Skocz do zawartości

Renault Laguna III - zablokowanie tylnej wewnętrznej klamki


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ma ktoś Lagunę III? Może mi ktoś wytłumaczyć, jak działa blokada klamki wewnętrznej z tyłu? Po otwarciu drzwi widać włącznik blokady. Można kluczykiem ruszyć i co dalej?

Ma wracać w pozycję spoczynkową? Ma działać tylko raz? Nie da się na stałe włączyć?

Uściślając jeszcze - bo to nie moje auto - kolega chce na stałe włączyć blokade klamki tylko w jednych drzwiach z tyłu (przy foteliku) - da się? Bo z poziomu przycisku w przednich drzwiach blokuje szyby i klamki prawych i lewych tylnych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.renault.pl/eguides/pl/NU810-7_PLK_Laguna%20III%20-%20Phase%201.pdf

> 1.11

Instrukcję to ja znam i czytałem - ale czytałeś w ogóle moje zapytanie? Ma wracać w pozycję spoczynkową ta dźwignia, czy zostaje na miejscu? Bo niespecjalnie to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada to taki dzyndzek widoczny po otwarciu drzwi. Po przesunięciu odłącza wewnętrzną klamkę. Czyli ciągniesz klamkę ona wraca na miejsce spoczynkowe ale drzwi nie otwiera. Bez zmian działa tylko klamka zewnętrzna. Blokada dzialak długo jak długo nie przesuniesz dzyndzka z powrotem. Blokowanie zamków przyciskiem na desce blokuje tylko zamki od zewnętrz, ale nie od wewnątrz. To znaczy że w każdej chwili możesz otworzyć dowolne drzwi od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blokada to taki dzyndzek widoczny po otwarciu drzwi. Po przesunięciu odłącza wewnętrzną klamkę.

> Czyli ciągniesz klamkę ona wraca na miejsce spoczynkowe ale drzwi nie otwiera. Bez zmian

> działa tylko klamka zewnętrzna. Blokada dzialak długo jak długo nie przesuniesz dzyndzka z

> powrotem. Blokowanie zamków przyciskiem na desce blokuje tylko zamki od zewnętrz, ale nie od

> wewnątrz. To znaczy że w każdej chwili możesz otworzyć dowolne drzwi od wewnątrz.

A sprawdzałeś, że tak działa to u Ciebie? Bo w samochodzie kolegi ten dzyndzek nie jest taki czysto mechaniczny jak w znanych mi samochodach. Konkretnie -po przesunięciu i puszczeniu dzyndzka wraca on do pozycji początkowej - nie da się przesunąć go na stałe. Można go przytrzymać długo przesuniętego, słychać jak parę razy jakiś siłownik coś tam próbuje zadziałać, po czym zostaje wtedy w tej pozycji. Ale na desce zapala się błąd, żeby sprawdzić blokadę rodzicielską (nie pamiętam dokładnie komunikatu, ale taki jest jego sens) i pali się klucz na desce rozdzielczej. Po użyciu przycisku w drzwiach kierowcy od blokady szyb i drzwi - jego włączeniu i wyłączeniu - błąd znika a drzwi można otworzyć wewnętrzną klamką. Nie widzimy możliwości zablokowania na stałe wewnętrznej klamki.

Nie jestem pewien, ale chyba ten przycisk blokujący szyby blokuje również wewnętrzne klamki - ale obie, a z tyłu jedna wewnętrzna klamka jest potrzebna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instrukcję to ja znam i czytałem - ale czytałeś w ogóle moje zapytanie? Ma wracać w pozycję

> spoczynkową ta dźwignia, czy zostaje na miejscu? Bo niespecjalnie to działa.

W instrukcji masz wyraźnie napisane przełączyć.

Jakbyś na początku napisał ze pojawia sie błąd na desce to bym od razu powiedział co to. Kolega ma zwalony zamek w drzwiach. Z tego co pamietam to W tylnych sa w zamku dwa chińskie silniczki. Jednen jest od ryglowania zamka a drugi wlasnie od blokady. W zależności od tego który jest bardziej chiński poda jeden albo oba. Silniczek nie występuje jako osobna cześć. Naprawa poprzez wymianę na używkę - pasuje z tego co pamietam od któregoś clio. Albo co pewniejsze wymiana na nowe. Forum laguny - tam jest manual jak to rozbierać ale robota prosta nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W instrukcji masz wyraźnie napisane przełączyć.

> Jakbyś na początku napisał ze pojawia sie błąd na desce to bym od razu powiedział co to. Kolega ma

> zwalony zamek w drzwiach. Z tego co pamietam to W tylnych sa w zamku dwa chińskie silniczki.

> Jednen jest od ryglowania zamka a drugi wlasnie od blokady. W zależności od tego który jest

> bardziej chiński poda jeden albo oba. Silniczek nie występuje jako osobna cześć. Naprawa

> poprzez wymianę na używkę - pasuje z tego co pamietam od któregoś clio. Albo co pewniejsze

> wymiana na nowe. Forum laguny - tam jest manual jak to rozbierać ale robota prosta nie jest...

Samochód z 2010 roku, kolega kupił teraz. Ale i prawe i lewe drzwi zachowują się tak samo. A stan auta raczej nie wskazuje, żeby miały być często używane.

Dokłądnie to jest tak: bierze jakiś cienki śrubokręt i przesuwa dzybdzyk. Jak go puści - to wróci w położenie pierwotne. Jak trzyma długo (koło 10 sekund chyba) to przez pierwsze sekundy słychać że klika razy coś tam zaczyna chodzić, po tych 10 nastaje cisza i dzybdzyk już nie wraca. Ale wtedy pojawia się błąd na tablicy.

Jak przesunie raz, to dzybdzyk wraca i błędu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.