Antoine Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Jak to teraz jest z praca w godzinach nocnych? pauza co 3h? a jak z praca w zalodze? bo czas pracy przy jezdzie w porze nocnej to max 10h, ale jak w tym wypadku ma sie jazda w zalodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Z tego co wiem czas pracy nie różni się, niezależnie czy jedziesz w nocy czy w dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Z tego co wiem czas pracy nie różni się, niezależnie czy jedziesz w nocy czy w dzień doszkol sie. od dnia 1 stycznia 2014 roku nastąpiła zmiana przepisów w sprawie czasu pracy kierowcy. " Ponadto w przypadku wykonywania przejazdów w godz. 22.00–6.00, pojazd musi obsługiwać kilku kierowców (załoga). Jeśli nie jest to możliwe i tylko jeden kierowca został przydzielony do realizacji określonej usługi (wycieczki), to okres prowadzenia pojazdu w godzinach 22.00–6.00 zostaje skrócony do trzech godzin, po czym kierowca musi odebrać przerwę 45-minutową dla regeneracji sił i ponownie może prowadzić autokar kolejne 3 godziny. " Porę nocną wyznacza pracodawca-to kolejne 4 godziny wybrane pomiędzy 21 a 6. Jeśli "zahaczasz" czasem pracy o te godziny, nawet przez minutę-Twój czas pracy nie może być, w tej dobie, dłuższy niż 10 godzin. Czas pracy, to jazda, inna praca i 15 min. pierwszej pauzy. Jeśli więc jechałeś np. 8, 30 godz, miałeś 1 godz. innej pracy-Twój CZAS PRACY wynosi 8, 30+1, 00+0, 15=9, 45 i nie przekraczasz dopuszczalnego limitu. Czas od ruszenia, do zakończenia pracy-pomiędzy odpoczynkami dobowymi, lub dobowym i weekendowym-to DZIENNY OKRES PROWADZENIA. Nie wiedzieć czemu, kierowcy nagminnie mylą te dwa pojęcia i mają problem np. z określeniem pracy w porze nocnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Ok, przepisy się dopiero co zmieniły i nie zdążyłem się doszkolić bo sam jestem ledwo po kwalifikacji Dzięki za objaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Nie wiem czy na autokarach jest innaczej, ale w transporcie towarów pracodawca nie może zaplanować dla kierowcy pracy na więcej niż 10h, chyba, że kierowca wyrazi pisemną zgode na dłuższą zmianę. Wiadomo jak to wygląda w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > doszkol sie. > od dnia 1 stycznia 2014 roku nastąpiła zmiana przepisów w sprawie czasu pracy kierowcy. " Ponadto w > przypadku wykonywania przejazdów w godz. 22.00–6.00, pojazd musi obsługiwać kilku > kierowców (załoga). Jeśli nie jest to możliwe i tylko jeden kierowca został przydzielony do > realizacji określonej usługi (wycieczki), to okres prowadzenia pojazdu w godzinach > 22.00–6.00 zostaje skrócony do trzech godzin, po czym kierowca musi odebrać przerwę > 45-minutową dla regeneracji sił i ponownie może prowadzić autokar kolejne 3 godziny. " > Porę nocną wyznacza pracodawca-to kolejne 4 godziny wybrane pomiędzy 21 a 6. Jeśli "zahaczasz" > czasem pracy o te godziny, nawet przez minutę-Twój czas pracy nie może być, w tej dobie, > dłuższy niż 10 godzin. > Czas pracy, to jazda, inna praca i 15 min. pierwszej pauzy. Jeśli więc jechałeś np. 8, 30 godz, > miałeś 1 godz. innej pracy-Twój CZAS PRACY wynosi 8, 30+1, 00+0, 15=9, 45 i nie przekraczasz > dopuszczalnego limitu. > Czas od ruszenia, do zakończenia pracy-pomiędzy odpoczynkami dobowymi, lub dobowym i weekendowym-to > DZIENNY OKRES PROWADZENIA. Nie wiedzieć czemu, kierowcy nagminnie mylą te dwa pojęcia i mają > problem np. z określeniem pracy w porze nocnej. Ja słyszałem o porze nocnej dużo dużo wcześniej. Jesteś pewien, że to dopiero teraz weszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Ja słyszałem o porze nocnej dużo dużo wcześniej. Jesteś pewien, że to dopiero teraz weszło? Na pewno było w książce z 2007r. Może teraz wprowadzili jakieś poprawki, no i ja nigdy nie interesowałem się różnicami w przepisach towary vs. osoby. Prawojazdy D zrobiłem, ale wole wozić niebezpieczne niż ten "najgorszy ładuken" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Ok, przepisy się dopiero co zmieniły i nie zdążyłem się doszkolić bo sam jestem ledwo po > kwalifikacji > Dzięki za objaśnienie tak wlasnie was szkola na tej kwalifikacji.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Ja słyszałem o porze nocnej dużo dużo wcześniej. Jesteś pewien, że to dopiero teraz weszło? teraz weszly 3h, pora nocna juz wczesniej, ale moze ktos ma jednak widze o co chodzi z nia dokladnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > teraz weszly 3h, > pora nocna juz wczesniej, ale moze ktos ma jednak widze o co chodzi z nia dokladnie? w wolnej chwili poszperam w przepisach. wg mnie chodzi o to , że jeśli pracujesz w godz nocnych pow 3 godz to max czas pracy wynosi 10 godz. Jesli w godzinach nocnych pracujesz krócej , do 3 godz , to czas pracy jest normalny ( czyli 13 lub 15 godz ). ręki ani innych części ciała nie dam sobie za to uciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek_J Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Witam, Czytajcie przepisy proszę całościowo, nie wybiórczo. 6a. W drodze odstępstwa od ust. 6 kierowca wykonujący pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym przewozie osób, zdefiniowaną w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do rynku dla usług autokarowych i autobusowych może odłożyć tygodniowy okres wypoczynku o maksimum 12 kolejnych okresów dwudziestoczterogodzinnych po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku, pod warunkiem że: a) usługa trwa co najmniej 24 kolejne godziny w państwie członkowskim lub państwie trzecim, do którego zastosowania ma niniejsze rozporządzenie, innym niż państwo, w którym rozpoczęło się świadczenie usługi; b) po skorzystaniu z odstępstwa kierowca korzysta z: (i) dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku; albo (ii) jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego skróconego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny. Skrócenie jest jednak rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia po zakończeniu okresu odstępstwa; c) po dniu 1 stycznia 2014 r., jeżeli pojazd jest wyposażony w urządzenie rejestrujące, zgodnie z wymogami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85; oraz d) po dniu 1 stycznia 2014 r., w przypadku prowadzenia pojazdu w godzinach od 22.00 do 06.00, pojazd obsługuje kilku kierowców lub okres prowadzenia pojazdu określony w art. 7 zostaje skrócony do trzech godzin. Całość dotyczy rozdz. 6a, czyli nie każdej sytuacji, a sytuacji gdy przewoźnik chce skorzystać z odstępstwa opisanego w cytowanym rozdziale, tzn. jeśli chce odpoczynek tygodniowy wykonać po 12 dobach, to musi min. zastosować się do lit. c oraz d, czyli autobus musi być wyposażony w tachograf cyfrowy (lit. c) oraz w przypadku, gdy jedzie tylko jeden kierowca w godz. 22:00 do 06:00 musi robić przerwy po 3 godz. Całość tyczy czasów prowadzenia pojazdów, a nie czasu pracy kierowców, które to przepisy są zupełnie inną bajką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > tak wlasnie was szkola na tej kwalifikacji.... Nie mogę się z tobą nie zgodzić. Forma kwalifikacji wstępnej jest daleka od tego jak powinna wyglądać. Poszedłem na kurs w formie e-learningowej i nie było wzmianki o jeździe w godzinach nocnych. Za to uczą wielu innych niepotrzebnych rzeczy... Ale o tym napewo sam doskonale wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Nie mogę się z tobą nie zgodzić. Forma kwalifikacji wstępnej jest daleka od tego jak powinna > wyglądać. Poszedłem na kurs w formie e-learningowej i nie było wzmianki o jeździe w godzinach > nocnych. Za to uczą wielu innych niepotrzebnych rzeczy... > Ale o tym napewo sam doskonale wiesz do tej pory spotkalem jednego kierowce ktory po kwalifikacji wstepnej cokolwiek wiedzial - zwlaszcza z praktyki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Bardzo żałuję, że tak rzadko się tu udzielasz! Możesz mi przy okazji powiedzieć jak wygląda sprawa testowego ciągnika i wypisu z licencji? Bo z tego co mój szef się dowiedział to o wiele bardziej opłaca się zapłacić mandat za jadę bez wypisu (o ile oczywiście będzie można kontynuować jazdę) niż walczyć o zmianę wypisu na tydzień(!) i później ponowną zmianę na stare auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Bardzo żałuję, że tak rzadko się tu udzielasz! > Możesz mi przy okazji powiedzieć jak wygląda sprawa testowego ciągnika i wypisu z licencji? Bo z > tego co mój szef się dowiedział to o wiele bardziej opłaca się zapłacić mandat za jadę bez > wypisu (o ile oczywiście będzie można kontynuować jazdę) niż walczyć o zmianę wypisu na > tydzień(!) i później ponowną zmianę na stare auto. przeciez zmiane tylko sie zglasza w BOTM, na wypisie nie ma nr rejestracyjnenego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > przeciez zmiane tylko sie zglasza w BOTM, na wypisie nie ma nr rejestracyjnenego. Nie ma ale oni mają w bazie numery aut. Zmiana jednorazowa (a trzeba to zrobić dwa razy) - 440zł plus do trzech tygodni oczekiwania. Mandat na drodze - 800zł Info jedynie zasłyszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Nie ma ale oni mają w bazie numery aut. w jakiej bazie? - wysylasz czy zawozisz zgloszenie zmiany taboru a nie o kolejny wypis > Zmiana jednorazowa (a trzeba to zrobić dwa razy) - 440zł plus do trzech tygodni oczekiwania. 440zl to jest za kolejny wypis - zmiana za free jedynie niektorore starostwa przy licencji krajowej co zmiana rzadaja wziecia nowego wypisu, ale z info z ITD nalezy w takiej sytuacji zaniesc im pismo, o zmianie taboru i miec potwierdzenie - z tym potwierdzeniem i wypisem jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.