golec20 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 ...czyli pierwsze wymiany po zakupie leciwego motocykla. Motocykl Honda CBR 900RR z 1999roku. Moto nie będzie używane na torze, będzie szybszym turystykiem i wygląda tak: 15 lat. Dużo i niedużo, ale dla spokoju własnego i zdobycia pewności co się ma pod tyłkiem, mam przewidziane następujące operacje... - Wymiana płynu chłodniczego - Wymiana płynu hamulcowego - Wymiana napędu (kupiony DID525 VX + zębatki JT) - Wymiana klocków tył (kupione Ferodo) - Wymiana opon - Wymiana łożyska tylnego koła (kupione) - waham się nad łańcuchem rozrządu - Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach Olej w silniku wymieniłem na samym początku przed powrotem do domu od sprzedającego... Ale zadam pytania, może z doświadczenia coś podpowiecie. Płyn hamulcowy - na forach polecają Motula RBF600. Warto? Płyn chłodniczy - no właśnie tu najbardziej nie mogę się zdecydować co wlać... Czytałem żeby brać taki gdzie temp wrzenia jest najwyższa czyli >130stopni, może taki Shell? Piszą tam o jakiejś mega wysokiej temperaturze wrzenia. Wlalibyście taki? Może macie coś godnego polecenia? Olej do lag - Jakaś dobra firma? Czy tu też lać Motula np. Fork Oil Expert 10W albo 15W? Wszelkie opinie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > Moto nie będzie używane na torze, będzie szybszym turystykiem i wygląda tak: Spodobał mi się ten "spojler" pod tylnym kuferkiem... > przewidziane następujące operacje... > - Wymiana płynu chłodniczego > - Wymiana płynu hamulcowego > - Wymiana napędu (kupiony DID525 VX + zębatki JT) > - Wymiana klocków tył (kupione Ferodo) > - Wymiana opon > - Wymiana łożyska tylnego koła (kupione) > - waham się nad łańcuchem rozrządu > - Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach Te uszczelniacze to kaprys czy potrzeba chwili? > Olej w silniku wymieniłem na samym początku przed powrotem do domu od sprzedającego... To teraz jeszcze wymień filtr i gotowe > Ale zadam pytania, może z doświadczenia coś podpowiecie. > Płyn hamulcowy - na forach polecają Motula RBF600. Warto? > Płyn chłodniczy - Czytałem żeby brać > taki gdzie temp wrzenia jest najwyższa czyli >130stopni, o jakiejś mega wysokiej temperaturze wrzenia. Wlalibyście taki? Sam piszesz o cywilnej jeździe, a szykujesz utensylia do sportu... Cokolwiek zgodne ze specyfikacją producenta moto i będzie OK, czyli jak płyn hamulcowy ma być DOT4, to taki kup. Tak samo płyn chłodzący: ma być niebieski/zielony/różowy - kup odpowiedni i gotowe. > Olej do lag - Jakaś dobra firma? Czy tu też lać Motula np. Fork Oil Expert 10W albo 15W? 10W albo 15W to nie jest tak zamiennie, bo inne W zmieni Ci charakterystykę zawieszenia. ZTCP chyba (bo nie eksperymentuję z W, gdzieś to czytałem) to działa tak, że im wyższe W, tym twardszy się robi zawias. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golec20 Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > Spodobał mi się ten "spojler" pod tylnym kuferkiem... > Te uszczelniacze to kaprys czy potrzeba chwili? no właśnie mam dwie sprzeczne informacje od dwóch magików... Jeden mówi że lagi są suche i nie ma tam krzty oleju. Drugi jechał i mówi że wg niego jest ok. Ja jade i też niespecjalnie mam jakieś "Ale", nierówności wybiera ładnie itd. Dlatego myślę nad tym tylko dla spokoju własnego, żeby wiedzieć że coś było rzeczywiście zrobione i że jest jak należy. > To teraz jeszcze wymień filtr i gotowe Filterek też był oczywiście zmieniany > Sam piszesz o cywilnej jeździe, a szykujesz utensylia do sportu... > Cokolwiek zgodne ze specyfikacją producenta moto i będzie OK, czyli jak płyn hamulcowy ma być DOT4, > to taki kup. Dlatego pytam czy jak to określiłeś cywil, odczuję jakąkolwiek różnicę > Tak samo płyn chłodzący: ma być niebieski/zielony/różowy - kup odpowiedni i gotowe. Na płynach chłodzących nie znam się w ogóle... Dlatego też pytam serio, nie wiedziałem że kolory coś mówią Musze jednak sprawdzić jaki mam obecnie kolor, aczkolwiek, z drugiej strony nie ufam ludziom ktorzy użytkowali sprzęt przede mną, dlatego ktoś mógł wlać najtańsze badziewie i np nie w tym kolorze... > 10W albo 15W to nie jest tak zamiennie, bo inne W zmieni Ci charakterystykę zawieszenia. ZTCP chyba > (bo nie eksperymentuję z W, gdzieś to czytałem) to działa tak, że im wyższe W, tym twardszy > się robi zawias. Dobra już się doczytałem że ma być 10W Wszelkie wymiany robię tylko dlatego, że nie wierzę nikomu (noo może poza bliską rodziną) od kogo kupiłem pojazd i wolę mieć wszystko najważniejsze powymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Nie wiem jak z wygodą będzie na dalszych trasach ale co to lubi Jeżeli lagi nie ciekną ja bym uszczelniacze zostawił. Olej możesz zmienić. W moim moto producenta zaleca co 30 000 km, 10 W. Zalałem 20W bo na 10W bardzo szybko nurkował. Płyn chłodniczy ja bym wlał zwykły, moim zdaniem każdy będzie dobry, nawet ten z tesco. Sam mam taki. Na torze bywam. Płyn hamulcowy jeżeli producent zaleca DOT4 to taki bym kupił, jw. nawet taki z tesco będzie dobry do normalnej jazdy. U mnie sprawuje się bez problemu. Tak samo z olejem silnikowym. Zamiast kombinować i kupować podróbę motula na allegro, bo taniej, wybrałem tani olej Gulf i zmieniam go regularnie a nawet częściej niż zaleca producent. I tak jestem in + z kasą. Wiem, że to co leję to gulf (bo tego nie podrabiają... słyszał ktoś o podróbie np. lotosa?) a silnik pracuje w porządku. Łańcuch rozrządu sprawdzić, jak nie jest zbyt luźny i nie hałasuje to nie wymieniać na wyrost. Tylko tak, piszesz o tych wszystkich wymianach a tak naprawdę to takie bardzo powierzchowne podejście do tematu. Na Twoim miejscu jakbym planował wymianę np. płynu hamulcowego i klocków to zrobiłbym to kompleksowo. Demontaż zacisków, czyszczenie, ocena stanu, smarowanie, montaż zacisków i nowych klocków, nowy płyn, odpowietrzanie. Tak samo z resztą elementów, jak już wymieniasz napęd i opony to zobaczyć w jakim stanie jest zabierak tylnego koła. Może warto zdemontować wahacz i przesmarować odpowiednio pracujące elementy etc. To samo dotyczy luzu zaworowego, świec, gaźników, filtra powietrza itd. ale to już byłoby pracy na miesiąc czasu i koszy by pewnie były sporawe bo zawsze coś tam wyjdzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.