Skocz do zawartości

[G] bład 1405 - jest i znika


BeeM

Rekomendowane odpowiedzi

Metodą "gaz-hamulec" wymigałem, że to 1405 - uszkodzony zawór egr. Błąd pojawia się czasami co chwilę (zapala się ikona auto z kluczem), czasami jest spokój parę dni. Zapala się lub gaśnie po dodaniu/ujęciu gazu, wejściu/wyjściu z zakrętu, czasami czuć lekkie poszarpywanie i za chwilę świeci, jakiś czas i zgaśnie. Po jakimś czasie zapala się nawet check, który po różnym czasie też potrafi zgasnąć (bez resetu). Związku z pogodą jeszcze nie widzę. Powypinałem wtyk z egr-a i innych z tej samej wiązki, wszytkie kable do masy które w pobliżu znalazłem i poczyściłem kontakt sprayem.

Zanim wydam kasę na nowy zawór proszę o Wasze opinie:

1. czy 1405 to na 100% uszkodzenie zaworu egr = wymiana?

2. czy są jakieś punty gdzie kable z egr (lub innych czujników) są łączone z innymi i czy to łączenie mogłoby być powodem takiej sytuacji?

3. czy zaznaczony element na foto jest tylko przelotką czy tam są te ewentualne łączenia kabli?

Mój pacjent to Z14XEP. Wymiana EGR w tym silniku to sporo roboty więc chciałbym to zostawić jako ostateczność.

Przepraszam, że było tyle czytania smile.gif

post-67561-14352524579478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie. To oznacza uszkodzenie zaworu na jakieś 85%.

Najbardziej prawdopodobne jest sytuacja, że zużył się czujnik położenia grzybka. Żeby tego dowieść trzeba użyć diagnoskopu z funkcją testu elementów wykonawczych - nakazać stopniowe otwieranie zaworu i patrzeć, czy to co pokazuje czujnik jest zgodne z tym co chce widzieć sterownik silnika.

Pozostałe 15% to kable po drodze. To też wyjdzie w trakcie powyższego testu.

2. Tak, jest takie łączenie, ale chodzi o zasilanie zaworu. Ten przewód zasila też inne komponenty osprzętu, więc - z racji braku błędów od nich - odpada.

3. To jest łączenie peszli. Nie ma tam złączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za bardzo fachową odpowiedź. Poszukam fachowca z odpowiednim sprzętem dla potwierdzenia.

A jak są wykonane takie łączenia: jakiś zacisk czy np dwa przewody do jednego pinu wtyczki?

Próba czyszczenia egr'a poprawiłaby tylko moje samopoczucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peszel to ta karbowana osłona przewodów. W środku zbiegają się wiązki. Nic się nie łączy elektrycznie.

Łączenia są zwykle przy pinach. Jak wspomniałeś łączy się np: dwa przewody w jednym pinie.

Czyszczenie EGR-a, w tym przypadku, nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.