Skocz do zawartości

C4 I gen - czujniki cisnienia a zmiana kol miejscami


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Czy w C4 po zamianie kol tyl/przod trzeba cos mieszac Lexia z parowaniem czujnikow cisnienia?

Jezeli tak, to czy komp przestanie w ogole monitorowac, czy moze bedzie jedynie blednie wskazywac kolo w ktorym spadlo cisnienie?

Z gory dzieki za pomoc,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> Czy w C4 po zamianie kol tyl/przod trzeba cos mieszac Lexia z parowaniem czujnikow cisnienia?

> Jezeli tak, to czy komp przestanie w ogole monitorowac, czy moze bedzie jedynie blednie wskazywac

> kolo w ktorym spadlo cisnienie?

> Z gory dzieki za pomoc,

> Maciej

Nic nie zamiesza, przyuczy sobie odpowiednie koło do odpowiedniego miejsca.

Pod warunkiem że auto "ZNA" wszystkie koła smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie zamiesza, przyuczy sobie odpowiednie koło do odpowiedniego miejsca.

> Pod warunkiem że auto "ZNA" wszystkie koła

Dzieki, wszystkie kola sa przypisane i nie bylo w poprzednich sezonach zadnego problemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nauczy się że przednie koło jest teraz tylnym i odwrotnie albo prawe lewym bo niby jak ?

Normalnie, nauczy się smile.gif A widzisz smile.gif zajmujesz się PSAmi i nie wiesz tego smile.gif

Stare C5 i P607 na systemie VDO nie umiały tego podobnie jak nie potrafi tego do dziś Reno smile.gif i kolorami ma pooznaczane wentyle.

Wszystkie auta CANowe dają sobie z tym radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie, nauczy się A widzisz zajmujesz się PSAmi i nie wiesz tego

> Stare C5 i P607 na systemie VDO nie umiały tego podobnie jak nie potrafi tego do dziś Reno i

> kolorami ma pooznaczane wentyle.

> Wszystkie auta CANowe dają sobie z tym radę.

ja mówię to z doświadczenia tzn auta teściowej. pokazywały ze spadek ciśnienia w kołach gdy koła letnie były w bagażniku.

Na całe szczęście nowe c4 Picasso już nie ma czujników w wentylu. w ogóle nie ma czujników a monitoring ciśnienia jest wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mówię to z doświadczenia tzn auta teściowej. pokazywały ze spadek ciśnienia w kołach gdy koła

> letnie były w bagażniku.

> Na całe szczęście nowe c4 Picasso już nie ma czujników w wentylu. w ogóle nie ma czujników a

> monitoring ciśnienia jest

Po weekendzie powinno sie wyjasnic grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mówię to z doświadczenia tzn auta teściowej. pokazywały ze spadek ciśnienia w kołach gdy koła

> letnie były w bagażniku.

> Na całe szczęście nowe c4 Picasso już nie ma czujników w wentylu. w ogóle nie ma czujników a

> monitoring ciśnienia jest

Ja też z doświadczenia smile.gif własnego smile.gif

23 letniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też z doświadczenia własnego

> 23 letniego.

W tym C4 o którym pisze Maciej zamiana kół miejscami doprowadzała do wywalenia błedu. I żadna samoadaptacja nie działała.

Wiem, bo to było kiedyś moje auto i dwa razy doszło w nim do zamiany kół miejscami. I dwa razy słyszałem bajkę o samoadaptacji, która kończyła się zawsze tak samo - podpięciem do Lexii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym C4 o którym pisze Maciej zamiana kół miejscami doprowadzała do wywalenia błedu. I żadna

> samoadaptacja nie działała.

> Wiem, bo to było kiedyś moje auto i dwa razy doszło w nim do zamiany kół miejscami. I dwa razy

> słyszałem bajkę o samoadaptacji, która kończyła się zawsze tak samo - podpięciem do Lexii.

Możesz dać VIN ?

Poza tym o jakim wywalaniu BŁĘDÓW piszesz ? Skoro koła wszystkie są dopisane do BSI, a auto nawet jakimś cudem nie zmieni sobie ich usytuowania, to i tak musi wszystko grać, bo koła są na aucie (tyle że w innych miejscach) i jedyne co w tym przypadku mogłoby być nie tak to sygnalizacja koła z za niskim ciśnieniem/dziurą, np. LP zamiast LT smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz dać VIN ?

> Poza tym o jakim wywalaniu BŁĘDÓW piszesz ? Skoro koła wszystkie są dopisane do BSI, a auto nawet

> jakimś cudem nie zmieni sobie ich usytuowania, to i tak musi wszystko grać, bo koła są na

> aucie (tyle że w innych miejscach) i jedyne co w tym przypadku mogłoby być nie tak to

> sygnalizacja koła z za niskim ciśnieniem/dziurą, np. LP zamiast LT

Ja moge: VF7LARFKC74131386 grinser006.gif

A kola i tak zamienie miejscami, najwyzje przy okazji przegladu sie to ogarnie Lexia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz dać VIN ?

> Poza tym o jakim wywalaniu BŁĘDÓW piszesz ? Skoro koła wszystkie są dopisane do BSI, a auto nawet

> jakimś cudem nie zmieni sobie ich usytuowania, to i tak musi wszystko grać, bo koła są na

> aucie (tyle że w innych miejscach) i jedyne co w tym przypadku mogłoby być nie tak to

> sygnalizacja koła z za niskim ciśnieniem/dziurą, np. LP zamiast LT

komunikat na wyswietlaczu o awarii systemu monitorowania (czy coś takiego - to juz bylo pare lat temu) plus kontrolka "service".

Raz tydzień jeździlem czekając na tą mityczną autoadaptację. No i dupa blada zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komunikat na wyswietlaczu o awarii systemu monitorowania (czy coś takiego - to juz bylo pare lat

> temu) plus kontrolka "service".

> Raz tydzień jeździlem czekając na tą mityczną autoadaptację. No i dupa blada

Awaria systemu to jakby NIE to samo co niemonitorowanie smile.gif

Jak się nie ma kół z czujnikami po kołach z czujnikami, to kilka dni auto daje znać o niemonitorowaniu kół, a później wyłącza system do czasu pojawienia się czujników.

Tak to działało nawet w C5 I która nie podawała które koło jest gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Awaria systemu to jakby NIE to samo co niemonitorowanie

dlatego mowie, ze nia pamietam jaki dokladnie byl komunikat. wynikalo z niego jednak jednoznacznie, ze jest problem z odczytem cisnienia, i wywalalo go po kazdym uruchomieniu auta.

> Jak się nie ma kół z czujnikami po kołach z czujnikami, to kilka dni auto daje znać o

> niemonitorowaniu kół, a później wyłącza system do czasu pojawienia się czujników.

> Tak to działało nawet w C5 I która nie podawała które koło jest gdzie.

I to jest prawda. drugi komplet mialem na felgach stalowych, bez czujników. Po zalozeniu wywalal raz komunikat i tyle, potem sam dochodzil do wniosku ze nie warto się co chwile drzeć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest prawda. drugi komplet mialem na felgach stalowych, bez czujników. Po zalozeniu wywalal

> raz komunikat i tyle, potem sam dochodzil do wniosku ze nie warto się co chwile drzeć

Dziwne, bo obecnie na zimowkach zapala SERVICE za kazdym razem po ok 30km/40min ciaglej jazdy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne, bo obecnie na zimowkach zapala SERVICE za kazdym razem po ok 30km/40min ciaglej jazdy

serio? ja nim robilem znacznie dluzsze trasy i na zimówkach wywalał service raz tylko po ich założeniu. Potem cały czas, aż do ich zdjęcia był spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serio? ja nim robilem znacznie dluzsze trasy i na zimówkach wywalał service raz tylko po ich

> założeniu. Potem cały czas, aż do ich zdjęcia był spokój.

Serio, tzn w trakcie calej trasy komunikat pojawia sie oczywscie tylko raz wink.gif

Moze w miedzyczasie wgrali gdzies jakis update softu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serio, tzn w trakcie calej trasy komunikat pojawia sie oczywscie tylko raz

> Moze w miedzyczasie wgrali gdzies jakis update softu

A była taka okazja ?

w C4GP z 2010 mam/miałem tak własnie, jak koła nie były dodane do BSI to czasmi po 500-700 km jazdy potrafił zestresować PIKnięciem i servisem smile.gif

Po dodaniu spokój i sam sobie ustala które koło gdzie ma zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A była taka okazja ?

> w C4GP z 2010 mam/miałem tak własnie, jak koła nie były dodane do BSI to czasmi po 500-700 km jazdy

> potrafił zestresować PIKnięciem i servisem

> Po dodaniu spokój i sam sobie ustala które koło gdzie ma zamontowane

Mozliwe, ze wgrali cos w ASO, jak bylem na akcji serwisowej...

Nawet jest jakas dziwna nalepka z data przy zlaczu OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> A była taka okazja ?

> w C4GP z 2010 mam/miałem tak własnie, jak koła nie były dodane do BSI to czasmi po 500-700 km jazdy

> potrafił zestresować PIKnięciem i servisem

> Po dodaniu spokój i sam sobie ustala które koło gdzie ma zamontowane

Ponad 1000km zrobione po zamianie kol i zadnego bledu czy komunikatu nie ma grinser006.gif

Wyglada na to, ze wszystko dziala jak nalezy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.