Roswell Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Jakie są warunki dla instalacji (Lovato Smart) aby przełączyła się na gaz ? Temperatura płynu i odpowiednie obroty ? Mam taką sytuację, wskaźnik temperatury jest złożony z 4 kresek (z czego jedna jest kontrolna i zawsze się świeci: ), tzn jak się świecą 4 tzn. że temperatura wynosi ok 90 stopni: Teraz tak jadę rano świecą się dwie kreski: i jeszcze się nie przełącza, mija trochę czasu jeszcze nie zdąży się zapalić trzecia kreska i przełącza się na gaz (czyli powiedzmy jest 2,5 kreski i się przełącza). Potem się zatrzymam, wracam po dłuższym czasie do samochodu i temperatura spada na tyle że świeci się tylko jedna kontrolna kreska od temperatury, ale po przejechaniu jakichś 100 metrów już się przełącza na gaz. Czym to jest spowodowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Potem się zatrzymam, wracam po dłuższym czasie do samochodu i temperatura spada na tyle że świeci > się tylko jedna kontrolna kreska od temperatury, ale po przejechaniu jakichś 100 metrów już > się przełącza na gaz. odpalając zimny silnik, czujnik gazu musi osiągnąc temp przełączenia na gaz ( np 40*C), płyn może być cieplejszy, czujnik jest w głowicy. Czujnik gazu w reduktorze. temp płynu w głowicy jest osiągana szybciej niż taka sama temp w reduktorze ( reduktor jest ogrzewany cieczą ale chłodzony jednocześnie rozprężającym się gazem). ważne jest także umiejscowienie parownika, jeśli jest w"przeciągu" to upływa go zimne powietrze. po postoju i ponownym uruchomieniu silnika, układ chłodzenia wyrównuje temperatury, parownik nie stygnie od gazu i trzyma temperaturę przełączania. to raczej normalne zjawisko zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Czym to jest spowodowane ? Bezwładnością układu chłodzenia. Zanim zimny reduktor osiągnie założoną tem. przełączania np 30* C to silnik już ma np ok 5o* C po rozgrzaniu całość ma wyrównaną temperaturę np 30*C dlatego przełączy się prawie natychmiast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.