Tego powietrza jest tyle ze gdyby odpiac wtyczke IACV to silnik mialby powiedzmy 600rpm, wtedy IACV pracuje w zakresie powiedzmy (strzelam) 20-60% w zaleznosci od obciazenia, temperatury etc. Tzn tak uklad dziala jak jest 100% sprawny. Jesli zas cos sie zabrudzi albo srubka jest za mocno dokrecona to po odpieciu wtyczki moze byc tak ze silnik gasnie. To oznacza ze IACV pracuje w zakresie powiedzmy 60-100% i tu moze jest problem - podczas rozgrzewania IACV otwarty na max to moze byc za malo by utrzymac wlasciwe obroty.

tu masz cosik nt. regulacji obrotow:

http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.html

Tak naprawde uklad jest bardziej skomplikowany i jeszcze inne elementy wplywaja na zachowanie silnika. Jest np. zawor PCV (przewietrzanie skrzyni korbowej) ktory pozornie nic nie ma do pracy silnika - a w pewnych warunkach pracy silnika owszem ma i to sporo. Sa tez takie uklady jak EGR, EVAP, IAB ale nie jestem pewien czy wszystkie je masz w twoim silniku. NO i oczywiscie taka kwestia ze warto porownac z manualem czy wszystkie wezyki i zaworki sa wlasciwie popodlaczane.

> co myślisz o tym. Kiedyś dałem jej bardzo mocno do odcinki i zaswiecił się

> check, normalnie sie nie zaswiecał nigdy (no oprocz odpalania). Może problem lezy gdzieś

> tutaj?

podstawowy problem ktory widze to ze zbyt rzadko dajesz w palnik zlosnik.gif. W koncu o B-serii mowiono "they run best just before they grenade" devil.gif A tak powaznie to nie zdziwilbym sie gdybys mial wgrane nieseryjne mapy - kompy od Bserii az sie prosza by to zrobic - a mrugajacy check to shift-light

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zapewniles mi na piatkowy wieczor mala lekturke odnoscie tej srubki odregulacji smile.gif co do checka to nie mrugal tylko normalnie wywalilo check, z 2 razy mialem taka sytuacje. Co do uzytkowania bserii, uzytkowana jest zgodnie z przeznaczeniem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak EGR, EVAP, IAB ale nie jestem pewien czy wszystkie je masz w twoim silniku.

B16A nie ma zadnego z wyzej wymienionych grinser006.gif

> a mrugajacy check to

> shift-light

Dokladnie to samo pomyslalem po tym opisie. Tyle, ze wcale nie musi mrugac, niektorzy tak mapuja, ze sie zwyczajnie zaswieca po przekroczeniu ilestam obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko powtorze, u mnie wyskakiwal wtedy normalnie i sie swiecil. Za 2-3 odpaleniem gasl, albo po nocce. Ogolnie dzis mialem regulowac iacv ale wczorajsze spotkanie ostatkowe wzielo gore ... Pies bombki zjadl, czekam do poniedzialku

Jeszcze pytanko Panie, bo w manualu inaczej to troche wyglada. Czy to ta śrubka zaznaczona na zdjęciu?

s912.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dziś zagrzałem auto wg. manuala, przygotowałem sobie srubokret, odpalam, odpinam krokowca - PAC, auto gasnie, za drugim razem to samo. Wg mechaników przepustnica była czyszczona, ale po tym jak gosc mnie oszukał z czyszczeniem FITVa już sam nie wiem co myslec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.