BeeM Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Metodą "gaz-hamulec" wymigałem, że to 1405 - uszkodzony zawór egr. Błąd pojawia się czasami co chwilę (zapala się ikona auto z kluczem), czasami jest spokój parę dni. Zapala się lub gaśnie po dodaniu/ujęciu gazu, wejściu/wyjściu z zakrętu, czasami czuć lekkie poszarpywanie i za chwilę świeci, jakiś czas i zgaśnie. Po jakimś czasie zapala się nawet check, który po różnym czasie też potrafi zgasnąć (bez resetu). Związku z pogodą jeszcze nie widzę. Powypinałem wtyk z egr-a i innych z tej samej wiązki, wszytkie kable do masy które w pobliżu znalazłem i poczyściłem kontakt sprayem. Zanim wydam kasę na nowy zawór proszę o Wasze opinie: 1. czy 1405 to na 100% uszkodzenie zaworu egr = wymiana? 2. czy są jakieś punty gdzie kable z egr (lub innych czujników) są łączone z innymi i czy to łączenie mogłoby być powodem takiej sytuacji? 3. czy zaznaczony element na foto jest tylko przelotką czy tam są te ewentualne łączenia kabli? Mój pacjent to Z14XEP. Wymiana EGR w tym silniku to sporo roboty więc chciałbym to zostawić jako ostateczność. Przepraszam, że było tyle czytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 1. Nie. To oznacza uszkodzenie zaworu na jakieś 85%. Najbardziej prawdopodobne jest sytuacja, że zużył się czujnik położenia grzybka. Żeby tego dowieść trzeba użyć diagnoskopu z funkcją testu elementów wykonawczych - nakazać stopniowe otwieranie zaworu i patrzeć, czy to co pokazuje czujnik jest zgodne z tym co chce widzieć sterownik silnika. Pozostałe 15% to kable po drodze. To też wyjdzie w trakcie powyższego testu. 2. Tak, jest takie łączenie, ale chodzi o zasilanie zaworu. Ten przewód zasila też inne komponenty osprzętu, więc - z racji braku błędów od nich - odpada. 3. To jest łączenie peszli. Nie ma tam złączek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeM Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Dzięki za bardzo fachową odpowiedź. Poszukam fachowca z odpowiednim sprzętem dla potwierdzenia. A jak są wykonane takie łączenia: jakiś zacisk czy np dwa przewody do jednego pinu wtyczki? Próba czyszczenia egr'a poprawiłaby tylko moje samopoczucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Peszel to ta karbowana osłona przewodów. W środku zbiegają się wiązki. Nic się nie łączy elektrycznie. Łączenia są zwykle przy pinach. Jak wspomniałeś łączy się np: dwa przewody w jednym pinie. Czyszczenie EGR-a, w tym przypadku, nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.