Skocz do zawartości

Silniki benzynowe E46


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> Ktore brac, ktore omijac?

> Samochod na codzien, bez gazu, wiec preferowane 2.0-2.5.

> Jest tego troche, sensownie na papierze wyglada R6 2.2

> Czy samochod ma elektroniczne LSD?

Polecam n42b20 jestem zaskoczony jego ekonomia i dynamika w całym zakresie obr jak na wnoszące wolnossace 2.0

Na trasie drogą krajowa z prędkościami dużo powyżej ograniczeń ciężko spalić więcej niż 8L noPB

Od 2000 obr bardzo ładnie ciągnie bez zadyszki do odciecia

I (co dla mnie ważnie) swietnie dogaduje się z lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktore brac, ktore omijac?

> Samochod na codzien, bez gazu, wiec preferowane 2.0-2.5.

> Jest tego troche, sensownie na papierze wyglada R6 2.2

> Czy samochod ma elektroniczne LSD?

> Ktore brac, ktore omijac?

> Samochod na codzien, bez gazu, wiec preferowane 2.0-2.5.

> Jest tego troche, sensownie na papierze wyglada R6 2.2

> Czy samochod ma elektroniczne LSD?

wszystkie r6 będą rozsądnym wyborem o ile wcześniej nikt ich mocno nie użytkował silnik n42 i m43 są to kiepskiej jakości silniki

Wielu klientów dzwoni i rezerwuje do nich części z wyprzedzeniem czego nie można powiedzieć o r6.

r6 2.2 170km fajny wybór użytkowałem taki silnik. Taka sama kultura pracy i takie samo spalanie jak w 2.5 Tyle, że łatwiej dostać niezmęczone 2.2 niż 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie r6 będą rozsądnym wyborem o ile wcześniej nikt ich mocno nie użytkował silnik n42 i m43

> są to kiepskiej jakości silniki

Głównym powodem awarii n42 jest olej. Silniki te ds bardzo wrażliwe na słaby olej.

Jakosc "syntetykow" i dlugie interwaly miedzy wymianami zabija te silniki

Jak się trafi na auto ktore jeździło na prawdziwym syntetyku z wymianami max co 15kkm to przebiegi rzędu 300kkm nie są żadnym wyczynem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głównym powodem awarii n42 jest olej. Silniki te ds bardzo wrażliwe na słaby olej.

> Jakosc "syntetykow" i dlugie interwaly miedzy wymianami zabija te silniki

> Jak się trafi na auto ktore jeździło na prawdziwym syntetyku z wymianami max co 15kkm to przebiegi

> rzędu 300kkm nie są żadnym wyczynem

Chetnie bym taki kupil, ale czy to zly okres, czy inne zjawisko... nie ma ich.

Niemal wszystko to diesle. BMW chyba mialo niejedna wpadke z ropniakami. Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> wszystkie r6 będą rozsądnym wyborem o ile wcześniej nikt ich mocno nie użytkował silnik n42 i m43

> są to kiepskiej jakości silniki

> Wielu klientów dzwoni i rezerwuje do nich części z wyprzedzeniem czego nie można powiedzieć o r6.

> r6 2.2 170km fajny wybór użytkowałem taki silnik. Taka sama kultura pracy i takie samo spalanie

> jak w 2.5 Tyle, że łatwiej dostać niezmęczone 2.2 niż 2.5

Ogladalem 316i N46.

Niestety jak przyjechalem, auto bylo cieple. Na zimnym wg zeznan sprzedajacego "nierowno pracuje".

Zanim wydam kilka stow na diagnoze podpytam - duzo wad ma ten silnik?

Czytalem o lykaniu oleju, problemach z napinaczami rozrzadu. To wszystko?

Samochod ma 198tys km. Kiedy powinien byc wymieniony rozrzad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogladalem 316i N46.

> Niestety jak przyjechalem, auto bylo cieple. Na zimnym wg zeznan sprzedajacego "nierowno pracuje".

> Zanim wydam kilka stow na diagnoze podpytam - duzo wad ma ten silnik?

> Czytalem o lykaniu oleju, problemach z napinaczami rozrzadu. To wszystko?

> Samochod ma 198tys km. Kiedy powinien byc wymieniony rozrzad?

Moga byc problemy z separatorem oleju w odmie -glownie w autach jezdzonych w miescie

U mnie rozrzad (glownie slizgi) polecialy po140kkm (na liczniku)

Kola valvetronika leca po 200kkm jak olej slaby i wymieniany z ksiazka co 20-30kkm no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moga byc problemy z separatorem oleju w odmie -glownie w autach jezdzonych w miescie

Wystarczy kupic nowa odme?

> U mnie rozrzad (glownie slizgi) polecialy po140kkm (na liczniku)

Ty masz N46 czy inny?

> Kola valvetronika leca po 200kkm jak olej slaby i wymieniany z ksiazka co 20-30kkm

To taki vanos - zmienne fazy rozrzadu bla bla bla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy kupic nowa odme?

oddma to nie porblem (130zł) ale jej wymiana - duzo rozbierania !

> Ty masz N46 czy inny?

n42 - ale to jest to samo w tej kwestii

> To taki vanos - zmienne fazy rozrzadu bla bla bla?

nie do konca - valvetronik ma zmienny wzios zaworow i przez to zastepuje pzrepustnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pływają wolne obr, dziury w mocy, mogą stukać zawory!

> czesci 2x800zł + jakies uszczelki + robota

> ogolnie tematu nie ma jak sie dba o olej

Kupujac uzywanego 10 latka ciezko przewidywac, jak ktos dbal o olej. zlosnik.gif

Ale widze ze rzeczy typowe sa do ogarniecia taniej niz w dieslu. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pływają wolne obr, dziury w mocy, mogą stukać zawory!

> czesci 2x800zł + jakies uszczelki + robota

> ogolnie tematu nie ma jak sie dba o olej

Wyleczylem sie dzis z tego silnika przy kosztorysie, jaki zrobilismy w warsztacie podczas sprawdzania uzywanego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a możesz podać mniej/więcej co i jak ? bo zastanawiam sie nad takim w touringu

Przebieg 198 tys km bez cofania i silnik mimo automatu mial dosc.

Valvetronik na ustach byl czesto, wyciek z rozrzadu tez nie byl opisany jako drobna usterka, bledy roznych czujnikow.

Suma przy scenariuszu optymistycznym ok 7 tys, pesymistycznym ok 10 tys zl. Samochod warty 15, wiec dalem sobie spokoj.

Przykro mi, ze bez szczegolow, ale to dla mnie abrakadabra. Zapamietalem glownie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg 198 tys km bez cofania i silnik mimo automatu mial dosc.

> Valvetronik na ustach byl czesto, wyciek z rozrzadu tez nie byl opisany jako drobna usterka, bledy

> roznych czujnikow.

> Suma przy scenariuszu optymistycznym ok 7 tys, pesymistycznym ok 10 tys zl. Samochod warty 15, wiec

> dalem sobie spokoj.

> Przykro mi, ze bez szczegolow, ale to dla mnie abrakadabra. Zapamietalem glownie koszty.

ale to pewnie ASO no.gif

jak pojedziesz z dieslem to myslisz ze bedzie lepiej ? zlosnik.gif

fakt e46 najbezpieczniej kupic z m52b28 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to pewnie ASO

Niezalezny, zaprzyjazniony serwis z dobrymi cenami.

> jak pojedziesz z dieslem to myslisz ze bedzie lepiej ?

Diesla odradzili mi juz dawno temu.

> fakt e46 najbezpieczniej kupic z m52b28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niezalezny, zaprzyjazniony serwis z dobrymi cenami.

kosmos. zapytaj o szczegoly bo bardzo ciekawy jestem

> Diesla odradzili mi juz dawno temu.

jako ciekawastka - wczorjasza trasa moim compactem e46 318ti WRO-POZ-WRO

spalanie (z dystrybutowa) LPG 8,3L

srednia predkosc (z kompa) 77km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n42b20.

Kolega miał w coupe ok.gif

Nieźle się zbiera, niewiele pali, trzeba pamiętać o problemie rozrządu. Po pierwsze jakiś tam bolec napinacz czy coś w ten deseń a po drugie padały mu czujniki wałków.

Poza tym bez większych niespodzianek.

Ale on miał dość zadbaną sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.