velo86 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam, W sobotę zabieram się za wymianę nagrzewnicy u siebie ( astra g 1.7 td ) i mam pytanie do bardziej zorientowanych - czy cała operacja wymaga odpinania/rozpinania przewodów od klimy, które wymagałyby wcześniejszego spuszczenia czynnika z układu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Klimatyzacji nie ruszasz. To co Ci wyleci to płyn chłodniczy (musisz go spuścić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 dzieki za szybkie info. Mam nadzieje, ze z manualami dostepnymi w internecie dam sobie rade i zaoszczedze kilka stówek :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 > dzieki za szybkie info. Mam nadzieje, ze z manualami dostepnymi w internecie dam sobie rade i > zaoszczedze kilka stówek :-)) Nie jestem pewien czy w 1,7 dt jest taka sama nagrzewnica i układ jak w DTI.. jeśli tak to współczuję. Ja u siebie wymieniałem oringi uszczelniające bo lała mi się woda na nogi i ginął płyn.. tak kretyńskiego rozwiązania w życiu nie widziałem. Po złożeniu wszystkiego do kupy (trzeba rozebrać pół kokpitu) i zalaniu płynu cały płyn poleciał na wycieraczkę... okazało się, że oring się gdzieś podwinął, spinka nie docisnęła "lornetki" do nagrzewnicy i cała robota na marne.. babrałem się z tym cały dzień i w końcu zrobiłem.. ale jakbym miał jeszcze raz to robić to wolałbym zapłacić i nie musieć się z tym grzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Potwierdzam - dostęp niewdzięczny. Prosta czynność która zajmuje cały dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 wiem, zdaję sobie sprawę, dlatego cały dzień zarezerwowałem. Boję się jednego - że będę miał zawór do wymiany rozkręcę na marnę, bo na wymianę lornetki nie mam. Ucieka mi płyn, kanały w podłodze odprowadzające wodę całe w płynie, stąd pomysł na wymianę nagrzewnicy. Trzymajcie kciuki :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > wiem, zdaję sobie sprawę, dlatego cały dzień zarezerwowałem. Boję się jednego - że będę miał zawór > do wymiany rozkręcę na marnę, bo na wymianę lornetki nie mam. a wiesz, że może wystarczy zestaw oringów/spinek/zatrzasków od lornetki? W sumie to skąd pomysł na wymianę nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Zwykle jak leci to spod oringów właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 > wiem, zdaję sobie sprawę, dlatego cały dzień zarezerwowałem. Boję się jednego - że będę miał zawór > do wymiany rozkręcę na marnę, bo na wymianę lornetki nie mam. > Ucieka mi płyn, kanały w podłodze odprowadzające wodę całe w płynie, stąd pomysł na wymianę > nagrzewnicy. > Trzymajcie kciuki :-)) Ale lornetki wcale nie trzeba wymieniać - chyba, że połamałeś Cieknie na łączeniach - z powodu sparciałych oringów. U mnie po rozmontowaniu całości oringi po prostu się wysypały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Też mi się tak wydaje.. Wczoraj po zdjęciu tunelu zauważyłem, że mokro jest na łączeniu przewodu z lornetką. Niestety przy odkręcaniu parownika poległem.. Bez kanału jednak bałem się kłaść pod autem, choć śruby już poluzowałem, ale ze względu na ograniczone miejsce odpuściłem i zaczekam na wolny kanał. A nagrzewnicę chcę już wymienić jak będę miał wszystko rozebrane, żeby nie rozbierać wszystkiego kolejny raz. Koszt nie wielki a może zaoszczędzić wiele zachodu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 A dlaczego rozkręcasz parownik ? ja wymieniałem oringi ale nie przypominam się bym go rozkręcał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Nie mogłem zdjąć dolnej obudowy nagrzewnicy, w jednym z manuali przeczytałem, że dodatkowo trzymana jest przez parownik, który dostępny jest spod auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.