Skocz do zawartości

Czym się różniły te silniki?


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają? hmm.gif

Quote:

2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min

2000 Berlina[
8]
R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90 kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min

2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o

> wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają?

> Quote:

> 2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy

> 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min

> 2000 Berlina[8] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90

> kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min

> 2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy

> 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min

W dwóch pierwszych sposób zasilania pewnie ma znaczenie,

a ostatni jest doładowany i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o

> wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają?

> Quote:

> 2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy

> 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min

> 2000 Berlina[8] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90

> kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min

> 2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy

> 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min

GLS miał prawdopodobnie pojedyńczy gaźnik, więc krótki kolektor dolotowy, wspólny dla wszystkich cylindrów. Stąd dość poważna kastracja osiągów i momentu obrotowego.

Berlina to już silnik z wtryskiem wielopunktowym, kolektor z długimi kanałami i od razu lepsze osiągi.

2000sx to silnik z kompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.