TomPo Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 Witam Walczę juz kilka tygodni z Clio i zaczynam się poddawać. Autko jak się nagrzej i jak schodzę z dużych obrotów (puszczam pedał gazu) to za nisko schodzi z obrotami i gaśnie. Nie dzieje sie to za każdym razem, wiec ciężko zlokalizować usterkę. Co zrobiłem: wizyta w serwisie nic nie wykazała, wszystko sprawne. Kupiłem nowy silniczek krokowy, nic nie dało. Pożyczyłem z warsztatu komputer i trochę potestowałem i oto wyniki. Nie było żadnych błędów. Silnik nagrzany, odczyt z komputera: Obroty : 760 temp. silnika : 84,77 (rosła od kilku stopni w gore) temp. powietrza : 26 pozycja przepustnicy 25-30 ciśnienie w kolektorze dolotowym: 390mBar sonda lambda : 30-800 mV kontakt biegu jałowego: nie aktywowany ????? (czy to ma tak byc) Czy odczyt jest ok? Zastanawiam sie nad przepustnica, troche jest nie stabilna. Czy jej polozenie mozna wyregulować, jeśli tak to proszę o małą instrukcje. W czasie jazdy miałem podłączony komputer i obroty czasami spadają az do 500 na chwile po puszczeniu gazu. Silnik tez czasami uruchamia sie z dużymi obrotami, jakby w trybie serwisowym. Silnik krokowy nic nie reguluje. Po kilku odpaleniach wraca do prawidłowej pracy. Proszę o pomoc, autko przeważnie zgaśnie na krzyżówce pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
igrek Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 Sprawdź czujnik położenia przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 rozumiem ze auto to C2 a silnik D7F (8V). Jesli tak to obstawialbym zacinajacy sie silnik krokowy - objawy sie zgadzaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > rozumiem ze auto to C2 a silnik D7F (8V). Jesli tak to obstawialbym > zacinajacy sie silnik krokowy - objawy sie zgadzaja. Witam Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary, ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurek81 Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Witam > Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary, > ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad > przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche > male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g > komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ? > pozdrawiam Witam, Milaem podobny problem w SAXO 1.1 - okazalo sie ze komputer sterujacy silnikiem byl uszkodzony - dokladnie to czesc odopowaidajaca za sterowanie silnkiem krokowym. Tez mechanik robil wszystko, komputer nic nie pokazywal, zmienilem krokowy i ciagle nic. Sprawdzenie wszystkich podcisnien - nic. Wymiana przepustnicy - nic. Okazalo sie, ze to komputer - koszt naprawy 250zl. Teraz jest ok:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Hmm.. a takie banalne sprawdzenia jak świece to zostały wykonane? moje clio nierówno pracowało na wolnych obrotach (i dławiło się, raz nawet całkiem zgasło) i wina była swieca. Inna opcja to cewka lub przewody... Pozdrawiam Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > Silnik krokowy kupilem nowy oryginal. Chodzi duzo szybciej niz stary, > ale dalej potrafi przygasnac. zastanwiam sie nad > przeczyszczeniem przepustnicy. czy ja sie reguluje? Mam troche > male obroty 760, a pozycja przepustnicy plywa od 25 do 30 (w/g > komputera) Moze to za malo i trezba podregulowac mechanicznie ? nie jestem pewien czy w tej przepustnicy cokolwiek da sie wyregulowac. Poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego wskazanie polozenia przepustnicy "plywa". W tym silniku AFAIK przepustnica to jedno - jest sterowana czysto mechanicznie linka gazu a silnik krokowy reguluje przeplyw powietrza przez kanal powietrzny "obchodzacy" przepustnice. Moze wiec jest cos nie tak z potencjometrem przepustnicy? Choc jesli tak to raczej zle - ciezko dostac sam potencjometr (sam kiedys szukalem do mojego auta ... i nie znalazlem, nowego kupic nie sposob - jest tylko razem z przepustnica). Aha, wolne obroty masz raczej w normie. Te silniki tak maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > nie jestem pewien czy w tej przepustnicy cokolwiek da sie > wyregulowac. Poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego wskazanie > polozenia przepustnicy "plywa". W tym silniku AFAIK przepustnica > to jedno - jest sterowana czysto mechanicznie linka gazu a > silnik krokowy reguluje przeplyw powietrza przez kanal > powietrzny "obchodzacy" przepustnice. Moze wiec jest cos nie tak > z potencjometrem przepustnicy? Choc jesli tak to raczej zle - > ciezko dostac sam potencjometr (sam kiedys szukalem do mojego > auta ... i nie znalazlem, nowego kupic nie sposob - jest tylko > razem z przepustnica). > Aha, wolne obroty masz raczej w normie. Te silniki tak maja. Hej Obroty mam tez troche plywajace na wolnych obrotach. Dzisiaj dobiore sie do wtrysku, przeczyszcze przepustnice. Wymienie tez przewody WN - moze maja zla rezystancje. PS. Czy jak zdemontuje czujnik polozenia przepustnicy w celu wyczyszczenia to po zamontowaniu trzeba bedzie go jakos ustawic? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > Obroty mam tez troche plywajace na wolnych obrotach. niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr > Wymienie tez przewody > WN - moze maja zla rezystancje. to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne plywanie obrotow juz raczej nie > PS. Czy jak zdemontuje czujnik polozenia przepustnicy w celu > wyczyszczenia to po zamontowaniu trzeba bedzie go jakos ustawic? nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu) sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole regulowac) nie powinno byc problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co > piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr > to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne > plywanie obrotow juz raczej nie > nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto > wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu) > sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach > przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole > regulowac) nie powinno byc problemu Witam Mozesz podac mi te wartosci z ksiazki? W mojej ksiazce nic nie jest opisane, jest kiepska. PS. Masz moze ksiazke w postaci elektronicznej? pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Witam Dzisiaj troche posiedzialem przy Clio i... - przepustnice wyczyscilem. - wymienilem przewody WN - sprawdzilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej, temperatury powietrza wlotowego, czujnik impulsow, aparat zaplonowy. - podmienilem czujnik cisnienia dolotowego z innej renowki. - wymienilem jeszcze raz swiece (akurat mialem jeszcze jeden komplet). Nic sie nie zmienilo No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to zrobic na poczatku) i 1 tlok - 11.5 2 tlok - 11.5 3 tlok - 9.5 4 tlok -11.5 Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie oraz lekkie falowanie obrotow? pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat256 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > Witam > Walczę juz kilka tygodni z Clio i zaczynam się poddawać. Autko jak > się nagrzej i jak schodzę z dużych obrotów (puszczam pedał gazu) > to za nisko schodzi z obrotami i gaśnie. Nie dzieje sie to za > każdym razem, wiec ciężko zlokalizować usterkę. Co zrobiłem: > wizyta w serwisie nic nie wykazała, wszystko sprawne. Kupiłem > nowy silniczek krokowy, nic nie dało. Pożyczyłem z warsztatu > komputer i trochę potestowałem i oto wyniki. > Nie było żadnych błędów. > Silnik nagrzany, odczyt z komputera: > Obroty : 760 > temp. silnika : 84,77 (rosła od kilku stopni w gore) > temp. powietrza : 26 > pozycja przepustnicy 25-30 > ciśnienie w kolektorze dolotowym: 390mBar > sonda lambda : 30-800 mV > kontakt biegu jałowego: nie aktywowany ????? (czy to ma tak byc) > Czy odczyt jest ok? > Zastanawiam sie nad przepustnica, troche jest nie stabilna. Czy jej > polozenie mozna wyregulować, jeśli tak to proszę o małą > instrukcje. W czasie jazdy miałem podłączony komputer i obroty > czasami spadają az do 500 na chwile po puszczeniu gazu. > Silnik tez czasami uruchamia sie z dużymi obrotami, jakby w trybie > serwisowym. Silnik krokowy nic nie reguluje. Po kilku > odpaleniach wraca do prawidłowej pracy. > Proszę o pomoc, autko przeważnie zgaśnie na krzyżówce > pozdrawiam > Tomek witam miałem niedawno podobny przypadek do twego , jak silnik był zimny wszystko ok jak ciepły obroty falowały lub były za niskie tyle że po wizycie w warsztacie komputer odrazu wykazał błąd - potencjometr przepustnicy podobno rzadko spotyka się taką awarie ale mi się trafiła , jako że nie da sie wymienić samego czujnika, nazywany też TPS, występuje razem z przepustnicą więc trzeba wydać trochę więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > niemniej jednak polozenie przepustnicy powinno byc stale. To co > piszesz wyglada na szwankujacy potencjometr > to moze powodowac co najwyzej nierownomierna prace, ale powolne > plywanie obrotow juz raczej nie > nie wiem jak to jest skonstruowane i czy w ogole latwo jest toto > wyjac/zlozyc z powrotem. W kazdym razie w ksiazce (mam w domu) > sa podane wartosci rezystancji w roznych polozeniach > przepustnicy wiec z ustawieniem (o ile da sie to w ogole > regulowac) nie powinno byc problemu Witam @alastair Czy kolega moze zamiescic wartosci rezystancji w roznych polozeniach przepustnicy? Serdecznie z gory dziekuje pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > @alastair > Czy kolega moze zamiescic wartosci rezystancji w roznych polozeniach > przepustnicy? Serdecznie z gory dziekuje przepraszam, mam wlasnie malo czasu (moze dzis znajde) ale tak w ogole nie wiem czy ci pomoge bo jak sprawdzilem masz clio1 a ja mam ksiazke od clio2 - rozmawiamy wiec o innych silnikach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to > zrobic na poczatku) i > 1 tlok - 11.5 > 2 tlok - 11.5 > 3 tlok - 9.5 > 4 tlok -11.5 > Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie oraz > lekkie falowanie obrotow? faktycznie na 3 garze jest troche za duzy spadek ale jesli juz to moze on powodowac lekko nierowna prace silnika, gasniecie raczej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 25 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Witam Autko przez tydzien chodzilo super, ani razu nie zgaslo. Wczoraj po zapaleniu z rana mial bardzo duze obroty (chyba jakis tryb awaryjny, nie reagowal silniczek krokowy, caly czas duze obroty nawet po nagrzaniu). Wystarczylo zgasic silnik, zapalic ponownie i juz chodzil normalnie. Od tego czasu znowu gasnie na wolnych obrotach. Wyglada na to, ze jakis czujnik nawala i lapie blad. Tylko jaki?? pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomPo Napisano 3 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Witam Wyczyscilem czujnik polozenia przepustnicy, ale niestety bylo tak samo. Po przestawieniu troche czujnika polozenia przepustnicy (przekrecilem w lewo) samochod ma troche wieksze obroty biegu jalowego i juz nie gasnie. Czy ma moze ktos wartosci oporu tego czujnika w roznych polozeniach - tak aby go prawidlowo ustawic? Czy autko po takiej zmianie jak mu zrobilem bedzie wiecej palic paliwa? pozdarwiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlods Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 > No to zabralem sie za sprawdzenie cisnienia w tlokach (moglem to > zrobic na poczatku) i > 1 tlok - 11.5 > 2 tlok - 11.5 > 3 tlok - 9.5 > 4 tlok -11.5 > Czy ta roznica na jednym tloku moze miec taki wplyw na gasniecie Może, może. Ja przez długi czas męczyłem się w Meganie z czyms podobnym - dopóki silnik się nie nagrzał (ok. 3 km) - pracował nierówno i gasł na wolnych obrotach. Też sprawdzałem elektrykę, a okazało się, że to zawory. Na jednym cylindrze miałem spadek ciśnienia jeszcze większy niż u Ciebie - do ok. 6 at. U Ciebie też będą chyba zawory, to najbardziej prawdopodobne. Co nie wyklucza też innych rzeczy. Tych zaworów nie należy lekceważyć - jeżeli zbyt mało otwiera się ssący, to jeszcze pół biedy. Ale jeżeli nie domyka się wydechowy (u mnie tak właśnie było), to wtedy przy ostrzejszej jeździe można go całkiem wypalić, a wtedy koszty, że ho, ho... Nie wiem, jaka u Ciebie regulacja zaworów, ale jeśli tak jak u mnie klasyczne śruby regulacyjne z nakrętkami blokującymi, to regulacja szybka i prosta. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.