Majkiel Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Kiedyś już wspominałem, że powoli nadchodzi czas wymiany UPG. No i od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy po prostu (w skrócie) zdjąć głowicę, wyczyścić, splanować, założyć nową uszczelkę, poskręcać i finito, czy może czegoś jeszcze nie zrobić albo nie zmienić. O ile zazwyczaj planuje się głowice? Czy standardowo czyści się przy okazji kanały dolotowe, wylotowe? A może wałek 866 - wówczas poza wałkiem, chyba należy zmienić komputer i układ zapłonowy (mam klasyczny aparat zapłonowy)? Z góry dzięki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 na pewno wymień uszczelniacze zaworowe bo kosztują chyba 5zł szt a będziesz miał spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > na pewno wymień uszczelniacze zaworowe bo kosztują chyba 5zł szt a będziesz miał spokój Dotarcie zaworów do gniazd też warto przeprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > Kiedyś już wspominałem, że powoli nadchodzi czas wymiany UPG. > No i od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy po prostu (w skrócie) zdjąć głowicę, wyczyścić, > splanować, założyć nową uszczelkę, poskręcać i finito, czy może czegoś jeszcze nie zrobić albo > nie zmienić. > O ile zazwyczaj planuje się głowice? Czy standardowo czyści się przy okazji kanały dolotowe, > wylotowe? > A może wałek 866 - wówczas poza wałkiem, chyba należy zmienić komputer i układ zapłonowy (mam > klasyczny aparat zapłonowy)? > Z góry dzięki za porady jak już to rozbrajasz to ja bym pomyślał o sprawdzeniu (i ewentualnym zlikwidowaniu) luzu zaworowego. Sprawdzenie przed rozkręceniem totalnym, a płytki wymienisz podczas rozpierduchy. nowe uszczelki - uszczelniacz (tam jest chyba simmering) wałka rozrzadu - nie puszcza Ci? i oring z drugiej strony wałka +nowa uszczelka PPZ może od razu wymień sobie pasek rozrzadu... pasek pompa i napinacz? - będzie spokój na dobre 50 000km Jak się bawić to się bawić - uszczelnić miskę olejową może warto? Wymyć, wyczyścić porządnie to wszystko... łącznie z blokiem silnika - bez głowiecy łatwiej w pewne miejsca dotrzeć to tyle do łba mi przychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > ... jak już to rozbrajasz to ja bym pomyślał o sprawdzeniu (i ewentualnym zlikwidowaniu) luzu > zaworowego. > może od razu wymień sobie pasek rozrzadu... pasek pompa i napinacz? - będzie spokój na dobre 50 > 000km To na pewno - obecny rozrząd może być fabryczny W każdym razie na pewno przez ostatnich 9 lat grubo ponad 100kkm nie wymieniałem. > Jak się bawić to się bawić - uszczelnić miskę olejową może warto? Uszczelniałem w wakacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > na pewno wymień uszczelniacze zaworowe bo kosztują chyba 5zł szt a będziesz miał spokój A z samymi zaworami coś też dobrze zrobić? Od razu Ciebie zapytam - do swojego 1.0 zakładałeś całą górę z 1.2 8V? (głowicę, wałek, dekiel, wtryski, przepustnice i co tam jeszcze jest)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A z samymi zaworami coś też dobrze zrobić? > Od razu Ciebie zapytam - do swojego 1.0 zakładałeś całą górę z 1.2 8V? (głowicę, wałek, dekiel, > wtryski, przepustnice i co tam jeszcze jest)? głowicę z 1.2 z całą resztą od 1.2 czyli wtryski, cewki, wałek, komputer bez immo pompa paliwa 3bar itd. wiązka od uno 900 i działa bez problemu a i nie zauważyłem jakiegoś bardzo dużego wzrostu zużycia paliwa głowicę mi zjechali o 0,8 bo tyle sobie zażyczyłem, no i jeżdżę bez sondy lambda bo lepiej się odpycha tylko na wolnych podlewa ale trudno się mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A z samymi zaworami coś też dobrze zrobić? nie wiem jak tam głowica 1.0 na wtrysku ale gaźnik miał mniejsze zawory od 1.2 pomijając kanały ssące w kolektorze... na pewno spasuj kolektor wydechowy i ssący z głowicą, porównaj dziury z ww kolektorów z dziurami, jak trzeba będzie dociąć, powiększyć to powiększ żeby przepływy były jak najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.