Skocz do zawartości

Co lepsze? Ciężarówka z nosem czy bez?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

W pracy mamy wozy z obecnie rozpowszechnioną kabiną.

Parę dni temu miałem okazję przejechać się ciężarówką z nosem i muszę stwierdzić, że tego typu nadwozia są, jak dla mnie, po stokroć lepsze. Mam na myśli wóz Scania. Miałem też do czynienia z wozem Kenworth.

Wiem, że są ogólnie mało praktyczne i ograniczają wykorzystanie przestrzeni ale są bezpieczniejsze i nie siedzi się na osi co ma wpływ na wygodę. Więcej widać, jest troszkę niżej, ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche jeździłęm w Kanadzie i ciężarówki z silnikiem przed kabiną mają tylko jedną wadę-są dłuższe, co u nich nie przeszkadza, a w Europie owszem.

Co do tego, ze jest ciszej, to zależy od auta, bo większość amerykańskich jest głośniejsza od europejskich.

Największe zalety jak dla mnie to:

-w każdej jest płąska podłoga w kabinie

-łatwy dostęp do silnika i jego osprzętu

-mniejsze opory powietrza=mniejsze spalanie

-mniej buja kabiną z racji długości ciągnika

-jest bezpieczniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że są ogólnie mało praktyczne i ograniczają wykorzystanie przestrzeni ale są bezpieczniejsze

> i nie siedzi się na osi co ma wpływ na wygodę. Więcej widać, jest troszkę niżej, ciszej.

a jak z manewrowaniem? w lusterku przednim widziałem cały przód i podjeżdżałem na centymetry, narożniki też pięknie się wyczuwało. A taki z "ryjkiem" to jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z manewrowaniem? w lusterku przednim widziałem cały przód i podjeżdżałem na centymetry,

> narożniki też pięknie się wyczuwało. A taki z "ryjkiem" to jak?

Ciągnik jest dłuższy, więc manewruje się trudniej. Ja jeździłem peterbilt 379, który ma wąską szoferkę i długą, płaską maskę i generalnie widoczność byłą słaba. Ciągniki o nowoczesnych, aerodynamicznych kształtach są pod tym względem dużo lepsze-maska opada takim kątem, że widoczność jest niemal taka, jak w aucie bez wystającego przodu, ma grilu można zamontować lustro, zeby widzieć wszystko przed samym przodem.

Ja nigdzie nie miałęm problemu z manewrowaniem, bo wszędzie jest dużo miejsca i wszystkie ciągniki takie są-w Większości prowincji zeswawy mają do 23m z pojedyńczą naczepą, a sporo jest zestawów super b, są dłuższe i ważą do 63,5T. W Europie byłby spory problem wciskać się takim klocem w ciasne uliczki i zaułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.