Tenenberg Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają? Quote: 2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min 2000 Berlina[ R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90 kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min 2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o > wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają? > Quote: > 2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy > 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min > 2000 Berlina[ R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90 > kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min > 2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy > 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min W dwóch pierwszych sposób zasilania pewnie ma znaczenie, a ostatni jest doładowany i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Wikipedia podaje że w Fiacie 132 było kilka wersji silnika 2.0. Są duże różnice jeśli chodzi o > wysokość maksymalnego momentu obrotowego. Z jakich zabiegów konstrukcyjnych one wynikają? > Quote: > 2000 GLS[7] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 8,9:1 114 KM (84 kW) przy > 5600 obr/min 157 Nm przy 3000 obr/min > 2000 Berlina[ R4 2,0 l (1995 cm), DOHC wtrysk Bo L-Jet 84,00 mm × 90,00 mm 9,0:1 122 KM (90 > kW) przy 5300 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min > 2000 SX[9] R4 2,0 l (1995 cm), DOHC, SC gaźnik 84,00 mm × 90,00 mm 7,5:1 135 KM (99 kW) przy > 5500 obr/min 206 Nm przy 3000 obr/min GLS miał prawdopodobnie pojedyńczy gaźnik, więc krótki kolektor dolotowy, wspólny dla wszystkich cylindrów. Stąd dość poważna kastracja osiągów i momentu obrotowego. Berlina to już silnik z wtryskiem wielopunktowym, kolektor z długimi kanałami i od razu lepsze osiągi. 2000sx to silnik z kompresorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.