Skocz do zawartości

Muli na niskich obrotach x16xel


juliusz64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Astra G z silnikiem x16xel Silnik do 3 tyś obr. strasznie muli po dodaniu gazu zachowuje się tak jakby nie dostawała paliwa po prostu ją za dusza. Nieraz nawet jadą równym gazem w zakresie 1-2 tyś obr. obroty falują. A gazując do 2 tyś obr po puszczeniu gazu strzela delikatnie z tłumika. Dodam jeszcze że silnik jakby trochę szybciej się grzał. Dziś podłączyłem kompa i sprawdziłem map no ale sam nie umiem określić czy jest dobry dlatego załączam filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mam fotkę jak trzymałem na wyższych obrotach. I wziąłem takie bloki. Chciałem zrobić więcej pomiarów ale nie spodziewałem się że ona tyle teraz mi spali : o

58ce10b2c74fdac3m.jpg

błąd wywaliło mi taki

P0105 Nie znajduje

( 1 ) Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Voltage High

Na zgaszonym silniku map 1 bar 0.58v

Ona ma momenty że już nawet dobrze jedzie a po 2 km znowu to samo smile.gif

Jak zatankuję to pokaże CI wszystko parametry na jałowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rys brakuje najważniejszego. Jest BLM Cell Number (czyli numer komórki), ale nie ma wartości tej komórki.

>Na zgaszonym silniku map 1 bar 0.58v

No i gitara. Ostatnio jak sprawdzałem pogodę to mówili 1000hPa, a to jest 1 bar absolutnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica między 02a i b?

Na b wszystko jest idealnie, na 02a za mało paliwa, ale nie aż tyle, żeby to powodowało aż takie objawy.

Zobacz jeszcze z rana, czy temp. pokazywana przez czujnik rośnie płynnie podczas rozgrzewania silnika.

Wybierz na ekranie tylko jeden parametr (TPS Signal [V]) i wciskając powolutku gaz, zobacz czy napięcie rośnie płynnie (nie musisz odpalać silnika).

Dobrze by było nagrać loga z pracy sondy lambda na wolnych i średnich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik pokazuje dobrze ostatnio przyuważyłem właśnie temperatura rośnie stopniowo.

Zaraz pójdę sprawdzić ten parametr.

A co do sondy to chyba nie dam rady sprawdzić go abcom-em czy dam ?

A tak w ogóle to strasznie głośno cykają mi wtryski jak dam dobrze w palnik to przez 10 s jest prawie że i dobrze. Może regulator Ciśnienia paliwa padł ?

Edit. Byłem sprawdziłem wszystko rośnie idealnie stopniowo.

Ona się trochę mocno grzeje ale jakby to upg to by mi wodę brała ale nic nie ubywa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może regulator Ciśnienia paliwa padł ?

Sprawdzić ciśnienie nie zaszkodzi, ale nie sądzę. Przy 4tyś korekta paliwa jest prawie idealna.

Sondy niestety nie sprawdzisz abcomem.

Tzn możesz spróbować podczas jazdy obserwować wskazania, ale bez wykresu ciężko cokolwiek wyrokować.

Poobserwuj parametry BLM Cell Content i O2 Integrator podczas jazdy z różnymi obciążeniami. Generalna zasada jest taka, że 128 to wartość idealna. Powyżej dodaje paliwa, poniżej ujmuje.

Integrator to korekta krótkoterminowa - reaguje od razu. BLM ma za zadanie trzymać Integrator na 128 i reaguje powoli, bardziej globalnie/średnio. Obie działają przy zamkniętej pętli z lambdą (O2 sensor loop - closed), czyli stałe warunki pracy.

Jeśli wywali upg między cylindrami, to woda nie będzie znikać.

A jak tam EGR? Zaglądałeś do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro polecę kupię ten manometr. Ale dziś robiłem próbę i go odłączyłem wcale a podciśnienie zaślepiłem i jest dosłownie tak samo. A jeśli nie zaślepiałem otworu podciśnienia w kolektorze silnik pracował równo nie przerywał icon_eek.gif

A jest taka opcja że wtryski się zepsuły ? Czy prędzej sterownik ?

On mi teraz chyba więcej pali na postoju niż wcześniej podczas jady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi to na lambdę wygląda.

Wtryski mogą przeciekać, ale wtedy miałbyś ujemne korekty paliwa.

Korekta jest na plus, a jednocześnie dodanie powietrza poprawia sytuację. To - w połączeniu z Twoim odczuciem większego spalania - sugeruje, że faktycznie mieszanka jest zbyt bogata -> leniwa sonda.

Możesz zostawić nagrzany silnik na wolnych obrotach przez jakieś 10 minut, a potem zobaczyć jak wyglądają świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś jest nie tak bo czasy wtrysków mają 4.3 ms a powinny mieć 1.8-2.2 czyli już jakiś trop jest. Czytałem gdzieś że facet miał czas ponad 5 i winny był sterownik. Mają tak duże czasy wtrysków można już regulator wyeliminować ?

Nagrałem filmik pracy sondy powinna ona tak skakać ?

Jeśli sonda już sprawna to pewnie zostaje tylko sterownik, odłączałem nawet emulator egr i to samo :/

Męczyłem dziś jeszcze map. podłączyłem go pod stary kompresor od lodówki który zasysa powietrze i wraz z zasysanym powietrzem napięcie spadało. Tak powinno być ? Nie powinno czasem rosnąc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.