Adina Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Witam Serdecznie wszystkich uzytkownikow forum jestem na tym forum pierwszy raz Odrazu mam prosbe o pomoc.Kupilem fronterke z 2004 roku przy zakupie moja wiedza byla raczej slaba na temat 4x4.Moj problem polega na tym ze po wlaczeniu przycisku na tablicy razdzielczej ciagle mruga z tego co wyczytalem to juz wiem ze napedy sie nie zalaczaja.prosba do kolegow znajacy te auta co jest powodem.Poniewaz mieszkamw niemczech to sie tu niczego nie dowiem co warsztat to mowia mi co innego tu sa wymieniacze nie mechanicy najlepiej by komputery wymieniali Drugi problem to nie moge przelaczyc krotkiej dzwigni biegow terenowych jest ona w pozycji HIGH i nie moge jej przelaczyc na pozycje 4L jak by byla zblokowana? Czy ma to zwiazek z tym ze nie chca zie zalaczyc biegi 4x4 szosowe?Dodam iz normalne biegi z napedem na tylny most wchodza bez problemow i nic nie zgrzyta nic nie puka. Licze na kolegow pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Zapraszam na forum.opelfrontera.pl - tam jest dokladnie rozpisany ten problem. Reduktor (low) mozesz przelaczyc dopiero, jak masz wlaczony naped 4x4, inaczej dzwignia bedzie zablokowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adina Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Witam dzieki Bart322 za info z tego co sie zorientowalem w schemacie pokazuja ze reduktor free low jest przy prawym zawieszeniu ja zdiolem kolo i umnie nie ma reduktora.Moze ktos pomoze wiec gdzie on jest bym mogl stwierdzic w jakim polozeniu jest umnie czy low czy free. dodam fotke umnie to tak wyglada z gory dziekuje za pomoc pozd.Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Reduktor jest przy skrzyni biegow. Jest tylko high i low, nie ma neutral w tym reduktorze. Dzwignie reduktora odblokowuje silniczek elektryczny po wlaczeniu napedu. To, ze naped sie nie wlacza, moze byc przyczyna elektrozaworkow, wezykow podcisnien, silniczka na moscie, czy nawet przesuwki na polosi... A, nie wiem, cze wiesz, ale nie ma tu "szosowych 4x4" jak pisales - tzn nie mozesz uzywac napedu 4x4 na nawierzchni o dobrej przyczepnosci, bo nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adina Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Dzieki za info jestem juz cos madrzejszy,czy ewentualnie mozesz podpowiedziec w ktorym miejscu sie znajduje na skrzyni biegow ten reduktor.No i oczywiscie gdzie jest ten silniczek odpowiadajacy za przelaczenie tego reduktora sprobuje zobaczyc czy wogole dziala.Rozumiem ze najpierw musze zalaczyc przycisk z rysunkiem schematu napedu i jesli zalaczy przedni naped to nie bedzie mrugal,bo teraz mroga kontrolka caly czas.Moja krotka dzwignia w kabinie jest teraz w polozeniu HIGH i nie moge jej przelaczyc w polozenie 4L jaj dobrze zrozumialem nie mohe jej przelaczyc poniewaz nie moge zalaczyc przedniego napedu.Wiec musze zaczac od silniczka czy jest sprawny.Jesli podpowiesz gdzie go szukac przystapie do sprawdzenia.Mam jeszcze pytanie czy frontera 2004 rok nie posiada na przednich piastach sprzegielek z pozycjami FREE LOW.bo moja tego nie posiasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Frota B nie ma sprzegielek, bo naped jest dolaczany przyciskiem z wnetrza kabiny - jest dopinana lewa polos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adina Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Witam Bart322 dziekuje za twoje wszystkie rady,zaczynam sie uczyc tego auta. Jednak mam nowe pytania. Wyjalem dzisiaj silniczek na zewnacz jednagrze na krotko nie udalo mi sie go uruchomic,byc moze jest zepsuty.Jednak zastanawia mnie fakt po zalaczeniu w kabinie przycisku na kostce laczacej sie ze silniczkiem nie ma pradu plusowego bezpieczniki sprawdzilem w aucie i pod maska wszystkie dobre,pytanie czy tam normalnie jest prad czy go nie ma???Wiem ze ten przewod jest jakos powiazany ze skrzyneczka ktora znajduje sie pomiedzy siedzeniami pod pokrywa lokietnika i gdy zalaczam przycisk napedu to w niej pstryka jakis przekaznik.Teraz nie wiem czy to wina pradu czy silniczek sie skonczyl.Prosze o madre rady. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Tylko ten silniczek odblokowuje Ci dzwignie reduktora, a nie zalacza naped 4x4. Napraw zalaczanie napedu, potem zajmij sie reduktorem, jesli nie bedzie dzialac. Miedzy fotelami pod dzwignia recznego masz wlasnie centralke zalaczania napedow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adina Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Zrozumialem silniczek odblokowywuje dzwignie napedow. Ale silniczek zaczyna dzialac dopiero po uruchomieniu przycisku na tablicy rozdzielczej tak to rozumiem ? Do silniczka jest doprowadzony przewod z kostka gdzie laczy sie z silniczkiem i wlasnie w tej kostce nie znalazlem pradu,nie wiem czy jest to wina elektryki czy poprostu jest walniety silniczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Zrozumialem silniczek odblokowywuje dzwignie napedow. Nie, ten silniczek odblokowuje tylko dzwignie reduktora. > Ale silniczek zaczyna dzialac dopiero po uruchomieniu przycisku na tablicy rozdzielczej tak to > rozumiem ? Silniczek zadziala po wlaczeniu 4x4, czyli po dopieciu lewej polosi > Do silniczka jest doprowadzony przewod z kostka gdzie laczy sie z silniczkiem i wlasnie w tej > kostce nie znalazlem pradu,nie wiem czy jest to wina elektryki czy poprostu jest walniety > silniczek? Tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.