gregory16 Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 mam przejechane na pasku 60kkm ,wymieniany był pasek ,rolka i napinacz -oryginały w ASO VIAMOT ,następną wymiane zalecali po 80 km . z koleji inny mechamnik sugeruje żeby wymieniać co 60kkm. Mam dylemat co robić .A co ile Koledzy wymieniacie rozrząd? [ silnik 1.6 ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 5 (pięć) lat, km i tak nie nastukam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioWeekend Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > mam przejechane na pasku 60kkm ,wymieniany był pasek ,rolka i > napinacz -oryginały w ASO VIAMOT ,następną wymiane zalecali po > 80 km . > z koleji inny mechamnik sugeruje żeby wymieniać co 60kkm. > Mam dylemat co robić .A co ile Koledzy wymieniacie rozrząd? > [ silnik 1.6 ] To wymień po 70 . Ja mam aktualnie nie orginalny pasek i rolki więc przy 60 zrobie wymianę albo uda mi się do tego czasu sprzedać ją (jeszcze 24 tys. to gdzieś 2 lata jeżdzenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > mam przejechane na pasku 60kkm ,wymieniany był pasek ,rolka i > napinacz -oryginały w ASO VIAMOT ,następną wymiane zalecali po > 80 km . > z koleji inny mechamnik sugeruje żeby wymieniać co 60kkm. > Mam dylemat co robić .A co ile Koledzy wymieniacie rozrząd? > [ silnik 1.6 ] Stare motory 1,6 (mam taki) miały wadę rozrządu i rwały paski!!!!!!!!!!! Wymieniaj co 50-60 tyś km . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > mam przejechane na pasku 60kkm ,wymieniany był pasek ,rolka i > napinacz -oryginały w ASO VIAMOT ,następną wymiane zalecali po > 80 km . > z koleji inny mechamnik sugeruje żeby wymieniać co 60kkm. > Mam dylemat co robić .A co ile Koledzy wymieniacie rozrząd? > [ silnik 1.6 ] Zrobisz jak uważasz, ale mając oryginalne części można przejechać te zalecane 80kkm do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 dylemat to ty bedziesz miał jak ci pasek powie papa,w temacie pasków napisano na forum już wiele - wniosek jest jeden lepiej wymienić wcześniej niż jeździc ze świadomością ,że lada moment pójdzie w p...zdu,średnia zalecana na podstawie postów szanownych kącikowiczów to 60 tys. i ja też się tego trzymam... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > Zrobisz jak uważasz, ale mając oryginalne części można przejechać te zalecane 80kkm do wymiany. Fabryka zaleca 120 kilo km, ale to już hardcore dla tych o stalowych nerwach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > Stare motory 1,6 (mam taki) miały wadę rozrządu i rwały > paski!!!!!!!!!!! > Wymieniaj co 50-60 tyś km . ludzie nie popadajcie w skarajności. może zaraz ktos powie żeby wymieniac tak jak olej.... to że 120kkm nie warto czekac jest oczywiste ale te 80kkm można śmiało hulać- bez przesady.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pizmako Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 A moje pytanko zabrzmi troszke inaczej .. czy jest jakiś sensowny sposób sprawdzenia czy pasek sie nadaje ponieważ przyciągnałęm bravo z niemiec i niewiem kiedy ktos wymienial a mam przejechane 100tys. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 Organoleptycznie, innego figla nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > A moje pytanko zabrzmi troszke inaczej .. czy jest jakiś sensowny > sposób sprawdzenia czy pasek sie nadaje ponieważ przyciągnałęm > bravo z niemiec i niewiem kiedy ktos wymienial a mam przejechane > 100tys. ?? Gdy nie znasz historii auta i nie masz pewności co do przebiegu rozrządu wymieniaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pers Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > A moje pytanko zabrzmi troszke inaczej .. czy jest jakiś sensowny > sposób sprawdzenia czy pasek sie nadaje ponieważ przyciągnałęm > bravo z niemiec i niewiem kiedy ktos wymienial a mam przejechane > 100tys. ?? kupujac samochod ,gdy nie masz papierow ze byl niedawno zmieniany rozrzad to pierwsza rzecza powinna byc jego zmiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > Fabryka zaleca 120 kilo km, ale to już hardcore dla tych o stalowych > nerwach No więc właśnie. Skoro w ASO sugerują 80kkm znając "zaleceniach producenta", to chyba dłużej się nad tym zastanawiali i wiedzą co mówią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > A moje pytanko zabrzmi troszke inaczej .. czy jest jakiś sensowny > sposób sprawdzenia czy pasek sie nadaje ponieważ przyciągnałęm > bravo z niemiec i niewiem kiedy ktos wymienial a mam przejechane > 100tys. ?? Tak jak koledzy mówią - jedna z pierwszych rzeczy do zrobienia po kupieniu auta to wymiana paska! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > 5 (pięć) lat, km i tak nie nastukam ... Bylem niedawno u mechanika (zajmuje sie w zasadzie tylko fiatami)i pytalem o rozrzad i mowil ze wiek nie ma takiego wielkiego znaczenia. Mowi ze do 80kkm mozna spokojnie Troszke mnie to zdziwilo po tym co czytam na forum (niektorzy zalecacie zmiane nawet co 3 lata ) Znacie jakies przypadki ze w aucie normalnie eksploatowanym pasek polegl ze starosci a nie z przebiegu (przykladowo przy 50kkm)? Bo ja o takich nie slyszalem W 1,4 zmienialem po 8 latach i 80 kkm i nie wygladal najgorzej. Wiec jak to jest z tym paskiem? Bo juz jestem zupelnie Czyzby napedzanie sobie koniunktury przez mechanikow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 27 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2006 > Bylem niedawno u mechanika (zajmuje sie w zasadzie tylko fiatami)i > pytalem o rozrzad i mowil ze wiek nie ma takiego wielkiego > znaczenia. Mowi ze do 80kkm mozna spokojnie Troszke mnie to > zdziwilo po tym co czytam na forum (niektorzy zalecacie zmiane > nawet co 3 lata ) Znacie jakies przypadki ze w aucie normalnie > eksploatowanym pasek polegl ze starosci a nie z przebiegu > (przykladowo przy 50kkm)? Bo ja o takich nie slyszalem W 1,4 > zmienialem po 8 latach i 80 kkm i nie wygladal najgorzej. Wiec > jak to jest z tym paskiem? Bo juz jestem zupelnie Czyzby > napedzanie sobie koniunktury przez mechanikow? bez przesady 80 tys i wymiana, dla pewności mozna wymienic co 20 ale to absurd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory16 Napisano 28 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > To wymień po 70 . chyba właśnie tak zrobie , zwłaszcza że nie wylkuczona jest zmiana auta w tym sezonie , > Ja mam aktualnie nie orginalny pasek i rolki więc przy 60 zrobie > wymianę albo uda mi się do tego czasu sprzedać ją (jeszcze 24 > tys. to gdzieś 2 lata jeżdzenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory16 Napisano 28 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > Bylem niedawno u mechanika (zajmuje sie w zasadzie tylko fiatami)i > pytalem o rozrzad i mowil ze wiek nie ma takiego wielkiego > znaczenia. Mowi ze do 80kkm mozna spokojnie Troszke mnie to > zdziwilo po tym co czytam na forum (niektorzy zalecacie zmiane > nawet co 3 lata ) Znacie jakies przypadki ze w aucie normalnie > eksploatowanym pasek polegl ze starosci a nie z przebiegu > (przykladowo przy 50kkm)? Bo ja o takich nie slyszalem W 1,4 > zmienialem po 8 latach i 80 kkm i nie wygladal najgorzej. Wiec > jak to jest z tym paskiem? Bo juz jestem zupelnie Czyzby > napedzanie sobie koniunktury przez mechanikow? widze że ile ludzi tyle opini ,wahania są od 50 kkm do 80 kkm,średnia wychodzi 65 kkm hehe ,dzięki wszystkikm za odpowiedzi , a czy można skontrolować wzrokowo stan paska bez "głębszego" rozbierania, tzn.czy łatwo odkręcić osłone? wiem ze w gre whodzą także rolka i napinacz ale chociaż pasek bym oblukał czy nie popękany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > rozbierania, tzn.czy łatwo odkręcić osłone? > wiem ze w gre whodzą także rolka i napinacz ale chociaż pasek bym > oblukał czy nie popękany Trudno wzrokowo ocenić stan paska, ale można zerknąć czy napinacz spełnia swoją rolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory16 Napisano 28 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > Trudno wzrokowo ocenić stan paska, ale można zerknąć czy napinacz > spełnia swoją rolę. jak się tam dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > a czy można skontrolować wzrokowo stan paska niespecjalnie może wyglądać "dobrze" a po kilku tysiącach się skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phiotlek Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 ja miałem łoryginały i pasek mi padł po 45 k.Ty już tą granice przejechałeś.Co prawda u mnie 1,4 ale jak widać przypadki chodzą po ludziach (samochodach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > ludzie nie popadajcie w skarajności. > może zaraz ktos powie żeby wymieniac tak jak olej.... > to że 120kkm nie warto czekac jest oczywiste ale te 80kkm można > śmiało hulać- bez przesady.. Wicia, mylisz się bo jako były pracownik ASO fiat-alfa miałem okazję parę razy przekonać się że to prawda. Znam przypadek klienta ASO Dukiewicz ,któremu zerwał sie pasek przy wjeździe na teren ASO (jechał na przegląd 60kkm) . Na szczęście miał wykupioną dodatkową gwarancję na dwa lata i awarię pokrył fiat Kiedy ja swoją maryskę brałem,to pierwszą kolejnością zmieniłem "rozsądek",i od tej pory zmieniam co 50kkm. Po co głupio ryzykować?Koszt naprawy "główki" to ok2-3tyś zł,lub nowy motorek,a kpl rozsądek ok 300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > Wicia, mylisz się bo jako były pracownik ASO fiat-alfa miałem okazję > parę razy przekonać się że to prawda. pare razy w stosunku do ilu milionów aut??? czy z tego można zrobić jakąś regułę?? -NIE !! > Znam przypadek klienta ASO Dukiewicz ,któremu zerwał sie pasek przy > wjeździe na teren ASO (jechał na przegląd 60kkm) . ja znam że zerwał się po miesiącu od prawidłowo przeprowqadzonej wymiany i co z tego ??? > Na szczęście miał wykupioną dodatkową gwarancję na dwa lata i awarię > pokrył fiat > Kiedy ja swoją maryskę brałem,to pierwszą kolejnością zmieniłem > "rozsądek",i od tej pory zmieniam co 50kkm. > Po co głupio ryzykować?Koszt naprawy "główki" to ok2-3tyś zł,lub nowy > motorek,a kpl rozsądek ok 300zł. takim sposobem to można wszystko wymieniać co miesiąc (olej, filtry, paski itd.) tylko po co?? Niektórzy popadają w skrajności.... Z mojej strony EOT. Jak ktoś chce wymieniać pasek co 40-50kkm to jego sprawa i jego kasa. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > pare razy w stosunku do ilu milionów aut??? > czy z tego można zrobić jakąś regułę?? > -NIE !! > ja znam że zerwał się po miesiącu od prawidłowo przeprowqadzonej > wymiany i co z tego ??? > takim sposobem to można wszystko wymieniać co miesiąc (olej, filtry, > paski itd.) tylko po co?? > Niektórzy popadają w skrajności.... > Z mojej strony EOT. Jak ktoś chce wymieniać pasek co 40-50kkm to jego > sprawa i jego kasa. > Pozdro. 40-50 tyś w miesiąc to Ty mieszkasz w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > to że 120kkm nie warto czekac jest oczywiste ale te 80kkm można > śmiało hulać- bez przesady.. rozumiem, ze gwarancje dajesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > rozumiem, ze gwarancje dajesz oczywizda a Ty dajesz że do 50kkm nie padnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 kto da do 40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > kto da do 40? a widzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 > a widzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.