Skocz do zawartości

Błąd czujnika spalania stukowego.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Kod błędu 16.

Silnik c20xe.

Przewody spr, na ciągłość i jest miedzy wtyczka a ecu.

Na jednym pinie masa jest, na drugim powinien być plus (pewnie po stacyjce?)

Odkręciłem czujnik i podpiąłem go i przyczepiłem owiniętego gąbką do węża wodnego-błąd nadal jest.

Teraz kwestia czemu tak jest?

Sam czujnik jest uwalony?

Zamierzam dotankować 98 zmienić świece i kable.

Trochę hałasuje popychacz czasem, może przez niego czujnik głupieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oporność 4000 Ohm mniej wiecej tyle powinien miec, a dokrecenie 13nm

Aaa o tym nie wiedziałem,natomiast jeszcze podobno miernik ustawiony na volty powinien generować napięcie na podłączonej kostce i uderzeniach w czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napięcie jest słabe i trwa bardzo krótko. Bez oscyloskopu będzie ciężko.

Jeśli masz jakiś diagnoskop pod ręką to odpalasz silnik i stukasz czymś metalowym w kadłub obok czujnika. ECU powinien wtedy opóźnić zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napięcie jest słabe i trwa bardzo krótko. Bez oscyloskopu będzie ciężko.

> Jeśli masz jakiś diagnoskop pod ręką to odpalasz silnik i stukasz czymś metalowym w kadłub obok

> czujnika. ECU powinien wtedy opóźnić zapłon.

No to lipa,bo nawet lpg nie mam,a tam może to opóźnienie by widoczne było w programie.

Bo do takich specjalistycznych rzeczy jak oscyloskop dostępu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręciłem czujnik z 25Nm i lipa nadal się pali.

Tzn odpalę go po resecie,przejadę troszkę nagle słychać cyk od przekaźnika pompy paliwa (nie wiem czemu), i pojawia się check z błędem od stukowego.

Co robić?

Rozrząd spr i jego wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz jak sprawdzić czujnika, więc masz dwie możliwości:

> Mechanik z odpowiednim sprzętem, albo kupno drugiego czujnika.

A może mieć wpływ to, że mój czujnik jest przykręcony o jeden otwór niżej niż powinien być w tym silniku (tzn. na wszystkich fotkach jest wyżej niż u mnie).?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego nie jest przykręcony tam gdzie trzeba?

> Może (choć nie musi). Prędzej ceramika w środku czujnika została zniszczona przez zbyt mocne

> dokręcenie.

A nie wiem,poprzedni właściciel widocznie tak go przykręcił.

Dopiero patrząc po internecie,widzę że w każdym bloku jest wyżej ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> A nie wiem,poprzedni właściciel widocznie tak go przykręcił.

> Dopiero patrząc po internecie,widzę że w każdym bloku jest wyżej ode mnie.

Czujnik drugi,efektów brak. Natomiast strona elektryczna mnie zastanawia.

Dziś spr. miernikiem i jest przejście między klemą minusową a czarnym przewodem we wtyczce stukowca :cenzura: .

Przejście między tym przewodem a pinem 30ecu też jest.

Nie ma przejścia między przewodem we wtyczce a klemą minusową wtedy gdy wtyczka jest odpięta od ecu.

Czy to normalna sytuacja? Wiązka 3rzędowa, silnik c20xe.Motronic 2.8

Bo pin 11 ecu to sygnał ze stukowego,a pin 30ecu to masa stukowego i kilku jeszcze czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

Bo wiesz uświadomił mnie inny kolega o czymś innym.

Wg. schematu do stukowego powinny iść przewody brązowo-biały i brązowo-zielony.

Brązowo-biały powinien być sygnałem w czarnym ekranie.

A bazowo-zielony powinien iśc do pinu 30.

A u mnie jest taki mix, sygnał idzie brązowo-białym a jego ekran wykorzystany jest jako masa .

A przewodu brązowo-zielonego brak,którym pierwotnie powinna iść masa.

Czy to ma znaczenie czy ktoś po prostu zrobił to dobrze, uszczuplając ten kawałek wiązki o jeden przewod.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5ccab4bbe44b0fa8.html stukowy zaznaczony jako 45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> I tak ma być. Jak ekran jest połączony z masą to wszystko jest ok.

Klątwa stukowego cd.

Walka trwa nadal,ale rezultat mizerny.

Natomiast dziś coś dziwnego zobaczyłem.

Mianowicie na pracującym silniku opiąłem przepływkę,błąd przepływki się pojawił.

Natomiast nie pojawił się błąd stukowca.

Podłączona przepływka,błąd przepływki gaśnie,ale od stukowca się pojawia.

To normalne czy można podejrzewać przepływkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.