Skocz do zawartości

Do modelarzy


dranio

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ od czasu do czasu nachodzi mnie powrót do sklejania modeli, a robiłem to ostatnio w 1994 r. zlosnik.gif, więc mam pytania o:

1. Aerograf (jaki możecie polecić, czego unikać, itp.);

2. Farby, (jw.). Z moich doświadczeń wynika, że akrylowe są lepsze od typowych olejnych Humbroli (np. biały lepiej kryje, nie żółknie po kilku latach),

3. Przydatne narzędzia, materiały, itp.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje. zlosnik.gif

Głównie interesuje mnie podziałka 1:48 i samoloty z okresu wojny w Wietnamie (ten konflikt to mój konik od mniej więcej ćwierć wieku zlosnik.gif oraz późniejsze. Pierwszowojenne etażerki i drugowojenne maszyny nie bardzo. zlosnik.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ od czasu do czasu nachodzi mnie powrót do sklejania modeli, a robiłem to ostatnio w 1994

> r. , więc mam pytania o:

> 1. Aerograf (jaki możecie polecić, czego unikać, itp.);

Ja mam Adler AD-7790 i daje rade.

> 2. Farby, (jw.). Z moich doświadczeń wynika, że akrylowe są lepsze od typowych olejnych Humbroli

> (np. biały lepiej kryje, nie żółknie po kilku latach),

Najlepiej maluje mi się akrylami Vallejo "Air" i AK Interactive. Nie trzeba ich rozcieńczać i łatwo sie czyści aerograf po nich.

Mam jeszcze Gunze serii H... ale tu trzeba dodać kilka kropel rozcieńczalnika (najlepiej dedykowanego).

> 3. Przydatne narzędzia, materiały, itp.

> Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

> Głównie interesuje mnie podziałka 1:48 i samoloty z okresu wojny w Wietnamie (ten konflikt to mój

> konik od mniej więcej ćwierć wieku oraz późniejsze. Pierwszowojenne etażerki i drugowojenne

> maszyny nie bardzo.

> dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam Adler AD-7790 i daje rade.

A jaki masz kompresor?

> Najlepiej maluje mi się akrylami Vallejo "Air" i AK Interactive. Nie trzeba ich rozcieńczać i łatwo

> sie czyści aerograf po nich.

> Mam jeszcze Gunze serii H... ale tu trzeba dodać kilka kropel rozcieńczalnika (najlepiej

> dedykowanego).

OK. Dzięki. ok.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> działaj... bo ja w szafie mam Wietnamskiego T-34/85

Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1.

Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie korci. zlosnik.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych

> wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1.

> Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie

> korci.

> dranio

No to czekam tu na warsztat zlosnik.giffood.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie ten 4B MAGMA

> Vallejo z serii "Air" jest specjalną serią gotową do aero. Maja też duzą gamę kolorów-odpowiedników

> oryginalnych kolorów

A jeśli farba pod pędzel, to co byś polecił? Aerograf mam w planie ale to dopiero w drugiej połowie roku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha! Jeśli zacznę, to planuję ograniczyć się do samolotów - a trochę ich jest: Phantomy w różnych

> wersjach, F-105, A-1, A-6, F-100, A-7, A-4, RA-5C, C-130, UH-1, AH-1.

> Co prawda "zamieniłem" modelarstwo na książki o tematyce lotniczej, ale od czasu do czasu mnie

> korci.

> dranio

I dobrze że Cię korci. Przynajmniej będzie z kim podyskutować i podpatrzeć warsztat smile.gif

BTW - UH-1 to moja działka . mam dwadzieścia kilka wersji w 1:72 + oczywiście UH-1D w 1:48 oraz 1:35. ale po kolei . Na bieżąco masz wątek obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olejny ModelMaster... Nie jest gęsta i nie zostawia smug przy malowaniu

dokładnie .

ja używam Revell'a , ale czasami mnie wnerwiają. a to kłopoty z rozcieńczaniem, a to smugi , a to cyrk przy próbie malowania aerografem , gdy zamiast farby leci wata z dyszy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wcześniej nie malowałeś powietrzem, to kup podstawowy aerograf który w razie czego można będzie poświęcić. Jak się nauczysz to można przejść na wyższą półkę . I nie nastawiaj się w żadnym wypadku na powietrze z butli . TYLKO KOMPRESOR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dobrze że Cię korci. Przynajmniej będzie z kim podyskutować i podpatrzeć warsztat

Mój warsztat zatrzymał się jakieś 20 lat temu. zlosnik.gif Robiłem 1:48 z Wietnamu (Monogram F-4C/D/J, A-4E, E/F-105D/G, A-37B, Revell EA-6A) i Pustynnej Burzy (Monogram AH-64A, F/A-18A).

Rosyjski aerograf gdzies leży głęboko w szufladzie, ale z tego co pamiętam, nie był zbyt przewidywalny. zlosnik.gif

Ogólnie się waham, bo zastanawiam się do jakiej granicy realizmu mam dojść. Trochę śmieszą mnie niektóre modele w 1:72 gdzie pokazano nawet małe nity (o średnicy w realu 3,2 mm) i zaznaczonymi wgłębnymi liniami o szerokości np. 0.25 mm, itp. Nie wspomnę już o fantastycznych (nie występujących w realu) wariantach podwieszeń, czy pokazywaniu samolotu z bojowymi podwieszeniami i pootwieranymi wziernikami lub np. komorą silnika lub działka.

Echhh... Gdybym nie pracował w lotnictwie (projektowanie, produkcja), życie byłoby prostsze... zlosnik.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój warsztat zatrzymał się jakieś 20 lat temu.

No ja miałem dłuższy okres niebytu:

> Rosyjski aerograf gdzies leży głęboko w szufladzie, ale z tego co pamiętam, nie był zbyt przewidywalny.

Ja mogłem o nim pomarzyć ...

> Ogólnie się waham, bo zastanawiam się do jakiej granicy realizmu mam dojść. Trochę śmieszą mnie

> niektóre modele w 1:72 gdzie pokazano nawet małe nity (o średnicy w realu 3,2 mm) i

> zaznaczonymi wgłębnymi liniami o szerokości np. 0.25 mm, itp. Nie wspomnę już o fantastycznych

> (nie występujących w realu) wariantach podwieszeń, czy pokazywaniu samolotu z bojowymi

> podwieszeniami i pootwieranymi wziernikami lub np. komorą silnika lub działka.

> Echhh... Gdybym nie pracował w lotnictwie (projektowanie, produkcja), życie byłoby prostsze...

Rozsądek to jedyne kryterium w tym wypadku. Ja jeszcze kończę stare zapasy w 1:72 i niewykluczone że będzie zmiana skali. Tyle że tych zapasów jeszcze dwie szafy są smile.gif

Czekamy na relacje z budowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.