rostex Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Chcę swoją Astrę doposażyć w czujnik poziomu płynu chłodzącego. Niestety UEC w moim egzemplarzu nie obsługuje czujnika płynu, więc chcę podłączyć się do czujnika obecności płynu hamulcowego/hamulca ręcznego. Problem z rodzajem styków czujnika płynu chłodzącego NC i czujnika płynu hamulcowego NO mam teoretycznie rozwiązany dzięki pomocy kolegów z AK, jednak blokuje mnie zakup samego czujnika. Nowy czujnik do AH kosztuje 100 zł, używka do AG 50 zł, ale zależy mi na oryginalnej wtyczce, którą można kupić razem z używanym czujnikiem. Czy ktoś wie czym się różnią czujniki od AG i AH oraz czy do zamontowania czujnika wystarczy wywiercić tylko otwór i wcisnąć czujnik? Nowy czujnik do AH Używka od AG z wtyczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > zależy mi na oryginalnej wtyczce jeżeli wtyczka czujnika poziomu jest taka sama jak wtyczka czujnika temp. zewnętrznej to jest do nabycia w ASO jako kpl. do poskładania i ma OE 12 86 413, cena na dziś 14zł, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > jeżeli wtyczka czujnika poziomu jest taka sama jak wtyczka czujnika temp. zewnętrznej to jest do > nabycia w ASO jako kpl. do poskładania i ma OE 12 86 413, cena na dziś 14zł, > brat Wtyczka do czujnika poziomu płynu do AH kosztuje 66 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Wtyczka do czujnika poziomu płynu do AH kosztuje 66 zł. uuu to za dużo :/ a jaki toto ma numer - tak z ciekawości? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > uuu to za dużo :/ a jaki toto ma numer - tak z ciekawości? 6286706. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Czy ktoś wie czym się różnią czujniki od AG i AH oraz > czy do zamontowania czujnika wystarczy wywiercić tylko otwór i wcisnąć czujnik? Zbiorniczek w Astrze G ma w środku pływak (pływa w osi czujnika) i czujnik od niego dostaje info o poziomie płynu. Więc samo wciśnięcie czujnika w wywierconą dziurę w zbiorniczku w Astrze H - nic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Zbiorniczek w Astrze G ma w środku pływak (pływa w osi czujnika) i czujnik od niego dostaje info o > poziomie płynu. > Więc samo wciśnięcie czujnika w wywierconą dziurę w zbiorniczku w Astrze H - nic nie da Nie bardzo rozumiem co kolega ma na myśli. Tak ma rzekomo wg. Dixi-car (na allegro wygląda nieco inaczej) wyglądać czujnik od AG: http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-poziomu-cieczy-chlodzacej-astra-gzafira-p-2491.html Domniemam, że wewnątrz czujnika (tego patyka) jest umieszczony pływak, który rozwiera obwód przy braku płynu. Czujnik od AH wygląda bardzo podobnie, poza poziomym ułożeniem złącza, więc czemu umieszczenie czujnika od AG miałoby nic nie dać w AH? EDIT: Zbiorniczek płynu od AG na allegro: aukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nie bardzo rozumiem co kolega ma na myśli. W Astrze G od spodu zbiorniczka masz dziurę, ale to początek tulei która wchodzi wewnątrz zbiorniczka. I w to wkładasz czujnik - pełna zgoda. Natomiast wewnątrz samego zbiorniczka a na zewnątrz tej tulei pływa sobie pływak góra dół. Tego nie zobaczysz nawet kukając do zbiorniczka przez otwór zamykany korkiem bo sam zbiorniczek ma przegrody w środku. Jak weźmiesz do ręki zbiorniczek i potrząśniesz nim góra-dół: wyraźnie stuka poruszający się pływak. Jaśniej? Podjedź to pokażę edyta dla zobrazowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > W Astrze G od spodu zbiorniczka masz dziurę, ale to początek tulei która wchodzi wewnątrz > zbiorniczka. I w to wkładasz czujnik - pełna zgoda. Czy w AH jest tak samo to rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Czy w AH jest tak samo to rozwiązane? tak czujniki wyglądają podobnie (oba kątowe) ale nie znam długości w Astrze H. Od G ma długość 60mm (od podstawy, sama część "pionowa"), kupisz go za nawet 30parę PLN, wtyczka pasuje ta o której napisał bratPit Nie wiem zatem jaka jest wtyczka w czujniku od H i jaką ma długość. Teraz ogarnij całość, pokombinuj i czekam na manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 zastanawiając się chwilę trzeba dojść do jednego wniosku: Twój zbiorniczek musi mieć pływak nawet jeśli nie ma podpiętego czujnika. Z opisów wynika że daje on info tylko na kompa pokładowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.