LuQ Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Witam, po tym jak uporałem się z brakiem ssania u mnie w Hondzie mam takie pytanko od czego to może być. Chodzi o to że jak odpale auto wszystko jest pieknie fajnie ma te ok 1600 obrotów po nocce, obroty maleją w stosunku do nagrzania się silnika. Jest jeden moment o który chciałbym spytać, mianowicie chodzi o to kiedy to kontrolka temperatury zaczyna się dzwigać i gdy wcisne sprzegło dojezdzajac np do skrzyzowania obrot spadną na jakieś 500 po czym znowu wracają na 1000. Jest to dosłownie tylko przez chwilę i tylko w momencie nagrzewania się. Gdy silnik jest nagrzany jest wszystko ok. Dodam jeszcze ze przewaznie podczas gdy obroty spadną to potrafią przyfalować. Z tego co wiem, sonda pracuje na ciepłym silniku, czyżby zbierała jakieś błedne informacje? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 myslimy ze to nie sonda. Na wolne obroty ma wplyw: wyczyszczenie przepustnicy i wszystkich kanalow dookola, zaworu biegu jalowego (blednie nazwywanego silnikiem krokowym), ilosc plynu w ukladzie chlodzacym/odpowietrzenie ukladu (tak! jest cos takiego jak FITV czyli zawor termiczny biegu jalowego). Poza tym po czyszczeniu przepustnicy nalezy wyregulowac obroty srubka (kanal obejsciowy biegu jalowego, przepustnicy NIE RUSZAMY!) oraz pozwolic silnikowi zaadaptowac sie do nowych warunkow pracy. No i oczywiste sprawy jak szczelnosc calego ukladu. tak jest przynajmniej w H-serii ale B jest raczej podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > myslimy ze to nie sonda. Na wolne obroty ma wplyw: wyczyszczenie przepustnicy i wszystkich kanalow > dookola, zaworu biegu jalowego (blednie nazwywanego silnikiem krokowym), ilosc plynu w > ukladzie chlodzacym/odpowietrzenie ukladu (tak! jest cos takiego jak FITV czyli zawor > termiczny biegu jalowego). Poza tym po czyszczeniu przepustnicy nalezy wyregulowac obroty > srubka (kanal obejsciowy biegu jalowego, przepustnicy NIE RUSZAMY!) oraz pozwolic silnikowi > zaadaptowac sie do nowych warunkow pracy. No i oczywiste sprawy jak szczelnosc calego ukladu. Dodalbym do tego jeszcze jedno - zawory wyregulowane jak trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Przepustnica czyszczona krokowiec nowka oraz fitv (glowny sprawca braku ssania) rowniez wyregulowany i wyczyszczony. Zawory rownez regulowane w wakacje. Pozostaje kwestia ukladu chlodzenia, nie odpowietrzalem go powiem szczerze bo czytalem ze on sie sam odpowietrza. alastair mozesz wskazac o której srubce mówisz? Zapomniałem dodać że autko jak ciepłe to musze troche pokrecic zeby zapaliło. Zimne - od strzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Zapomniałem dodać że autko jak ciepłe to musze troche pokrecic zeby zapaliło. Zimne - od strzała. Czujnik temperatury powietrza w dolocie? Czy jak ruszysz na cieplym z niewielkim gazem to nie dlawi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 wiesz co, ostatnio pusciłem gaz na pierwszym biegu żeby autko się toczyło normalnie to na niskich obrotach szarpało i obrotomierz wskazywał 1000-1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > nie odpowietrzalem go powiem szczerze bo czytalem ze on sie sam odpowietrza. jesli manual tak mowi to moze i tak jest. W Hserii jest odpowietrznik na obudowie termostatu. A obwod podgrzewania przepustnicy i FITV odpowietrza sie mocno niechetnie, kiedys go rozpialem i wlewalem plyn bo sporo go brakowalo. I dopiero po tym przestaly mi falowac obroty jak szalone podczas nagrzewania > alastair mozesz wskazac o której srubce mówisz? w Hserii jest specjalna srubka na obudowie przepustnicy - reguluje ona przeplyw w kanale obejsciowym. w Bserii nie wiem, lepiej do manuala zajrzyj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 wychodzi na to ze też przy termostacie mam ten odpowietrznik ale z tego co siegam pamiecią był zawalony. Alastair nie miałes problemów z odkreceniem tego? co do krokowca lub FITVa za każdym razme gdy jeodkrecałem pełne były płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > wychodzi na to ze też przy termostacie mam ten odpowietrznik ale z tego co siegam pamiecią był > zawalony. Alastair nie miałes problemów z odkreceniem tego? co do krokowca lub FITVa za każdym > razme gdy jeodkrecałem pełne były płynu. odpowietrznik odkrecalem raz i jakos poszlo. Jesli fitv byl pelen plynu to faktycznie nie tu jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 no wasnmie, tak jak mówiłem wcześniej. Jakiś czas temu miałem straszliwy problem na zimnym silniku, całkowity brak ssania. Po nocce miał obroty ok 1100 i przy przegazowaniu spadały na 500 i spowrotem na 1100. Wyjazd spod bloku to była loteria czy nie zdechnie. Poczysciłem fitv kupiłem nowego krokowca i jest super. Tylko na tym dogrzewaniu troche obroty spadną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 pytanie czy regulowales obroty srubka tak jak kaze manual. To powoduje ze IACV zwany krokowcem pracuje w nieco innym zakresie co ma pewien wplyw. Byc moze masz za bardzo te srube wkrecona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Kurcze bede szedł w zaparte i sadze że krokowiec jest ok wszystko. Kupiłem cały zaplombowany, gość twierdzi że sprowadził rozbitego civica z przebiegiem ok 50 tys. Naprawdę dobrze wyglada. A zobacz alastair, co myślisz o tym. Kiedyś dałem jej bardzo mocno do odcinki i zaswiecił się check, normalnie sie nie zaswiecał nigdy (no oprocz odpalania). Może problem lezy gdzieś tutaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Kurcze bede szedł w zaparte i sadze że krokowiec jest ok wszystko. Kupiłem cały zaplombowany, gość > twierdzi że sprowadził rozbitego civica z przebiegiem ok 50 tys. Naprawdę dobrze wyglada. co ma srubka na przepustnicy do krokowca, tfu wrrroc IACV ? uklad jest tak pomyslany ze po zagrzaniu silnika przpustnica jest zamknieta a okreslona ilosc powietrza idzie kanalem obejsciowym. Tego powietrza jest tyle ze gdyby odpiac wtyczke IACV to silnik mialby powiedzmy 600rpm, wtedy IACV pracuje w zakresie powiedzmy (strzelam) 20-60% w zaleznosci od obciazenia, temperatury etc. Tzn tak uklad dziala jak jest 100% sprawny. Jesli zas cos sie zabrudzi albo srubka jest za mocno dokrecona to po odpieciu wtyczki moze byc tak ze silnik gasnie. To oznacza ze IACV pracuje w zakresie powiedzmy 60-100% i tu moze jest problem - podczas rozgrzewania IACV otwarty na max to moze byc za malo by utrzymac wlasciwe obroty. tu masz cosik nt. regulacji obrotow: http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.html Tak naprawde uklad jest bardziej skomplikowany i jeszcze inne elementy wplywaja na zachowanie silnika. Jest np. zawor PCV (przewietrzanie skrzyni korbowej) ktory pozornie nic nie ma do pracy silnika - a w pewnych warunkach pracy silnika owszem ma i to sporo. Sa tez takie uklady jak EGR, EVAP, IAB ale nie jestem pewien czy wszystkie je masz w twoim silniku. NO i oczywiscie taka kwestia ze warto porownac z manualem czy wszystkie wezyki i zaworki sa wlasciwie popodlaczane. > co myślisz o tym. Kiedyś dałem jej bardzo mocno do odcinki i zaswiecił się > check, normalnie sie nie zaswiecał nigdy (no oprocz odpalania). Może problem lezy gdzieś > tutaj? podstawowy problem ktory widze to ze zbyt rzadko dajesz w palnik . W koncu o B-serii mowiono "they run best just before they grenade" A tak powaznie to nie zdziwilbym sie gdybys mial wgrane nieseryjne mapy - kompy od Bserii az sie prosza by to zrobic - a mrugajacy check to shift-light Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 W takim razie zapewniles mi na piatkowy wieczor mala lekturke odnoscie tej srubki odregulacji co do checka to nie mrugal tylko normalnie wywalilo check, z 2 razy mialem taka sytuacje. Co do uzytkowania bserii, uzytkowana jest zgodnie z przeznaczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > jak EGR, EVAP, IAB ale nie jestem pewien czy wszystkie je masz w twoim silniku. B16A nie ma zadnego z wyzej wymienionych > a mrugajacy check to > shift-light Dokladnie to samo pomyslalem po tym opisie. Tyle, ze wcale nie musi mrugac, niektorzy tak mapuja, ze sie zwyczajnie zaswieca po przekroczeniu ilestam obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Tylko powtorze, u mnie wyskakiwal wtedy normalnie i sie swiecil. Za 2-3 odpaleniem gasl, albo po nocce. Ogolnie dzis mialem regulowac iacv ale wczorajsze spotkanie ostatkowe wzielo gore ... Pies bombki zjadl, czekam do poniedzialku Jeszcze pytanko Panie, bo w manualu inaczej to troche wyglada. Czy to ta śrubka zaznaczona na zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Czy to ta śrubka zaznaczona na zdjęciu? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 dzieki serdeczne dobry człowieku, poreguluje i pochwale sie co to dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 ok, dziś zagrzałem auto wg. manuala, przygotowałem sobie srubokret, odpalam, odpinam krokowca - PAC, auto gasnie, za drugim razem to samo. Wg mechaników przepustnica była czyszczona, ale po tym jak gosc mnie oszukał z czyszczeniem FITVa już sam nie wiem co myslec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.