OlekBartek Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Kod błędu 16. Silnik c20xe. Przewody spr, na ciągłość i jest miedzy wtyczka a ecu. Na jednym pinie masa jest, na drugim powinien być plus (pewnie po stacyjce?) Odkręciłem czujnik i podpiąłem go i przyczepiłem owiniętego gąbką do węża wodnego-błąd nadal jest. Teraz kwestia czemu tak jest? Sam czujnik jest uwalony? Zamierzam dotankować 98 zmienić świece i kable. Trochę hałasuje popychacz czasem, może przez niego czujnik głupieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 a może jest dokręcony niewlasciwym momentem i albo już jest wykonany albo brakuje mu sily ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 >albo już jest wykonany albo brakuje mu sily ? Tzn, że jest uszkodzony sam czujnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Tzn, że jest uszkodzony sam czujnik ? W nim nie ma co sie uszkodzic, to taki jakby mikrofon. Odrecic, przeczyscic papierkiem sciernym drobno-ziarnistym sam czujnik i miejsce gdzie przylega, z czasem robi sie tam syf i dokrecic momentem chyba 10nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Bo przeczytałem, że można pod piny podpiąć miernik i spr.. czy jakieś napięcie się pojawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Bo przeczytałem, że można pod piny podpiąć miernik i spr.. czy jakieś napięcie się pojawia. Oporność 4000 Ohm mniej wiecej tyle powinien miec, a dokrecenie 13nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Oporność 4000 Ohm mniej wiecej tyle powinien miec, a dokrecenie 13nm Aaa o tym nie wiedziałem,natomiast jeszcze podobno miernik ustawiony na volty powinien generować napięcie na podłączonej kostce i uderzeniach w czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 To napięcie jest słabe i trwa bardzo krótko. Bez oscyloskopu będzie ciężko. Jeśli masz jakiś diagnoskop pod ręką to odpalasz silnik i stukasz czymś metalowym w kadłub obok czujnika. ECU powinien wtedy opóźnić zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > To napięcie jest słabe i trwa bardzo krótko. Bez oscyloskopu będzie ciężko. > Jeśli masz jakiś diagnoskop pod ręką to odpalasz silnik i stukasz czymś metalowym w kadłub obok > czujnika. ECU powinien wtedy opóźnić zapłon. No to lipa,bo nawet lpg nie mam,a tam może to opóźnienie by widoczne było w programie. Bo do takich specjalistycznych rzeczy jak oscyloskop dostępu nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Dokręciłem czujnik z 25Nm i lipa nadal się pali. Tzn odpalę go po resecie,przejadę troszkę nagle słychać cyk od przekaźnika pompy paliwa (nie wiem czemu), i pojawia się check z błędem od stukowego. Co robić? Rozrząd spr i jego wykluczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Nie masz jak sprawdzić czujnika, więc masz dwie możliwości: Mechanik z odpowiednim sprzętem, albo kupno drugiego czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Nie masz jak sprawdzić czujnika, więc masz dwie możliwości: > Mechanik z odpowiednim sprzętem, albo kupno drugiego czujnika. A może mieć wpływ to, że mój czujnik jest przykręcony o jeden otwór niżej niż powinien być w tym silniku (tzn. na wszystkich fotkach jest wyżej niż u mnie).? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 A dlaczego nie jest przykręcony tam gdzie trzeba? Może (choć nie musi). Prędzej ceramika w środku czujnika została zniszczona przez zbyt mocne dokręcenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > A dlaczego nie jest przykręcony tam gdzie trzeba? > Może (choć nie musi). Prędzej ceramika w środku czujnika została zniszczona przez zbyt mocne > dokręcenie. A nie wiem,poprzedni właściciel widocznie tak go przykręcił. Dopiero patrząc po internecie,widzę że w każdym bloku jest wyżej ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > A nie wiem,poprzedni właściciel widocznie tak go przykręcił. > Dopiero patrząc po internecie,widzę że w każdym bloku jest wyżej ode mnie. Czujnik drugi,efektów brak. Natomiast strona elektryczna mnie zastanawia. Dziś spr. miernikiem i jest przejście między klemą minusową a czarnym przewodem we wtyczce stukowca :cenzura: . Przejście między tym przewodem a pinem 30ecu też jest. Nie ma przejścia między przewodem we wtyczce a klemą minusową wtedy gdy wtyczka jest odpięta od ecu. Czy to normalna sytuacja? Wiązka 3rzędowa, silnik c20xe.Motronic 2.8 Bo pin 11 ecu to sygnał ze stukowego,a pin 30ecu to masa stukowego i kilku jeszcze czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Czy to normalna sytuacja? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Tak. Bo wiesz uświadomił mnie inny kolega o czymś innym. Wg. schematu do stukowego powinny iść przewody brązowo-biały i brązowo-zielony. Brązowo-biały powinien być sygnałem w czarnym ekranie. A bazowo-zielony powinien iśc do pinu 30. A u mnie jest taki mix, sygnał idzie brązowo-białym a jego ekran wykorzystany jest jako masa . A przewodu brązowo-zielonego brak,którym pierwotnie powinna iść masa. Czy to ma znaczenie czy ktoś po prostu zrobił to dobrze, uszczuplając ten kawałek wiązki o jeden przewod. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5ccab4bbe44b0fa8.html stukowy zaznaczony jako 45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > A u mnie jest taki mix, sygnał idzie brązowo-białym a jego ekran wykorzystany jest jako masa . I tak ma być. Jak ekran jest połączony z masą to wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > I tak ma być. Jak ekran jest połączony z masą to wszystko jest ok. Klątwa stukowego cd. Walka trwa nadal,ale rezultat mizerny. Natomiast dziś coś dziwnego zobaczyłem. Mianowicie na pracującym silniku opiąłem przepływkę,błąd przepływki się pojawił. Natomiast nie pojawił się błąd stukowca. Podłączona przepływka,błąd przepływki gaśnie,ale od stukowca się pojawia. To normalne czy można podejrzewać przepływkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Po odłączeniu przepływomierza pewnie sterownik przechodzi w tryb awaryjny, ustawia stałe wyprzedzenie zapłonu i nie korzysta z czujnika stuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Po odłączeniu przepływomierza pewnie sterownik przechodzi w tryb awaryjny, ustawia stałe > wyprzedzenie zapłonu i nie korzysta z czujnika stuku. Czyli nadal jestem w pkt. wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.