Skocz do zawartości

pilarka NAC - lancuch sie naciaga


_luk_

Rekomendowane odpowiedzi

jaka moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ?

olej do smarowania jest, z pily czasem az kapie

a mimo amatorskiego ciecia (co jakis czas jakies galezie sporadycznie pnie) poprzedni lancuch skracalem 4 razy i stwierdzilem ze to nie ma dluzej sensu - myslalem ze fabryczny jest z plasteliny i tak poprostu ma

teraz kupilem nowy, swietnie tnie ale już widzę że zaczyna sie robic to samo.

wymieniac prowadnice ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ?

> olej do smarowania jest, z pily czasem az kapie

> a mimo amatorskiego ciecia (co jakis czas jakies galezie sporadycznie pnie) poprzedni lancuch

> skracalem 4 razy i stwierdzilem ze to nie ma dluzej sensu - myslalem ze fabryczny jest z

> plasteliny i tak poprostu ma

> teraz kupilem nowy, swietnie tnie ale już widzę że zaczyna sie robic to samo.

> wymieniac prowadnice ??

Też tak mam ( też pilarka NAC )

noszę ze sobą kluczyk i naciągam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego temat wyciągania się łańcucha i konieczności skracania ogniwek bo naciągacz się już skończył dotyczy i pilarek po 4000 PLN. Sąsiad - zawodowy pilarz - używa w tym sezonie tylko łańcuchów oregona bo są w miarę. Ale rok temu brał tylko stihle bo oregon się makabrycznie wyciągał i wystarczył tylko tydzień trzebieży przy sosnach tartaczkach i nie było już jak naciągać. Z tego co mi mówił to jest falami, są partie co się wyciągają. co częściej pękają...

Niestety nawet firmowe rzeczy teraz to już badziewie. Dla przykładu oryginalny nóż do kosiarki Hondy jeszcze parę lat temu "odbijał" przy ostrzeniu na kamieniu. A teraz to muszę uważać, aby nie "przypalić" a co gorsza abym miał jeszcze co ostrzyc następnym razem...

Kolego prowadnicę obracaj sobie na pilarce wtedy dłużej posłuży, zwłaszcza jeżeli używasz piły w jednostajnej pozycji, czyli np. tniesz drewno na opał na koziołku. Prowadnice wymienisz wówczas, gdy kilkukrotnie ściągniesz płaskim pilnikiem tzw. drut powstający na skutek ścierania się prowadnicy i zrobisz taki test. Jest kilka szkół ja znam taką: Bierzesz zwykła linijkę i opierasz jeden koniec o spód prowadnicy a drugi koniec prztykasz do łańcucha. Jeżeli pomiędzy łańcuchem a linijka będzie tylko mała szparka to dobrze, a jeżeli przytkniecie linijki spowoduje odgięcie łańcucha i przylgnięcie linijki do prowadnicy to do wymiany.

tip_barTroubles_E.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.