k313 Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Witajcie Mam problem ze swoim autkiem, a dokładnej z odczytem prawidłowej temperatury silnika. Czujnik, termostat, pompa wody, chłodnica wymienione i jest sprawne. Komputer już dwukrotnie był naprawiany, a dalej są problemy. Obecnie pozostał temat z temperaturą. Poszukuje kogoś kto użyczy na 15 min sprawny sterownik silnika z Astry G X16SZR, ew podepnie mój do swojego auta i zobaczy czy są przekłamania. Jestem wstanie dojechać do uczynnej osoby. Dla kompletu informacji dopiszę co mi dolega. - po przekręceniu - włączeniu stacyjki (niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) na chwilę wskazówka od temperatury silnika skacze na czerwone pole i włącza się wentylator chłodnicy. Później stopniowo temperatura na wskaźniku opada. Zgodnie z odczytem z AB-COM komputer widzi temperaturę wyższą o około 10-20 st. C. niż jest w rzeczywistości. Co gorsza przy włączonej stacyjce (wyłączonym i zimnym silniku) i podłączonym AB-COMie można zaobserwować samoczynny wzrost odczytu temperatury o około 5 st. C na minutę i tak do około 60 st. C. W czasie jazdy wentylator włączony non stop i próbuje schłodzić silnik (jest sterowany bezpośrednio z ECU). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Objawy ewidentnie wskazuja na kompa. Jesli dodatkowo na dzialanie wplywa temperatura silnika, to dodatkowe potwierdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Zasilania i masy sterownika oczywiście sprawdzone pod obciążeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k313 Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > Zasilania i masy sterownika oczywiście sprawdzone pod obciążeniem? Masy i zasilania przeczyszczone i zabezpieczzone na samym początku. Wszystkie podejrzane oczka zostały wycięte i wlutowano nowe. Sprawdzone styki stacyjki. Dodatkowo cała wiązka od czujnika temperatury jest nowa, a masa podana jest bezpośrednio pod czujnik. Niestety, bez zmian. Co prawda nie sprawdzalem pod symulowanym obciążeniem, ale na sucho brak jakichkolwiek oporów. Sprawdzone napięcie AB-Comem zgodne z rzeczywistym. Sprawdzane zgodnie z serwisówką. Co do ECU to były już naprawiane obwody zapłonu i komunikacji ze skrzynia automatyczną. Wg serwisanta więcej uszkodzeń nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.