Skocz do zawartości

Silnik BMW 2.5TDS z omegi - dziwne ustawienie rozrządu


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W silniku M51D25 kupionym na szrocie w celu swapowania do autka terenowego, zmieniłem pompę na mechaniczną z silnika M21, wtrysk sterujący i ostatni są z innej głowicy, mają inne numery, podobno nie ma to znaczenia (mój silnik jeździł w omedze, głowica-dawca 2 wtrysków podobno bmw). Rozrząd ustawiałem wg prawideł, czyli blokada koła, pompa wtryskowa na zegar, krzywki wałka rozrządu w górę i podtoczenia 90* względem płaszczyzny głowicy. Efekt - silnik nie odpala, kompresja wraca zaworami ssącymi, zacząłem kręcić w tył wałkiem teraz zdaje się jest ustawiony ok 102-105* względem głowicy. Odpala od strzału, nawet bez grzania świec, jednak jego praca na obrotach jałowych jest niezbyt równa, jakby jeden cylinder nie pracował prawidłowo, po dodaniu gazu jest ok. Gdy cofnąłem wałek prawie do kolizji z zaworami, silnik też pracował ale zdecydowanie gorzej niż teraz. Zbliżanie się do nastawy fabrycznej powoduje ciężkie odpalanie, bardzo nierówną pracę i prawie niemożliwe wkręcanie się na wysokie obroty. Dodam, że silnik kupiłem bez pompy wtryskowej, rozrząd był tak przestawiony, że kręcąc kluczem za wał korbowy zawory blokowały tłoki, w pierwszym momencie myślałem, że silnik ma pogięte zawory, dlatego kompresja uciekała w kolektor ssący. Czy silnik ma moc powiedzieć nie mogę, auto jeszcze nie jeździ. Czego może to być wina, co powoduje takie jaja z ustawieniem wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jestes pewien ze walki rozrzadu sa takie same?

W M21 i M51? Nie wiem, wg internetów pompy zakłada się i ustawia tak samo jak elektroniczną i ma działać, co by się zgadzało, bo pompę ustawiałem wg serwisówki i już później nią nie kręciłem, jedynie wałkiem. Z resztą pompa nie ma wpływu na brak kompresji i cofanie się spalin do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W M21 i M51? Nie wiem, wg internetów pompy zakłada się i ustawia tak samo jak elektroniczną i ma

> działać, co by się zgadzało, bo pompę ustawiałem wg serwisówki i już później nią nie kręciłem,

> jedynie wałkiem. Z resztą pompa nie ma wpływu na brak kompresji i cofanie się spalin do

> kolektora ssącego.

Wyglada jakby walek byl nie teges. Ze nie domyka zaworow i kompresja sie cofa. Chyba ze szklanki sie nie kasuja. Napinacz lancucha ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze byc z innej wersji siljikowej dot mocy i moga miec inne fazy rozrzadu...

Ale to nie wpływa na pompę wtryskową, przecież ona jest ustawiana względem wału korbowego.

Co do innej wersji silnikowej to przecież tak właśnie jest w tym wypadku-pompa sterowana mechanicznie włożona do silnika zamiast takiej ze sterowaniem elektrycznym/elektronicznym grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie wpływa na pompę wtryskową, przecież ona jest ustawiana względem wału korbowego.

> Co do innej wersji silnikowej to przecież tak właśnie jest w tym wypadku-pompa sterowana

> mechanicznie włożona do silnika zamiast takiej ze sterowaniem elektrycznym/elektronicznym

Tylko, że początek tłoczenia w jednej i drugiej pompie jest taki sam crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.