Skocz do zawartości

Clio 1.2i gasnie na wolnych obrotach


TomPo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Walczę juz kilka tygodni z Clio i zaczynam się poddawać. Autko jak się nagrzej i jak schodzę z dużych obrotów (puszczam pedał gazu) to za nisko schodzi z obrotami i gaśnie. Nie dzieje sie to za każdym razem, wiec ciężko zlokalizować usterkę. Co zrobiłem: wizyta w serwisie nic nie wykazała, wszystko sprawne. Kupiłem nowy silniczek krokowy, nic nie dało. Pożyczyłem z warsztatu komputer i trochę potestowałem i oto wyniki.

Nie było żadnych błędów.

Silnik nagrzany, odczyt z komputera:

Obroty : 760

temp. silnika : 84,77 (rosła od kilku stopni w gore)

temp. powietrza : 26

pozycja przepustnicy 25-30

ciśnienie w kolektorze dolotowym: 390mBar

sonda lambda : 30-800 mV

kontakt biegu jałowego: nie aktywowany ????? (czy to ma tak byc)

Czy odczyt jest ok?

Zastanawiam sie nad przepustnica, troche jest nie stabilna. Czy jej polozenie mozna wyregulować, jeśli tak to proszę o małą instrukcje. W czasie jazdy miałem podłączony komputer i obroty czasami spadają az do 500 na chwile po puszczeniu gazu.

Silnik tez czasami uruchamia sie z dużymi obrotami, jakby w trybie serwisowym. Silnik krokowy nic nie reguluje. Po kilku odpaleniach wraca do prawidłowej pracy.

Proszę o pomoc, autko przeważnie zgaśnie na krzyżówce smile.gif

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze auto to C2 a silnik D7F (8V). Jesli tak to obstawialbym

> zacinajacy sie silnik krokowy - objawy sie zgadzaja.

Witam

Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary, ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary,

> ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad

> przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche

> male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g

> komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ?

> pozdrawiam

Witam,

Milaem podobny problem w SAXO 1.1 - okazalo sie ze komputer sterujacy silnikiem byl uszkodzony - dokladnie to czesc odopowaidajaca za sterowanie silnkiem krokowym. Tez mechanik robil wszystko, komputer nic nie pokazywal, zmienilem krokowy i ciagle nic. Sprawdzenie wszystkich podcisnien - nic. Wymiana przepustnicy - nic. Okazalo sie, ze to komputer - koszt naprawy 250zl. Teraz jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. a takie banalne sprawdzenia jak świece to zostały wykonane? moje clio nierówno pracowało na wolnych obrotach (i dławiło się, raz nawet całkiem zgasło) i wina była swieca. Inna opcja to cewka lub przewody...

Pozdrawiam

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary,

> ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad

> przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche

> male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g

> komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ?

nie jestem pewien czy w tej przepustnicy cokolwiek da sie wyregulowac. Poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego wskazanie polozenia przepustnicy "plywa". W tym silniku AFAIK przepustnica to jedno - jest sterowana czysto mechanicznie linka gazu a silnik krokowy reguluje przeplyw powietrza przez kanal powietrzny "obchodzacy" przepustnice. Moze wiec jest cos nie tak z potencjometrem przepustnicy? Choc jesli tak to raczej zle - ciezko dostac sam potencjometr (sam kiedys szukalem do mojego auta ... i nie znalazlem, nowego kupic nie sposob - jest tylko razem z przepustnica).

Aha, wolne obroty masz raczej w normie. Te silniki tak maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jestem pewien czy w tej przepustnicy cokolwiek da sie

> wyregulowac. Poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego wskazanie

> polozenia przepustnicy "plywa". W tym silniku AFAIK przepustnica

> to jedno - jest sterowana czysto mechanicznie linka gazu a

> silnik krokowy reguluje przeplyw powietrza przez kanal

> powietrzny "obchodzacy" przepustnice. Moze wiec jest cos nie tak

> z potencjometrem przepustnicy? Choc jesli tak to raczej zle -

> ciezko dostac sam potencjometr (sam kiedys szukalem do mojego

> auta ... i nie znalazlem, nowego kupic nie sposob - jest tylko

> razem z przepustnica).

> Aha, wolne obroty masz raczej w normie. Te silniki tak maja.

Hej

Obroty mam tez troche plywajace na wolnych obrotach. Dzisiaj dobiore sie do wtrysku, przeczyszcze przepustnice. Wymienie tez przewody WN - moze maja zla rezystancje.

PS. Czy jak zdemontuje czujnik polozenia przepustnicy w celu wyczyszczenia to po zamontowaniu trzeba bedzie go jakos ustawic?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obroty mam tez troche plywajace na wolnych obrotach.

niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr

> Wymienie tez przewody

> WN - moze maja zla rezystancje.

to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne plywanie obrotow juz raczej nie

> PS. Czy jak zdemontuje czujnik polozenia przepustnicy w celu

> wyczyszczenia to po zamontowaniu trzeba bedzie go jakos ustawic?

nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu) sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole regulowac) nie powinno byc problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co

> piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr

> to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne

> plywanie obrotow juz raczej nie

> nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto

> wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu)

> sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach

> przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole

> regulowac) nie powinno byc problemu

Witam

Mozesz podac mi te wartosci z ksiazki? W mojej ksiazce nic nie jest opisane, jest kiepska.

PS. Masz moze ksiazke w postaci elektronicznej?

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj troche posiedzialem przy Clio i...

- przepustnice wyczyscilem.

- wymienilem przewody WN

- sprawdzilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej, temperatury powietrza wlotowego,

czujnik impulsow, aparat zaplonowy.

- podmienilem czujnik cisnienia dolotowego z innej renowki.

- wymienilem jeszcze raz swiece (akurat mialem jeszcze jeden komplet).

Nic sie nie zmienilo frown.gif

No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to zrobic na poczatku) i

1 tlok - 11.5

2 tlok - 11.5

3 tlok - 9.5

4 tlok -11.5

Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie oraz lekkie falowanie obrotow?

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Walczę juz kilka tygodni z Clio i zaczynam się poddawać. Autko jak

> się nagrzej i jak schodzę z dużych obrotów (puszczam pedał gazu)

> to za nisko schodzi z obrotami i gaśnie. Nie dzieje sie to za

> każdym razem, wiec ciężko zlokalizować usterkę. Co zrobiłem:

> wizyta w serwisie nic nie wykazała, wszystko sprawne. Kupiłem

> nowy silniczek krokowy, nic nie dało. Pożyczyłem z warsztatu

> komputer i trochę potestowałem i oto wyniki.

> Nie było żadnych błędów.

> Silnik nagrzany, odczyt z komputera:

> Obroty : 760

> temp. silnika : 84,77 (rosła od kilku stopni w gore)

> temp. powietrza : 26

> pozycja przepustnicy 25-30

> ciśnienie w kolektorze dolotowym: 390mBar

> sonda lambda : 30-800 mV

> kontakt biegu jałowego: nie aktywowany ????? (czy to ma tak byc)

> Czy odczyt jest ok?

> Zastanawiam sie nad przepustnica, troche jest nie stabilna. Czy jej

> polozenie mozna wyregulować, jeśli tak to proszę o małą

> instrukcje. W czasie jazdy miałem podłączony komputer i obroty

> czasami spadają az do 500 na chwile po puszczeniu gazu.

> Silnik tez czasami uruchamia sie z dużymi obrotami, jakby w trybie

> serwisowym. Silnik krokowy nic nie reguluje. Po kilku

> odpaleniach wraca do prawidłowej pracy.

> Proszę o pomoc, autko przeważnie zgaśnie na krzyżówce

> pozdrawiam

> Tomek

witam miałem niedawno podobny przypadek do twego , jak silnik był zimny wszystko ok jak ciepły obroty falowały lub były za niskie tyle że po wizycie w warsztacie komputer odrazu wykazał błąd

- potencjometr przepustnicy

podobno rzadko spotyka się taką awarie ale mi się trafiła , jako że nie da sie wymienić samego czujnika, nazywany też TPS, występuje razem z przepustnicą więc trzeba wydać trochę więcej 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co

> piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr

> to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne

> plywanie obrotow juz raczej nie

> nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto

> wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu)

> sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach

> przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole

> regulowac) nie powinno byc problemu

Witam

@alastair

Czy kolega moze zamiescic wartosci rezystancji w roznych polozeniach przepustnicy? Serdecznie z gory dziekuje smile.gif

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> @alastair

> Czy kolega moze zamiescic wartosci rezystancji w roznych polozeniach

> przepustnicy? Serdecznie z gory dziekuje

przepraszam, mam wlasnie malo czasu (moze dzis znajde)

ale tak w ogole nie wiem czy ci pomoge bo jak sprawdzilem masz clio1 a ja mam ksiazke od clio2 - rozmawiamy wiec o innych silnikach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to

> zrobic na poczatku) i

> 1 tlok - 11.5

> 2 tlok - 11.5

> 3 tlok - 9.5

> 4 tlok -11.5

> Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie oraz

> lekkie falowanie obrotow?

faktycznie na 3 garze jest troche za duzy spadek ale jesli juz to moze on powodowac lekko nierowna prace silnika, gasniecie raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Autko przez tydzien chodzilo super, ani razu nie zgaslo. Wczoraj po zapaleniu z rana mial bardzo duze obroty (chyba jakis tryb awaryjny, nie reagowal silniczek krokowy, caly czas duze obroty nawet po nagrzaniu). Wystarczylo zgasic silnik, zapalic ponownie i juz chodzil normalnie. Od tego czasu znowu gasnie na wolnych obrotach. Wyglada na to, ze jakis czujnik nawala i lapie blad. Tylko jaki??

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Wyczyscilem czujnik polozenia przepustnicy, ale niestety bylo tak samo. Po przestawieniu troche czujnika polozenia przepustnicy (przekrecilem w lewo) samochod ma troche wieksze obroty biegu jalowego i juz nie gasnie.

Czy ma moze ktos wartosci oporu tego czujnika w roznych polozeniach - tak aby go prawidlowo ustawic? Czy autko po takiej zmianie jak mu zrobilem bedzie wiecej palic paliwa?

pozdarwiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to

> zrobic na poczatku) i

> 1 tlok - 11.5

> 2 tlok - 11.5

> 3 tlok - 9.5

> 4 tlok -11.5

> Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie

Może, może. Ja przez długi czas męczyłem się w Meganie z czyms podobnym - dopóki silnik się nie nagrzał (ok. 3 km) - pracował nierówno i gasł na wolnych obrotach. Też sprawdzałem elektrykę, a okazało się, że to zawory. Na jednym cylindrze miałem spadek ciśnienia jeszcze większy niż u Ciebie - do ok. 6 at. U Ciebie też będą chyba zawory, to najbardziej prawdopodobne. Co nie wyklucza też innych rzeczy. Tych zaworów nie należy lekceważyć - jeżeli zbyt mało otwiera się ssący, to jeszcze pół biedy. Ale jeżeli nie domyka się wydechowy (u mnie tak właśnie było), to wtedy przy ostrzejszej jeździe można go całkiem wypalić, a wtedy koszty, że ho, ho... Nie wiem, jaka u Ciebie regulacja zaworów, ale jeśli tak jak u mnie klasyczne śruby regulacyjne z nakrętkami blokującymi, to regulacja szybka i prosta. biglaugh.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.