jacknn Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Ostatnio oglądając na TVNTurbo jeden z programów, koleś montował w dieslu coś takiego jak auto timer. Widziałem na allegro takie bajery i nie są zbyt drogie. Ciekawi mnie jak skomplikowana była by instalacja w moim wozidle, może ktoś to testował? Chętnie poczytam opinie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 > Ostatnio oglądając na TVNTurbo jeden z programów, koleś montował w dieslu coś takiego jak auto > timer. Widziałem na allegro takie bajery i nie są zbyt drogie. Ciekawi mnie jak skomplikowana > była by instalacja w moim wozidle, może ktoś to testował? Chętnie poczytam opinie na ten > temat. aż tak ostro jeździsz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 To było w programie "Kup i Zrób" i nie do diesla, ale do subaru z silnikiem boxera. I tak, to się nazywało turbo timer, link wyciągnięty z googla KLIK , jest zdjęcie ze schematem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Ostro nie ostro, a o turbo dbać trzeba. Zawsze czekam przed zgaszeniem silnika jakiś czas. Ale skoro można to zautomatyzować, to dlaczego nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Czyli podpinam się pod stacyjkę dając 12V stałe, 12V po stacyjce i masę. Następnie ręczny i sygnał prędkości, może być ten co idzie do radia? No i obrotomierz, ale to chyba opcja. Dobrze to rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Mało dokładny ten schemat, ale tak rozumując: Timer podłączasz pod stałe 12v z aku, wzbudzający plus od stacyjki (zapłon) pewnie przechodzący przez timer, po wyjęciu kluczyka timer z ustawionym czasem daje prąd do ecu/zapłon. Czujnik ręcznego pewnie w celu zabezpieczenia przed stoczeniem się wozu bo na biegu nie zostawisz, podłączenie pod czujnik RPM aby pewnie dobrać czas studzenia turbo. Takie cudactwo można by samemu zmontować na przekaźniku podtrzymującym zasilanie po zaniku zasilania na sygnale ze stacyjki, ale pewnie nie miałbyś możliwości łatwego dobierania czasu studzenia, ani czujnika ręcznego i ani odczytu RPM. Rodzi się dla mnie inne pytanie? Co z immobilajzerem? Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien odciąć zapłon. Jak to jest rozwiązane? Ogólnie fajne urządzonko, jakbym miał auto z turbo to pewnie bym kombinował aby zmontować takie cudo. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Zamówiłem to cudo na allegro. Dam znać jak zamontuję czy działa. Widziałem filmiki na allegro i faktycznie działa. A IMO. Zobaczy się w użyciu. Można poczytać tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Mam to ustrojstwo, chętnie dzisiaj bym zamontował ale zapomniałem wziąć miernik z roboty. Może ktoś mi napisać jakie kolory kabli do stacyjki odpowiadają za +12 stałe, +12 pozycja pierwsza i +12 po załączeniu zapłonu? A najfajniej byłoby jakbym wpiął się gdzieś w słupku, nie musiałbym wcinać się pod kierownicą. Jeżeli chodzi o wpinanie w słupku to do szczęścia potrzebowałbym jeszcze kabel od ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.