Skocz do zawartości

P1602 i tryb awaryjny silnika


l_a_w_o_k

Rekomendowane odpowiedzi

Ratunku panic.gif

Dzisiaj mój Stilon 1.6 16v MW 2003r. po pół dnia spokojnej bezproblemowej jazdy w totalnie marznącym deszczu - działał odpalał jeździł i wszystko super. Nagle po bardzo krótkim postoju na parkingu pod bankomatem - chcę odpalić i mi pokazało się security failure - wyjąłem kluczyk włożyłem ponownie odpalił jakby nigdy nic. Chcę ruszyć a tu pokazuje się Engine Failure i odcina mi pedał gazu.

Podpinam się kompem a tu błąd P1602 - Voltage regulator - skasowałem go i udało mi się pojechać dalej niestety niecały kilometr dalej znowu to samo - tryb awaryjny bez gazu i P1602 - teraz nie można go w ogóle skasować. Pojawia się od razu w FES i silnik po odpaleniu przechodzi w ten tryb awaryjny ogólnie nie reaguje na pedał gazu ale odpala bez problemów.

Doczołgałem się na tym trybie 1000 obrotów z małym hakiem i 10 km na godzinę do najbliższego mechanika i tam sobie teraz stoi on coś myśl i ja myślę wink.gif

Sprawdzone na klemach aku ładowanie 14,5V

Jedyna obserwacje jeszcze taka że koło akumulatora miałem kawałek kromki chleba czyli mogła jakaś mysz albo inne coś wejść - czy możliwe że pogryzła kable i są przebicia - czy taki błąd mógłby się pojawiać od pogryzionych kabli? I czemu by tak po kilkudziesięciu km zaczęły się objawy - a nie od razu od rana jak tam mysz w nocy by kable gryzła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba z rok wstecz opisywałem podobny przypadek.

> Padała centralka silnika tylko to było przy dodatnich temperaturach.

Ja maiłem centralkę naprawianą - bo mi siało loose connection - ale było ok i teraz nic nie wskazuje na podobne objawy - ale zawsze warto mieć to na liście ewentualności crazy.gif

Gwarancja jeszcze jest 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myszy są nie obliczalne. jeśli ci nadgryzła przewód to resztę zrobiły drgania silnika. W moim padł regulator napięcia i nie miałem ładowania ale mogłem normalnie jeździć tyle że komp wyłączył zbędne układy jak wspomaganie.

P1602 / D

Akumulator Napięcie P1602

Napięcie obwodu P1602

Regulator P1602 Napięcie

P1602 A/D converter

P1602 Battery voltage

P1602 Voltage circuit

P1602 Voltage regulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie było to coś z centralką. Naprawiona i zamontowana alternatywnie żeby miała lepsze chłodzenie.

Ale wyszedł mi jeszcze jeden problem. Przestał mi działać tempomat. Sygnał z manetki do kostki dochodzi. MES widzi zmiany stanów na wszystkich guzikach manetki. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce robi sie test kontrolek i test kontrolki tempomatu też ale potem już po zrobieniu tempomatu na ON kontrolka się nie zapala - tempomat nie działa.

Sprawdzałem też czujniki przy pedałach MESem i wszystko działa - co się może dziać z tym tempomatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No faktycznie było to coś z centralką. Naprawiona i zamontowana alternatywnie żeby miała lepsze

> chłodzenie.

Jak zdjąłem ją z głowicy to wszystkie problemy zniknęły/oby tak dalej/. Tempomatu nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.