Miro Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Żonka zgłosiła stukanie z zawieszenia i okazało się ,że jest luz (wzdłużny) na półosi koła prawego. I teraz co obstawiać ? Przegub przy kole A , czy przegub półosi krzyżak wewnętrzny B ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beer27 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Żonka zgłosiła stukanie z zawieszenia i okazało się ,że jest luz (wzdłużny) na półosi koła prawego. > I teraz co obstawiać ? Przegub przy kole A , czy przegub półosi krzyżak wewnętrzny B ? jak,cie stać ,jedż do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Jak nie masz nic do powiedzenia to chociaż nie spamuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Żonka zgłosiła stukanie z zawieszenia i okazało się ,że jest luz (wzdłużny) na półosi koła prawego. > I teraz co obstawiać ? Przegub przy kole A , czy przegub półosi krzyżak wewnętrzny B ? jestes pewien ze to ten luz jest zrodlem pukania? moze byc kilka "generatorow" gumy staba laczniki staba wahacze koncowki drazkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > jestes pewien ze to ten luz jest zrodlem pukania? Pukanie (ciągłe) jest uzależnione od prędkości obrotowej kół. Skręciłem na postoju kółkami i poruszałem półośką (stuka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp66 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 U mnie też pojawiły się takie niepokojące hałasy. Niewielki luz wzdłużny w zespole półoś-przegub zawsze występuje i nie dociera to do ucha. Okazało się, że przyczyną stuków w mojej pandzie są luzy ale na końcówkach drążków kierowniczych. Warto też przyjrzeć łącznikom stabilizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > U mnie też pojawiły się takie niepokojące hałasy. Niewielki luz wzdłużny w zespole półoś-przegub > zawsze występuje i nie dociera to do ucha. Okazało się, że przyczyną stuków w mojej pandzie są > luzy ale na końcówkach drążków kierowniczych. Warto też przyjrzeć łącznikom stabilizatora. Łączniki były wymienione i 1,5 roku temu i hałasowały na nierównościach a teraz pukanie jest ciągłe (najbardziej słyszalne przy około 40 km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Pukanie (ciągłe) jest uzależnione od prędkości obrotowej kół. Skręciłem na postoju kółkami i > poruszałem półośką (stuka). ta oska zawsze ma wzdluzny luz sprawdzales czy to stukanie jest jak masz samochod na podnosniku i krecisz kolem? robiles cos ostatnio przy hamulcach? zdejmowales moze ostatnio kola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > ta oska zawsze ma wzdluzny luz > sprawdzales czy to stukanie jest jak masz samochod na podnosniku i krecisz kolem? > robiles cos ostatnio przy hamulcach? > zdejmowales moze ostatnio kola? Muszę podnieść i zobaczę, bo przy hamulcach nic nie robiłem a koła (alumy) zakładane na wiosnę ( te też sprawdzę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Muszę podnieść i zobaczę, bo przy hamulcach nic nie robiłem a koła (alumy) zakładane na wiosnę ( te > też sprawdzę). moze to banalne co powiem ale zerknij czy nic nie siedzi w oponie i czy kola dobrze dokrecone oraz dokrecenie tarczy - to na poczatek jezeli na skreconych kolach stuka glosniej to wtedy czepilbym sie przegubu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > jestes pewien ze to ten luz jest zrodlem pukania? > moze byc kilka "generatorow" > gumy staba > laczniki staba > wahacze > koncowki drazkow Miałeś racje, okazało się ,że końcówka drążka z prawej strony była w stanie agonalnym. Przy okazji wymieniony tez lewy łacznik bo miał niewielki luz i ustawiona zbieżność Powiem szczerze,że regularność stuków z okolicy koła podpowiadały mi układ napędowy . Pandzia śmiga jak nowa, żonka może nabijać kolejne 60 tyś km (7 lat jej to zajęło) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Miałeś racje, okazało się ,że końcówka drążka z prawej strony była w stanie agonalnym. Przy okazji > wymieniony tez lewy łacznik bo miał niewielki luz i ustawiona zbieżność > Powiem szczerze,że regularność stuków z okolicy koła podpowiadały mi układ napędowy . > Pandzia śmiga jak nowa, żonka może nabijać kolejne 60 tyś km (7 lat jej to zajęło) . no i haraszo na nastepny raz warto zaczynaj od rzeczy najprostszych przyjemnej eksploatacji a malzonka niech odpowiednio podziekuje ze likwidacje stukania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.