woj76 Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Panowie, czy wszelakie specyfiki działające na zasadzie dolewania do paliwa są cokolwiek warte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Panowie, czy wszelakie specyfiki działające na zasadzie dolewania do paliwa są cokolwiek warte? I tak i nie. Aczkolwiek życie mówi że idziesz do kumatego mechanika, wsadza je do myjki ultradźwiękowej i za 2 stówki masz czyste z nowymi gumkami. Wtedy kolego dajesz specyfik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > I tak i nie. Aczkolwiek życie mówi że idziesz do kumatego mechanika, wsadza je do myjki > ultradźwiękowej i za 2 stówki masz czyste z nowymi gumkami. Wtedy kolego dajesz specyfik Nikt nie porusza tematu cewek wtryskiwaczy w ultradźwiękach. O ile wtryski CR, PD w dieslu można rozłożyć pozostając z elementami wyłącznie mechanicznymi, o tyle w benzynach z klasycznymi wtryskiwaczami pośrednimi nie ma takiej możliwości, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że pomiędzy kolejnymi zwojami cewki pojawi się zwarcie. Czym skutkuje chyba nie trzeba wyjaśniać. Potwierdzone w bardzo wielu przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Nikt nie porusza tematu cewek wtryskiwaczy w ultradźwiękach. Dobrze wsumie wiezieć. Kilkanaście kompletów robiłem i nigdy nic ale człowiek się uczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Ogólnie to mam dość tajemniczą przypadłość i będę musiał drogą eliminacji sprawdzić trzy rzeczy. Dolegliwość jest taka, że silnik się lekko dławi przy bardzo małych obciążeniach (2-3krpm, spore podciśnienie w dolocie), ale nie na wolnych obrotach. Na AFR widać, że paliwo szaleje. W diagnozie nie jestem w stanie wyłapać co się tak na prawdę dzieje, bo są to bardzo krótkotrwałe okresy i nie ma żadnych błędów. W obecnej sytuacji pozostaje mi tylko jeszcze czujnik cieczy i kłopoty z paliwem - albo brudne wtryski, albo trafiony regulator ciśnienia. Przede wszystkim podejrzewam właśnie wtryski, bo dolegliwość jest już od dawna i w zeszłym roku po zrobieniu trasy 2 x 1000 km mu przeszło jak ręką odjął i przez dłuższy czas był spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Dobrze wsumie wiezieć. Kilkanaście kompletów robiłem i nigdy nic ale człowiek się uczy Oczywiście to nie jest reguła, ale używane wtryskiwacze to ryzyko - m.in. ze wspomnianego powodu. Wj76 jakie masz wtryskiwacze? Jeżeli coś z pico Magneti Marelli (Weber), to wiedz, że ich awaryjność jest spora - czy to iglica, czy właśnie zwarcia na cewce, które objawiają się dziwnym zachowaniem przy krótkich czasach. Starsze Bosche trzeba nieźle podsmażyć, żeby je zmęczyć, ale z EV14 bywają już spore kłopoty przez jakość naszych paliw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Jeżeli coś z pico Magneti Marelli (Weber), to wiedz, że ich awaryjność jest spora - czy to iglica, > czy właśnie zwarcia na cewce, które objawiają się dziwnym zachowaniem przy krótkich czasach. > Starsze Bosche trzeba nieźle podsmażyć, żeby je zmęczyć, ale z EV14 bywają już spore kłopoty > przez jakość naszych paliw. Żebym ja to wiedział. Kupowałem używane, opisane to było jako wtryski od Punto GT o wydajności 250ccm. Kolor zasadniczy mają czarny a plastiki czerwone. Rozmiarowo identyczne z seryjnymi od 1.2 MPI 75. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Żebym ja to wiedział. Kupowałem używane, opisane to było jako wtryski od Punto GT o wydajności > 250ccm. Kolor zasadniczy mają czarny a plastiki czerwone. Rozmiarowo identyczne z seryjnymi od > 1.2 MPI 75. Jeżeli Punto GT, to Bosch EV1. Jeśli chodzi o moje doświadczenia, to chyba najrzadziej zdarzały się uszkodzenia w Siemens-Deka. Oczywiście mowa wyłącznie o benzynie, wtrysku pośrednim i wtryskiwaczach wysokoomowych. Do mocniejszych projektów tak czy siak polecam nowe lub koniecznie sprawdzone na maszynie. Można zaoszczędzić sporo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 spoko, ja mam akurat starego bosha bo nowy jest nieosiągalny niestety i nie ma jak podmienić ich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 A takie pytanie mam - ktoś zna jakiś sprawdzony zakład / najlepiej wysyłkowo/ gdzie można by sprawdzić i ocenić stan wtrysków benzynowych, a w razie potrzeby zregenerować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > A takie pytanie mam - ktoś zna jakiś sprawdzony zakład / najlepiej wysyłkowo/ gdzie można by > sprawdzić i ocenić stan wtrysków benzynowych, a w razie potrzeby zregenerować... auto szlif dziak, czyszczenie i sprawdzenie. Nie regeneruje się wtryskiwaczy w benzynie tak twierdzi kilkanaście zakłądów w polsce, znalazłem do swoich wtrysków cewki i reszte ale nikt nie podmieni nawet bosch ehh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.