Tasior Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Witam Posiadam Astre G z silnikiem z16xep. W czasie jednej trasy 950 km zaswieciła sie kontrola silnika (nie ta z kluczykiem ) . Auto jechało bez zmian - tylko sie zapaliła kontrolka . Stało się to po zatankowaniu paliwa 95e10 na niemieckiej stacji . Od tankowania minelo moze jakies 30-50 kilometrow .Wczesniej przejechalem około 600 kilometrow na polskiej 95 Mysłałem ze może jest to jakiś błąd sondy lambda spowodowany właśnie tym paliwem Jednak po "wymiganiu kodu" wyszło miże jest to 0110 czyli błąd czujnika temp pow zasysanego . Poruszałem kablami przy czujniku , przy kompie i po kilku odpaleniach auta kontolka zgasła. Jednak po kilkudziesieciu kilometrach znowu zaswiecila z tym samym bledem ale po paru odpaleniach sama zgasła . W drodze powrotnej na normalnej 95 na przestrzeni ponad 900 kilometrow blad nie wystapil. I teraz moje pytanie: Czy taki blad moze byc zwiazany z tym paliwem a może to tylko zbieg okoliczności i niedomaga czujnik lub instalacja ( wiem ze poprzedni wlasciciel mial problemy z wiazką przy kompie) Czy moze żle zidentyfikowalem błąd i nie był to błąd czujnika temp pow zasysanego ( bylo 10 migniec , jedno , jedno i znowu 10 ). Mam nadzieje iż w miare składnie opisałem to o co mi chodzi. Macie jakieś pomysły ? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Czujnik, albo instalacja. Paliwo nie ma z tym nic wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Czujnik, albo instalacja. Paliwo nie ma z tym nic wspólnego. Tak myślałem że to czysty przypadek. Wiesz może gdzie idąc od wtyczki na rurze za filtrem powietrza sprawdzać po kolei instalacje? Gdzie jest koniec wiązki? W ECU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Po drodze nie ma żadnych złączek. Wiązka idzie bezpośrednio do ECU. Piny 29 i 43 w złączu bliżej pokrywy zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Po drodze nie ma żadnych złączek. Wiązka idzie bezpośrednio do ECU. > Piny 29 i 43 w złączu bliżej pokrywy zaworów. Dzięki. Mówisz bliżej pokrywy , czyli ta która ma przewody z lewej strony patrzac od przodu ? A powiedz mi piny są opisane numerami w EUC czu sa numery na zlaczu ? Odpinałem to już kiedyś ale nie pamiętam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Dzięki. > Mówisz bliżej pokrywy , czyli ta która ma przewody z lewej strony patrzac od przodu ? > A powiedz mi piny są opisane numerami w EUC czu sa numery na zlaczu ? Odpinałem to już kiedyś ale > nie pamiętam . potraktuj piny "kontakt"'em do styków elektrycznych. Jak nie pomoże to czujnik do podmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka_ Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > potraktuj piny "kontakt"'em do styków elektrycznych. Jak nie pomoże to czujnik do podmiany. Albo ECU zaczyna świrować jak to astra G ma w zwyczaju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 > Albo ECU zaczyna świrować jak to astra G ma w zwyczaju. W sumie to by była najgorsza z możliwości . Oby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.