fred77 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 W pracy mamy wozy z obecnie rozpowszechnioną kabiną. Parę dni temu miałem okazję przejechać się ciężarówką z nosem i muszę stwierdzić, że tego typu nadwozia są, jak dla mnie, po stokroć lepsze. Mam na myśli wóz Scania. Miałem też do czynienia z wozem Kenworth. Wiem, że są ogólnie mało praktyczne i ograniczają wykorzystanie przestrzeni ale są bezpieczniejsze i nie siedzi się na osi co ma wpływ na wygodę. Więcej widać, jest troszkę niżej, ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Troche jeździłęm w Kanadzie i ciężarówki z silnikiem przed kabiną mają tylko jedną wadę-są dłuższe, co u nich nie przeszkadza, a w Europie owszem. Co do tego, ze jest ciszej, to zależy od auta, bo większość amerykańskich jest głośniejsza od europejskich. Największe zalety jak dla mnie to: -w każdej jest płąska podłoga w kabinie -łatwy dostęp do silnika i jego osprzętu -mniejsze opory powietrza=mniejsze spalanie -mniej buja kabiną z racji długości ciągnika -jest bezpieczniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Wiem, że są ogólnie mało praktyczne i ograniczają wykorzystanie przestrzeni ale są bezpieczniejsze > i nie siedzi się na osi co ma wpływ na wygodę. Więcej widać, jest troszkę niżej, ciszej. a jak z manewrowaniem? w lusterku przednim widziałem cały przód i podjeżdżałem na centymetry, narożniki też pięknie się wyczuwało. A taki z "ryjkiem" to jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > a jak z manewrowaniem? w lusterku przednim widziałem cały przód i podjeżdżałem na centymetry, > narożniki też pięknie się wyczuwało. A taki z "ryjkiem" to jak? Ciągnik jest dłuższy, więc manewruje się trudniej. Ja jeździłem peterbilt 379, który ma wąską szoferkę i długą, płaską maskę i generalnie widoczność byłą słaba. Ciągniki o nowoczesnych, aerodynamicznych kształtach są pod tym względem dużo lepsze-maska opada takim kątem, że widoczność jest niemal taka, jak w aucie bez wystającego przodu, ma grilu można zamontować lustro, zeby widzieć wszystko przed samym przodem. Ja nigdzie nie miałęm problemu z manewrowaniem, bo wszędzie jest dużo miejsca i wszystkie ciągniki takie są-w Większości prowincji zeswawy mają do 23m z pojedyńczą naczepą, a sporo jest zestawów super b, są dłuższe i ważą do 63,5T. W Europie byłby spory problem wciskać się takim klocem w ciasne uliczki i zaułki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > a jak z manewrowaniem? w lusterku przednim widziałem cały przód i podjeżdżałem na centymetry, > narożniki też pięknie się wyczuwało. A taki z "ryjkiem" to jak? Normalnie. Jakoś nie sprawiało mi to trudności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.