dioda144 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Każdy wie jak brzmi uszkodzony przegub. Skręcone koła i pukanie o charakterystycznej tonacji. To teraz to samo pukanie przez sekundę max dwie przy ruszaniu i hamowaniu na prostych kołach, na skręconych cisza. Rożnica to taka że dźwięk który mi towarzyszy jest bardzo cichy, połowę z tego co puka przegub.Co to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 luzna poducha pod silnikiem /skrzynia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Każdy wie jak brzmi uszkodzony przegub. Skręcone koła i pukanie o charakterystycznej tonacji. To > teraz to samo pukanie przez sekundę max dwie przy ruszaniu i hamowaniu na prostych kołach, na > skręconych cisza. Rożnica to taka że dźwięk który mi towarzyszy jest bardzo cichy, połowę z > tego co puka przegub.Co to jest ? Wychodzi na luz na łączeniu prawej długiej półosi. Ośka prawa wychodząca ze skrzyni idzie przez łożysko podporowe i zakończone kielichem. Do kielicha wchodzi krótka oś łącząca się z kołem. Dokładnie w tym kielich występuje luz. b. łato to sprawdzić - odkręć koło, jeśli masz możliwość wejdź pod samochód i rusz półosią (krótką) luz będzie wyczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > luzna poducha pod silnikiem /skrzynia ? Chyba nie bo na zaciągniętym ręcznym, próbowałem ruszać i cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 W odp na priv Musisz wyciągnąć półoś z kielicha i zobaczyć w jakim stanie jest krzyżak (przykładowe foto jakiś tekst ) to na 99% powód luzu, 1% to rozbity kielich ale bez wyciągania się nie dowiesz. Krzyżak jest wymienialny - osadzony na wieloklinie zabezpieczony pierścieniem segera. By to rozebrać musisz na 99% odkręcić półoś od zwrotnicy (upewnij się, że nakrętkę będziesz mógł po skręceniu ponownie zaklepać), sprawdź również gumy ochraniające przeguby - jak będziesz już rozbierał -warto wymienić popękane na nowe. i kolejna rzecz to nowa opaska i nowy smar do złożenia krzyżaka. Odkręcasz półoś od zwrotnicy, później opaskę od mieszka na kielichu, sworzeń od zwrotnicy kolo skręcasz wybijając półoś ze zwrotnicy. W moim 2,4 ośka wypada bez żadnych zabezpieczeń w kielichu - są modele samochodów gdzie jest pierścień lub śruba zabezpieczająca. Nie wiem jak w Twoim modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.