Skocz do zawartości

Pomoc w pracy mgr


__krzs__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterski o kierunku transport. Piszę pracę mgr pod tytułem "Sposoby na podniesienie rentowności firm transportowych".

Staram się odnaleźć bibliografię (książki, artykuły czy czasopisma) na temat "eco-driving'u" jak również informacji opisujących działanie systemów monitorowania pracy kierowcy.

Ktoś jest w stanie mi pomóc?

Za każdą pomoc będę ogromnie wdzięczny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny system z jakim miałem styczność to mercedesowni fleetboard telematics. Poszukaj na stronie mercedesa. Możesz też poszukać o nowym systemie scanii, który to połączony z nawigacją zmienia biegi przed wzniesieniem itd.

Literatury niestety nie znam niewiem.gif

edyta:

z tego fleetboard kożysta tesco, do tego zmienszyli prędkość ograniczników z 56mil/h do 50mil/h i oszczędzają około 30mil funtów rocznie na paliwie.

Proponuję też zwrócić uwagę (miałęm to na jednym szkoleniu), że niektórych firmach (przykładowo jeszcze raz tesco, ale znam też inne) zrozumiano, że niezależnie od zamontowanych systemów to kierowca wciska gaz i hamulec i najlepszą motywacją dla kierowców jest wynagrodzenie-po prostu firmy dzielą się oszczędnościami.

Co jeszcze ciekawe jeśli chodzi o koszty-coraz więcej firm nie kupuję opon, a wynajmuje je. Taki Grundon, z którym obecnie współpracuję, nie posiadanawet jednej włascej opony, a mają ponad 350 aut. firma obsługująca opony kasuje ich "z kilometra" i to oni dobierają opony, dbają o ciśnienia, raz w roku robią zbieżność itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterski o kierunku transport. Piszę pracę mgr pod

> tytułem "Sposoby na podniesienie rentowności firm transportowych".

> Staram się odnaleźć bibliografię (książki, artykuły czy czasopisma) na temat "eco-driving'u" jak