dranio Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Ponieważ od czasu do czasu nachodzi mnie powrót do sklejania modeli, a robiłem to ostatnio w 1994 r. , więc mam pytania o: 1. Aerograf (jaki możecie polecić, czego unikać, itp.); 2. Farby, (jw.). Z moich doświadczeń wynika, że akrylowe są lepsze od typowych olejnych Humbroli (np. biały lepiej kryje, nie żółknie po kilku latach), 3. Przydatne narzędzia, materiały, itp. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Głównie interesuje mnie podziałka 1:48 i samoloty z okresu wojny w Wietnamie (ten konflikt to mój konik od mniej więcej ćwierć wieku oraz późniejsze. Pierwszowojenne etażerki i drugowojenne maszyny nie bardzo. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Ponieważ od czasu do czasu nachodzi mnie powrót do sklejania modeli, a robiłem to ostatnio w 1994 > r. , więc mam pytania o: > 1. Aerograf (jaki możecie polecić, czego unikać, itp.); Ja mam Adler AD-7790 i daje rade. > 2. Farby, (jw.). Z moich doświadczeń wynika, że akrylowe są lepsze od typowych olejnych Humbroli > (np. biały lepiej kryje, nie żółknie po kilku latach), Najlepiej maluje mi się akrylami Vallejo "Air" i AK Interactive. Nie trzeba ich rozcieńczać i łatwo sie czyści aerograf po nich. Mam jeszcze Gunze serii H... ale tu trzeba dodać kilka kropel rozcieńczalnika (najlepiej dedykowanego). > 3. Przydatne narzędzia, materiały, itp. > Będę wdzięczny za wszelkie informacje. > Głównie interesuje mnie podziałka 1:48 i samoloty z okresu wojny w Wietnamie (ten konflikt to mój > konik od mniej więcej ćwierć wieku oraz późniejsze. Pierwszowojenne etażerki i drugowojenne > maszyny nie bardzo. > dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Ja mam Adler AD-7790 i daje rade. A jaki masz kompresor? > Najlepiej maluje mi się akrylami Vallejo "Air" i AK Interactive. Nie trzeba ich rozcieńczać i łatwo > sie czyści aerograf po nich. > Mam jeszcze Gunze serii H... ale tu trzeba dodać kilka kropel rozcieńczalnika (najlepiej > dedykowanego). OK. Dzięki. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > A jaki masz kompresor? dokładnie ten 4B MAGMA > OK. Dzięki. Vallejo z serii "Air" jest specjalną serią gotową do aero. Maja też duzą gamę kolorów-odpowiedników oryginalnych kolorów > dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Dzięki. Może coś z tego będzie. Naszło mnie na Skyraidera z Wietnamu. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Dzięki. > Może coś z tego będzie. Naszło mnie na Skyraidera z Wietnamu. > dranio działaj... bo ja w szafie mam Wietnamskiego T-34/85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > działaj... bo ja w szafie mam Wietnamskiego T-34/85 Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1. Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie korci. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych > wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1. > Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie > korci. > dranio No to czekam tu na warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > No to czekam tu na warsztat Jak się zdecyduję, dam znać. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > dokładnie ten 4B MAGMA > Vallejo z serii "Air" jest specjalną serią gotową do aero. Maja też duzą gamę kolorów-odpowiedników > oryginalnych kolorów A jeśli farba pod pędzel, to co byś polecił? Aerograf mam w planie ale to dopiero w drugiej połowie roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > A jeśli farba pod pędzel, to co byś polecił? Aerograf mam w planie ale to dopiero w drugiej połowie > roku Olejny ModelMaster... Nie jest gęsta i nie zostawia smug przy malowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych > wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1. > Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie > korci. > dranio I dobrze że Cię korci. Przynajmniej będzie z kim podyskutować i podpatrzeć warsztat BTW - UH-1 to moja działka . mam dwadzieścia kilka wersji w 1:72 + oczywiście UH-1D w 1:48 oraz 1:35. ale po kolei . Na bieżąco masz wątek obok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Olejny ModelMaster... Nie jest gęsta i nie zostawia smug przy malowaniu dokładnie . ja używam Revell'a , ale czasami mnie wnerwiają. a to kłopoty z rozcieńczaniem, a to smugi , a to cyrk przy próbie malowania aerografem , gdy zamiast farby leci wata z dyszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 jeśli wcześniej nie malowałeś powietrzem, to kup podstawowy aerograf który w razie czego można będzie poświęcić. Jak się nauczysz to można przejść na wyższą półkę . I nie nastawiaj się w żadnym wypadku na powietrze z butli . TYLKO KOMPRESOR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > I dobrze że Cię korci. Przynajmniej będzie z kim podyskutować i podpatrzeć warsztat Mój warsztat zatrzymał się jakieś 20 lat temu. Robiłem 1:48 z Wietnamu (Monogram F-4C/D/J, A-4E, E/F-105D/G, A-37B, Revell EA-6A) i Pustynnej Burzy (Monogram AH-64A, F/A-18A). Rosyjski aerograf gdzies leży głęboko w szufladzie, ale z tego co pamiętam, nie był zbyt przewidywalny. Ogólnie się waham, bo zastanawiam się do jakiej granicy realizmu mam dojść. Trochę śmieszą mnie niektóre modele w 1:72 gdzie pokazano nawet małe nity (o średnicy w realu 3,2 mm) i zaznaczonymi wgłębnymi liniami o szerokości np. 0.25 mm, itp. Nie wspomnę już o fantastycznych (nie występujących w realu) wariantach podwieszeń, czy pokazywaniu samolotu z bojowymi podwieszeniami i pootwieranymi wziernikami lub np. komorą silnika lub działka. Echhh... Gdybym nie pracował w lotnictwie (projektowanie, produkcja), życie byłoby prostsze... dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Mój warsztat zatrzymał się jakieś 20 lat temu. No ja miałem dłuższy okres niebytu: > Rosyjski aerograf gdzies leży głęboko w szufladzie, ale z tego co pamiętam, nie był zbyt przewidywalny. Ja mogłem o nim pomarzyć ... > Ogólnie się waham, bo zastanawiam się do jakiej granicy realizmu mam dojść. Trochę śmieszą mnie > niektóre modele w 1:72 gdzie pokazano nawet małe nity (o średnicy w realu 3,2 mm) i > zaznaczonymi wgłębnymi liniami o szerokości np. 0.25 mm, itp. Nie wspomnę już o fantastycznych > (nie występujących w realu) wariantach podwieszeń, czy pokazywaniu samolotu z bojowymi > podwieszeniami i pootwieranymi wziernikami lub np. komorą silnika lub działka. > Echhh... Gdybym nie pracował w lotnictwie (projektowanie, produkcja), życie byłoby prostsze... Rozsądek to jedyne kryterium w tym wypadku. Ja jeszcze kończę stare zapasy w 1:72 i niewykluczone że będzie zmiana skali. Tyle że tych zapasów jeszcze dwie szafy są Czekamy na relacje z budowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.