Skocz do zawartości

Jakie śruby do felg aluminiowych?


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Mam oryginalne felgi Citroena w swoim C4 i śruby mam do nich takie:

LCK5ozN.png

Mam drugi komplet śrub takich:

lOruf2k.png

które ponoć są do stalówek. Mam koła stalowe też.

Dziś dowiedziałem się że przy alusach powinienem mieć takie:

qCYfvJf.png

To w końcu, które są do alu a które do STALU? grinser006.gif bo trochę zgłupiałem spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam oryginalne felgi Citroena w swoim C4 i śruby mam do nich takie:

> Mam drugi komplet śrub takich:

> które ponoć są do stalówek. Mam koła stalowe też.

> Dziś dowiedziałem się że przy alusach powinienem mieć takie:

> To w końcu, które są do alu a które do STALU? bo trochę zgłupiałem

Te ostatnie są do oryginalnych ALU, a zarazem do stalowego zapasu

Fragment instrukcji do samochodów Citroen:

C5_sruba_kola.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli do aluminiowych kupić sobie te trzecie z płaskimi podkładkami a do stalówek (jako zapas mam

> pełnowymiarowe koło) używać tych z drugiego obrazka?

NIE, jak będziesz miał ALU i śruby z ostatniego z podkładką, to masz wszystko co Ci potrzeba 2in1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O no to super. Kupię sobie te śrubki, żeby nie mieć kilku kompletów, te opylę komuś

> Bo teraz alusy (oryginalne) mam przykręcone tymi pierwszymi i dziś mi powiedziano że nie są do

> aluminiowych oryginalnych.

facepalm%5B1%5D.gif

popatrz w gniazdo to się dowiesz

citroen miał różne rodzaje felg do różnych modeli z różnym sposobem montażu

może masz oryginalne felgi citroena ale nie od C4 i są na stożek

śruby z pierwszej fotki powinny przelecieć przez otwór pod śruby z podkładką, a jeśli trzymają to na piczny włos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli do aluminiowych kupić sobie te trzecie z płaskimi podkładkami a do stalówek (jako zapas mam

> pełnowymiarowe koło) używać tych z drugiego obrazka?

Te z podkladkami to o ori alu, zobacz w gniazda są płaskie na dnie. Taki dziwny patent przez to musze się bujać z dwoma kompletami śrub lato / zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te z podkladkami to o ori alu, zobacz w gniazda są płaskie na dnie. Taki dziwny patent przez to

> musze się bujać z dwoma kompletami śrub lato / zima.

Mi się coś wydaje że gniazda mam stożkowe, ale nie jestem pewny na tą chwilę, a już nie chce mi się lecieć na parking i odkręcać po ciemku. Chyba że normalnie były płaskie a ktoś zastosował niewłaściwe śruby i zniszczył gniazda, choć tu wątpię bo mam fakturę na zakup felg w ASO Citroena, więc nie sądzę, żeby sprzedali z niewłaściwymi śrubami, szkoda by było felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te z podkladkami to o ori alu, zobacz w gniazda są płaskie na dnie. Taki dziwny patent przez to

> musze się bujać z dwoma kompletami śrub lato / zima.

nie musisz smile.gif w zupełności wystarcza mieć TYLKO oryginalny komplet uniwersalny 2in1 z płaską podkładką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro zrobię zdjęcie.

> Nigdy nie byłem zwolennikiem felg aluminiowych...

> W Oplu był jeden rodzaj śrub do stalowych i do oryginalnych aluminiowych, tu widzę że jest inaczej.

No cóż, ja tam w żadnym aucie nie mam stalowych, zawsze 2 komplety ALU smile.gif

Co do śrub to jeśli auto wyjeżdżą z fabryki na stalowych ma śruby TYLKO do stalowych.

Jeśli wyjeżdża na ALU, ma śruby uniwersalne podkładka / stożek, bo w 90% zapas jest stalowy.

W dawnych czasach (citroen CX i XM) stalowa felga na zapasie w aucie z fabrycznymi ALU miała inne gniazda śrub - jakby wspawane tuleje żeby mogła być mocowana oryginalną śrubą do ALU - kiedyś taka śruba miała tylko podkładkę, nie miała tego stożka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się coś wydaje że gniazda mam stożkowe, ale nie jestem pewny na tą chwilę, a już nie chce mi się

> lecieć na parking i odkręcać po ciemku. Chyba że normalnie były płaskie a ktoś zastosował

> niewłaściwe śruby i zniszczył gniazda, choć tu wątpię bo mam fakturę na zakup felg w ASO

> Citroena, więc nie sądzę, żeby sprzedali z niewłaściwymi śrubami, szkoda by było felg.

Tak jak pisałem wcześniej, Citroen miał różne mocowania ALU.

Przykładowo w C8 oryginalne felgi ALU miały śruby stożkowe z ruchomą podkładką (jak na foto 2) po to żeby nie uszkadzać gniazda felgi podczas dokręcania. Łeb śruby przy dociąganiu obraca się na stalowej podkładce (która zatrzymuje się w gnieździe), a nie rzeźbi w aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że mogę zamontować te śruby do felgi z gniazdem stożkowym (czy jak to zwał) ?

Aluminiowej ? ze stożkiem ? NIE! z prostej przyczyny smile.gif podkładka nie wejdzie w otwór na śrubę stożkową, wcześniej się podkładka zablokuje niż stożek dojdzie do felgi smile.gif

ale jeśli masz stalowe felgi to tak smile.gif możesz tym jednym kompletem obskoczyć i letnie ALU i zimowe stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że mogę zamontować te śruby do felgi z gniazdem stożkowym (czy jak to zwał) ?

Kolega Jedrocha nieco zbyt optymistycznie podchodzi do tematu.

Te śruby z płaską podkładką nie nadają się do alufelg z gniazdem stożkowym. Są przeznaczone do alufelg z gniazdem płaskim. Taki wynalazek PSA.

Mając płaską podkładkę mają też jednocześnie (niewielki i nieruchomy) stożek, więc od biedy nadają się do stalówek (np dojazdówka) ale szczerze, to latające luźno podkładki nie dałyby mi spokoju na dłuższą metę

Do alufelg stożkowych absolutnie nie nadają się nawet na krótko.

Zawsze trzeba zobaczyć jakie jest gniazdo i do alufelg w przypadku stożka najlepiej dać śruby z ruchomą podkładką stożkową, a jak jednolite, to żeby stożek nie był za mały.

Do tego włożyć śrubę w felgę i upewnić się ile wystaje gwintu poza płaszczyznę. I wtedy będzie wszystko GIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Jedrocha nieco zbyt optymistycznie podchodzi do tematu.

> Te śruby z płaską podkładką nie nadają się do alufelg z gniazdem stożkowym. Są przeznaczone do

> alufelg z gniazdem płaskim. Taki wynalazek PSA.

> Mając płaską podkładkę mają też jednocześnie (niewielki i nieruchomy) stożek, więc od biedy nadają

> się do stalówek (np dojazdówka) ale szczerze, to latające luźno podkładki nie dałyby mi

> spokoju na dłuższą metę

> Do alufelg stożkowych absolutnie nie nadają się nawet na krótko.

> Zawsze trzeba zobaczyć jakie jest gniazdo i do alufelg w przypadku stożka najlepiej dać śruby z

> ruchomą podkładką stożkową, a jak jednolite, to żeby stożek nie był za mały.

> Do tego włożyć śrubę w felgę i upewnić się ile wystaje gwintu poza płaszczyznę. I wtedy będzie

> wszystko GIT.

Kolega Jedrocha nie podchodzi zbyt optymistycznie, tylko wie co mówi smile.gif

Czy ja gdziekolwiek napisałem o mocowaniu tymi śrubami stożkowych ALU felg ??!! jest to nawet fizycznie niemożliwe, co opisałem wyżej.

90% pojazdów fabrycznie wychodzących z fabryki na felgach ALUMINIOWYCH pod podkładkę, ma w bagażniku (jeśli ma w ogóle) koło zapasowe na feldze stalowej.

I żeby użytkownik nie musiał (jak w innych znamienitych markach) wozić przynajmniej jednego kompletu innych śrub, zrobił taka śrubę.

Felgi aluminiowe pod śrubę z podkładka mają otwory większej średnicy, żeby część tej śruby ze stożkiem przechodziła i żeby felga była dociskana podkładką.

Przy zastosowaniu felgi stalowej tradycyjnej jest ona dociskana stożkiem, podkładka jest luźna.

Z tego też powodu producent nakazuje sprawdzenie czystości podkładki przed montażem ponownym felgi ALU.

Nie jest to możliwość mocowania "od bidy", tylko przemyślany "patent"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, sorry, ale ja też tak zrozumiałem Twoje wypowiedzi, że one takie uniwersalne niemal do

> wszystkiego

Nigdzie nie odnosiłem się do felg ALU ze stożkiem smile.gif

Jedynie podałem przykład z C8 gdzie jest stożkowa podkładka i podałem dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Jedrocha nie podchodzi zbyt optymistycznie, tylko wie co mówi

Tak, już pisałem, że tak to tylko zrozumiałem.

> Nie jest to możliwość mocowania "od bidy", tylko przemyślany "patent"

Wg mnie "od bidy" właśnie dla dojazdówki, żeby nie wozić śrub specjalnie dla niej.

Trzymać by trzymały cacy ale to nawet nie wygląda ciekawie i te luźne podkładki :/

Ojciec ma takie alufelgi w Peżocie i jak kupowane były stalówki na zimę to nawet nam do głowy nie przyszło inne rozwiązanie niż kupno osobnych śrub.

Choć masz rację, że dałoby radę i to w sumie rzecz gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aluminiowej ? ze stożkiem ? NIE! z prostej przyczyny podkładka nie wejdzie w otwór na śrubę

> stożkową, wcześniej się podkładka zablokuje niż stożek dojdzie do felgi

> ale jeśli masz stalowe felgi to tak możesz tym jednym kompletem obskoczyć i letnie ALU i zimowe

> stalowe.

Myslałem, że o alu rozmawiamy wink.gif Stalówki na zimę, a to dlaczego tak? fujjjjjj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam jak w C8, bo gniazdo mojej aluminiowej felgi jest ewidentnie stożkowe. Obecnie założone mam z pierwszego zdjęcia, a z tego co napisałeś jak oryginalna aluminiowa felga ma stożkowe gniazdo to powinna być przykręcona śrubą z drugiego zdjęcia, takie śruby dostałem w komplecie, rozumiem więc że DO MOICH ALU idą śruby z drugiej fotki, a do stalowych te z pierwszej. Widocznie ktoś to zamienił i stąd niewłaściwe śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mam jak w C8, bo gniazdo mojej aluminiowej felgi jest ewidentnie stożkowe. Obecnie założone

> mam z pierwszego zdjęcia, a z tego co napisałeś jak oryginalna aluminiowa felga ma stożkowe

> gniazdo to powinna być przykręcona śrubą z drugiego zdjęcia, takie śruby dostałem w komplecie,

> rozumiem więc że DO MOICH ALU idą śruby z drugiej fotki, a do stalowych te z pierwszej.

> Widocznie ktoś to zamienił i stąd niewłaściwe śruby.

TAK

PS

Jakie ty masz felgi do tego C4 założone smile.gif ?? Bo na w takim układzie to nie masz oryginalnych felg C4 smile.gif

Jakieś FOTO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo dolne to oryginał PSA - te konkretne Peugeot 5008 - model QUARK

> A górne Ch... G.... W... jakiś aftermarket

Szwagier ma C4 i alufelgi na stożkach.

Dałbym sobie palec uciąć, że oryginały.

Citroenowe logo, napisy na deklach itp.

A z płaskimi się spotkałem w P306 - a pewnie też nie w każdym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier ma C4 i alufelgi na stożkach.

> Dałbym sobie palec uciąć, że oryginały.

> Citroenowe logo, napisy na deklach itp.

> A z płaskimi się spotkałem w P306 - a pewnie też nie w każdym?

W C4 NIEMOŻLIWE stożki dla oryginalnych felg od C4 smile.gif od innego citroena np. Xsary smile.gif owszem

P306 - oczywiście że podkładki do ALU, ale ze śrubami bez stośków do stali, tam felga stal zapasu miała tuleje do płaskich śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załącznik

> Facet to kupował w Citroenie na pewno, dał za to ponad 1500zł

Hahahahahaaaaa smile.gif no tak KUPOWAŁ w citroenie smile.gif dlatego wyglądają jak takie co leżały przy citroenie smile.gif

Dobra smile.gif uśmiałem się, ale do rzeczy smile.gif to NIE jest felga Citroena, dlatego może mieć śruby "niewiadomojakie" smile.gif

Primo - ciroen NIE ma felg z deklem na śrubkę (kiedyś były 13" do AX na 3 śruby)

Secundo - emblemat, lepsze są dostępne na Alle... żadna oryginalne felga ALU nie ma płaskiego logo, na dodatek zawsze daszki są srebrne, co najwyżej czarne tło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahahahaaaaa no tak KUPOWAŁ w citroenie dlatego wyglądają jak takie co leżały przy citroenie

> Dobra uśmiałem się, ale do rzeczy to NIE jest felga Citroena, dlatego może mieć śruby

> "niewiadomojakie"

Znaczek jest, fakturę na zakup w ASO mam to uznałem że to fela z Citroena jakiegoś, po wewnętrznej stronie nie ma producenta typu ATS czy inne takie więc uznałem że to oryginalna felga.

Brzydkie nie są grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczek jest, fakturę na zakup w ASO mam to uznałem że to fela z Citroena jakiegoś, po wewnętrznej

> stronie nie ma producenta typu ATS czy inne takie więc uznałem że to oryginalna felga.

> Brzydkie nie są

Tiaaa, ale o gustach się nie dyskutuje smile.gif

To najtańszy chłam jaki dealerzy kupowali "gdzieś tam" aby "dać w standardzie" klientowi samochód na Alufelgach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W C4 NIEMOŻLIWE stożki dla oryginalnych felg od C4 od innego citroena np. Xsary owszem

Racja, przypomniałem sobie że te alu były na zimę - zresztą wtedy to widziałem, no i miał osobne sruby na zimę

Cóż, straciłbym palucha wink.gif

> P306 - oczywiście że podkładki do ALU, ale ze śrubami bez stośków do stali, tam felga stal zapasu

> miała tuleje do płaskich śrub.

Odświeżyłeś mi pamięć i w tym przypadku - masz rację, dojazdówka miała specyficzne gniazda, takie z wypłaszczeniami

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tiaaa, ale o gustach się nie dyskutuje

> To najtańszy chłam jaki dealerzy kupowali "gdzieś tam" aby "dać w standardzie" klientowi samochód

> na Alufelgach

Znaczy się w serii to ten samochód wyszedł na stalówkach z kołpakami, poprzednik to dokupił i taki zestaw otrzymałem. Nie wnikałem za mocno przy zakupie samochodu co to za felgi, czy oryginał itd., na takich stał, FV była, sądziłem że to oryginalna felga Citroena (pomijam już to czy "modelowa C4").

Ja dopiero ten samochód poznaję, bo od zawsze siedziałem we Fiacie i w Oplu.

Sprawy mechaniczne (silnik, zawieszenie, hamulce) ogarniam sobie sam. Felgami w kwestii dopasowania, wzorów etc. nigdy się nie interesowałem, stąd moje pytania, stosunkowo proste dla wielu osób. ok.gif

Grunt że są proste ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się w serii to ten samochód wyszedł na stalówkach z kołpakami, poprzednik to dokupił i taki

> zestaw otrzymałem. Nie wnikałem za mocno przy zakupie samochodu co to za felgi, czy oryginał

> itd., na takich stał, FV była, sądziłem że to oryginalna felga Citroena (pomijam już to czy

> "modelowa C4").

> Ja dopiero ten samochód poznaję, bo od zawsze siedziałem we Fiacie i w Oplu.

> Sprawy mechaniczne (silnik, zawieszenie, hamulce) ogarniam sobie sam. Felgami w kwestii

> dopasowania, wzorów etc. nigdy się nie interesowałem, stąd moje pytania, stosunkowo proste dla

> wielu osób.

> Grunt że są proste

Przyjedź w któryś wtorek na SPOT klubowy na Wola Park smile.gif to się dowiesz wszystkiego o aucie smile.gif może zaboleć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjedź w któryś wtorek na SPOT klubowy na Wola Park to się dowiesz wszystkiego o aucie może

> zaboleć

Na pewno zaboli to, że dowiem się o słabym kanale olejowym w 1.4 16v i słabym sprzęgle, ale jak się dowiedziałem to łożysko oporowe we francuzach jest śmiesznej wielkości i stąd jego szybsze zużycie, ale zaryzykuje i któregoś razu podjadę grinser006.gif Szyman oglądał auto i trochę mnie uspokoił, a od tamtego momentu troszkę się zmieniło, wymieniłem tylny zacisk bo stał, to najważniejsze było, żeby szybko zrobić, bo szkoda klocków i tarczy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno zaboli to, że dowiem się o słabym kanale olejowym w 1.4 16v i słabym sprzęgle, ale jak się

> dowiedziałem to łożysko oporowe we francuzach jest śmiesznej wielkości i stąd jego szybsze

> zużycie, ale zaryzykuje i któregoś razu podjadę

Myślę że nie wiesz nawet jakie informacje Cię mogą zaboleć smile.gif o tym aucie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.