juliusz64 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Witam. Astra G z silnikiem x16xel Silnik do 3 tyś obr. strasznie muli po dodaniu gazu zachowuje się tak jakby nie dostawała paliwa po prostu ją za dusza. Nieraz nawet jadą równym gazem w zakresie 1-2 tyś obr. obroty falują. A gazując do 2 tyś obr po puszczeniu gazu strzela delikatnie z tłumika. Dodam jeszcze że silnik jakby trochę szybciej się grzał. Dziś podłączyłem kompa i sprawdziłem map no ale sam nie umiem określić czy jest dobry dlatego załączam filmik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Map jest ok. Poka korekty paliwowe (O2 Sensor BLM...) podczas jazdy ze stałą prędkością przy obrotach niskich i średnich, oraz na jałowych, na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Ok mam fotkę jak trzymałem na wyższych obrotach. I wziąłem takie bloki. Chciałem zrobić więcej pomiarów ale nie spodziewałem się że ona tyle teraz mi spali : o błąd wywaliło mi taki P0105 Nie znajduje ( 1 ) Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Voltage High Na zgaszonym silniku map 1 bar 0.58v Ona ma momenty że już nawet dobrze jedzie a po 2 km znowu to samo Jak zatankuję to pokaże CI wszystko parametry na jałowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Na rys brakuje najważniejszego. Jest BLM Cell Number (czyli numer komórki), ale nie ma wartości tej komórki. >Na zgaszonym silniku map 1 bar 0.58v No i gitara. Ostatnio jak sprawdzałem pogodę to mówili 1000hPa, a to jest 1 bar absolutnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Czyli zrobić pomiar tych wszystkich BLM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Tak. Tam są chyba tylko dwa: idle i partial load (czy jakoś tak). Ważne są ich wartości. Możesz dorzucić O2 Sensor Integrator i O2 Sensor Loop. Odczyt przy ustabilizowanych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Ok mam wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Jaka jest różnica między 02a i b? Na b wszystko jest idealnie, na 02a za mało paliwa, ale nie aż tyle, żeby to powodowało aż takie objawy. Zobacz jeszcze z rana, czy temp. pokazywana przez czujnik rośnie płynnie podczas rozgrzewania silnika. Wybierz na ekranie tylko jeden parametr (TPS Signal [V]) i wciskając powolutku gaz, zobacz czy napięcie rośnie płynnie (nie musisz odpalać silnika). Dobrze by było nagrać loga z pracy sondy lambda na wolnych i średnich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Czujnik pokazuje dobrze ostatnio przyuważyłem właśnie temperatura rośnie stopniowo. Zaraz pójdę sprawdzić ten parametr. A co do sondy to chyba nie dam rady sprawdzić go abcom-em czy dam ? A tak w ogóle to strasznie głośno cykają mi wtryski jak dam dobrze w palnik to przez 10 s jest prawie że i dobrze. Może regulator Ciśnienia paliwa padł ? Edit. Byłem sprawdziłem wszystko rośnie idealnie stopniowo. Ona się trochę mocno grzeje ale jakby to upg to by mi wodę brała ale nic nie ubywa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Może regulator Ciśnienia paliwa padł ? Sprawdzić ciśnienie nie zaszkodzi, ale nie sądzę. Przy 4tyś korekta paliwa jest prawie idealna. Sondy niestety nie sprawdzisz abcomem. Tzn możesz spróbować podczas jazdy obserwować wskazania, ale bez wykresu ciężko cokolwiek wyrokować. Poobserwuj parametry BLM Cell Content i O2 Integrator podczas jazdy z różnymi obciążeniami. Generalna zasada jest taka, że 128 to wartość idealna. Powyżej dodaje paliwa, poniżej ujmuje. Integrator to korekta krótkoterminowa - reaguje od razu. BLM ma za zadanie trzymać Integrator na 128 i reaguje powoli, bardziej globalnie/średnio. Obie działają przy zamkniętej pętli z lambdą (O2 sensor loop - closed), czyli stałe warunki pracy. Jeśli wywali upg między cylindrami, to woda nie będzie znikać. A jak tam EGR? Zaglądałeś do niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 EGR mam zaślepiony + emulator. Ciśnienie na listwie powinno wynosić 3 bary ? To podczas jazdy i delikatni gazując na postoju jest wyczuwalne zaduszenia. Ją chyba ewidentnie zalewa bo jak dodam gaz do 2 tyś obr i puszczę to strzela w wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Zaślepiony porządną blachą mam nadzieję. Ciśnienie 3 bary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Zaślepiony jest konkretnie, chyba że ten emulator coś pierdzieli sprawę ? dziś postaram się jeszcze sprawdzić te ciśnienie. Nie mam pojęcia co to może być, jakby sonda to pewnie by check wywaliło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Gdyby emulator był zły to od razu wywaliłoby checka. Przy pomiarze ciśnienia zobacz, co się dzieje jak depniesz do dechy. Błąd sondy nie tak łatwo wywołać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 A bez sprawdzania ciśnienia sprawdzę czy ten regulator jest sprawny ? Bo za bardzo kurde nie mam czym :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Niestety nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Jutro polecę kupię ten manometr. Ale dziś robiłem próbę i go odłączyłem wcale a podciśnienie zaślepiłem i jest dosłownie tak samo. A jeśli nie zaślepiałem otworu podciśnienia w kolektorze silnik pracował równo nie przerywał A jest taka opcja że wtryski się zepsuły ? Czy prędzej sterownik ? On mi teraz chyba więcej pali na postoju niż wcześniej podczas jady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Coś mi to na lambdę wygląda. Wtryski mogą przeciekać, ale wtedy miałbyś ujemne korekty paliwa. Korekta jest na plus, a jednocześnie dodanie powietrza poprawia sytuację. To - w połączeniu z Twoim odczuciem większego spalania - sugeruje, że faktycznie mieszanka jest zbyt bogata -> leniwa sonda. Możesz zostawić nagrzany silnik na wolnych obrotach przez jakieś 10 minut, a potem zobaczyć jak wyglądają świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juliusz64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 No właśnie coś jest nie tak bo czasy wtrysków mają 4.3 ms a powinny mieć 1.8-2.2 czyli już jakiś trop jest. Czytałem gdzieś że facet miał czas ponad 5 i winny był sterownik. Mają tak duże czasy wtrysków można już regulator wyeliminować ? Nagrałem filmik pracy sondy powinna ona tak skakać ? Jeśli sonda już sprawna to pewnie zostaje tylko sterownik, odłączałem nawet emulator egr i to samo :/ Męczyłem dziś jeszcze map. podłączyłem go pod stary kompresor od lodówki który zasysa powietrze i wraz z zasysanym powietrzem napięcie spadało. Tak powinno być ? Nie powinno czasem rosnąc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.