tomash79 Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Proszę Was o pomoc w rozszyfrowaniu jakie mam graty w nowym aucie. Nie grzebałbym, ale jest źle ustawiona. Jest bardzo bogato. Skutkuje to korektami w kompie benzynowym i na zimnym praktycznie nie da się jechać na benzynie. Wywala również check engine. Sprawdziłem, po resecie kompa benzynowego pojeździłem trochę tylko na benzynie. Check się nie pojawił, auto przestało gubić zapłony, jest bardziej elastyczne i ma lepsze przyśpieszenie. Czyli problem leży po stronie instalki LPG. Sterownik, podejrzewam że to może Tartarini Reduktor - na pewno do regeneracji, jest minimalnie nie szczelny. Na postoju trochę czuć. Czujnik ciśnienia Wtryski - niestety są dość głęboko i nie mogę zrobić lepszej fotki. W najbliższym czasie również do wymiany/regeneracji. Po dłuższym postoju np nocy nie pali jeden cylinder. Pewnie zaklejone/zaolejone. Elektrozawór - jaki tam może być filterek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Mi to wygląda na Bigas, albo podobny wynalazek. To Nubira 1.6 jest, czy mi się wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Mi to wygląda na Bigas, albo podobny wynalazek. dzięki za trop, widzę że to jakiś starszy wynalazek :/ > To Nubira 1.6 jest, czy mi się wydaje? auto to sportage Igen 2,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > dzięki za trop, widzę że to jakiś starszy wynalazek :/ > auto to sportage Igen 2,0 Wypierdziel ten sterownik i załóz bingo po taniosci. Do tego zrobisz reduktor i bedziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Wypierdziel ten sterownik i załóz bingo po taniosci. Do tego zrobisz reduktor i bedziesz > zadowolony. Sugerujesz mu przejście na I gen. ? ciekawe takie cofnięcie w rozwoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Sugerujesz mu przejście na I gen. ? ciekawe takie cofnięcie w rozwoju Chodziło mi o II gen, sterownik mnie zmylił z wtyczka i myslalem ze to II gen. Dopiero teraz dopatrzyłem filtr fazy lotnej i reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > dzięki za trop, widzę że to jakiś starszy wynalazek :/ Jeśli się nie mylę, to jakiś mutant AEB, więc z softem nie powinno być większych problemów (OMVL, czy King powinny dać radę), ale... 1. Mi nie udało się połączyć z kontrolerem przy użyciu laptopa z Win7, nawet w trybie XP. Dobrze, że miałem lapka z XP. 2. Możliwości konfiguracyjne są raczej "takie se" w porównaniu do obecnych kontrolerów IV gen. > auto to sportage Igen 2,0 Coś mi nie pasowało, ale zmylił mnie akumulator podciśnienia z elektrozaworkiem - taki sam, lub bardzo podobny jak w DU ze zmienną geometrią dolotu. W końcu jedno i drugie z Korei i lata podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Jeśli się nie mylę, to jakiś mutant AEB, więc z softem nie powinno być większych problemów (OMVL, > czy King powinny dać radę), ale... > 1. Mi nie udało się połączyć z kontrolerem przy użyciu laptopa z Win7, nawet w trybie XP. Dobrze, > że miałem lapka z XP. > 2. Możliwości konfiguracyjne są raczej "takie se" w porównaniu do obecnych kontrolerów IV gen. Udało mi się połączyć. Sterownik to prawdopodobnie BIGAS SGIS-N. Niestety nie udało mi się poprawnie ustawić. Możliwości programu są rzeczywiście skromne, nie znalazłem rozrysowanej całej mapy. Możliwe jest tylko ręczna korekta w zakresie niskich, średnich, wysokich i maksymalnych obrotów. Niestety mimo poprawnego ustawienia na czas wtrysku noPb, silnik czasem gubi zapłony i nie jest tak dynamiczny jak na benzynie. Sonda lambda nie jest podłączona. Tutaj nie bardzo mam pomysł co dalej. Pomysły mile widziane. > Coś mi nie pasowało, ale zmylił mnie akumulator podciśnienia z elektrozaworkiem - taki sam, lub > bardzo podobny jak w DU ze zmienną geometrią dolotu. W końcu jedno i drugie z Korei i lata > podobne. Być może osprzęt Koreańczycy wykombinowali sami, ale mechanika wraz silnikiem została zaczerpnięta ze Mazdy Bongo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Udało mi się połączyć. Sterownik to prawdopodobnie BIGAS SGIS-N. Niestety nie udało mi się > poprawnie ustawić. Możliwości programu są rzeczywiście skromne, nie znalazłem rozrysowanej > całej mapy. Możliwe jest tylko ręczna korekta w zakresie niskich, średnich, wysokich i > maksymalnych obrotów. Niestety mimo poprawnego ustawienia na czas wtrysku noPb, silnik czasem > gubi zapłony i nie jest tak dynamiczny jak na benzynie. Sonda lambda nie jest podłączona. > Tutaj nie bardzo mam pomysł co dalej. Pomysły mile widziane. > Być może osprzęt Koreańczycy wykombinowali sami, ale mechanika wraz silnikiem została zaczerpnięta > ze Mazdy Bongo. moze przerzucic na cokolwiek nowszego z jakas mozliwoscia ustawienia, nowy agis to 290zl albo uzywany tech214 za polowe tej kwoty mozesz miec ag zetina uzywanego zalezy dla kogo to i czy ktos ma chec zainwestowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > moze przerzucic na cokolwiek nowszego z jakas mozliwoscia ustawienia, nowy agis to 290zl > albo uzywany tech214 > za polowe tej kwoty mozesz miec ag zetina uzywanego > zalezy dla kogo to i czy ktos ma chec zainwestowac Tylko czy nie będzie się to wiązało z wymianą wiązki, wtrysków, reduktora itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Tylko czy nie będzie się to wiązało z wymianą wiązki, wtrysków, reduktora itp. wiazki na pewno tak, reszta jak sprawna to po co wymieniac, chyba ze niesprawna to i tak trzeba naprawic/wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Tylko czy nie będzie się to wiązało z wymianą wiązki, wtrysków, reduktora itp. A obecne wtryskiwacze/reduktor są w ogóle sprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > A obecne wtryskiwacze/reduktor są w ogóle sprawne? Szczerze to myślałem że wystarczy regeneracja parownika i zakup jakiś tanich wtrysków np reg fast. A proponujecie wymianę praktycznie kompletnej instalacji, zostają tylko rurki i zbiornik. To auto jest wykorzystywane praktycznie tylko hobbistycznie do taplania się w błotku. Czasem zdarzy się jakaś dalsza trasa na dojazd do błota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 > Szczerze to myślałem że wystarczy regeneracja parownika i zakup jakiś tanich wtrysków np reg fast. > A proponujecie wymianę praktycznie kompletnej instalacji, zostają tylko rurki i zbiornik. > To auto jest wykorzystywane praktycznie tylko hobbistycznie do taplania się w błotku. Czasem zdarzy > się jakaś dalsza trasa na dojazd do błota Jeśli miałbyś wymieniać wtryskiwacze, to regFasty będą dobre, bo to ten sam producent. Nie będzie problemu z dobraniem nastaw w tym ubogim sofcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Jeśli miałbyś wymieniać wtryskiwacze, to regFasty będą dobre, bo to ten sam producent. Nie będzie > problemu z dobraniem nastaw w tym ubogim sofcie. Poszukałem aktualizacji do tego sterownika i wgrałem nowszy firmware. Znalazłem również nowszy soft. Okazało się że ciśnienie ustawione w programie było dużo niższe niż rzeczywiste na reduktorze. Po skorygowaniu i ponownej autokalibracji poprawiło się. Nie wywala również check engine. Problem jaki pozostał to szarpiecie przy przechodzeniu z benzyny na lpg, niezależnie od temperatury. Domyślam się więc, że nie jest to związane z zaolejonymi wtryskami. Druga sprawa to niezbyt równa praca na wolnych obrotach. Być może ktoś z Was ustawiał kiedyś taki wynalazek, proszę o podpowiedzi. Co to za funkcja "ekstra czułość wtrysków" wraz z suwakiem? http://radio.elektroda.net Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Nie wiem, czy 128, to nie jest wartość bazowa czasu wtrysku (z autokalibracji?), więcej - zwiększenie czasu wtrysku, mniej - zmniejszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.